صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شرایط استان مرکزی و کشور در خصوص بیماری کرونا کاملاً شکننده است بیان کرد: اگرچه با توجه به گزارش‌ها شرایط استان مطلوب است اما نگرانی‌ها را برطرف نمی‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۰۳
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: یکی از عوامل مهم در کاهش شیوع و گسترش بیماری واکسیناسیون است که در این خصوص تلاش ها و اقدامات گسترده ای انجام شده که باید استمرار داشته باشد و در برخی اوقات در چنین مواردی شاهد هستیم افرادی به دنبال منفعت طلبی هستند که باید نسبت به فعالیت های آنها هوشیارانه عمل کرد.

مخلص الائمه اظهار کرد: همراهی مردم از ابتدای شیوع بیماری تاثیر زیادی بر مدیریت و کاهش بیماری داشته و این امر باید در مسئله واکسیناسیون بیشتر به آن توجه شود.

وی ادامه داد: نقش رسانه ها در کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار با اهمیت بوده و امروز اگر رسانه در کنار اقدامات نباشد تاثیرگذاری مطلوب را شاهد نخواهیم بود و در واقع با ابزار رسانه می توان حق و باطل را به خوبی تبیین کرد و لذا رسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

استاندار مرکزی افزود: متولیان رسانه و فضای مجازی باید در قبال توطئه ها و عملیات های روانی دشمن هوشیارانه عمل کنند که آگاهی صحیح و درست مردم در این راستا می تواند موثر باشد.

مخلص الائمه گفت: در مقابله با جریان و افرادی که به دنبال واکسن نزدن هستند باید به شیوه علمی و کاملا مستند رفتار کرد که صدا و سیما باید به این مسئله توجه کند و برنامه های فاخر در دستور کار بگذارد و افرادی که توانایی علمی در این خصوص دارند در فعالیت ها به کارگیری شوند.

وی اضافه کرد: در رابطه با افرادی هم که تمایلی به استفاده از واکسن های خارجی ندارند اگر بتوان واکسن های تولید داخل از جمله شرکت رازی و پاستور را به خوبی معرفی کرد می توان اقناع سازی انجام داد و باید محاسن واکسن های ایرانی و خصوصا پاستوکووک برای مردم به خوبی تبیین شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا نیاز است علاوه بر اینکه یک تحلیل جامع در خصوص این بیماری در جلسه آینده ارائه شود باید در آگاهی بخشی برای تفاوت بین بیماری کرونا و آنفولانزا با قوت عمل کرد و ضرورت دارد تفاوت های این دو بیماری برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به خوبی تبیین شود.

مخلص الائمه گفت: آگاهی بخشی مردم علاوه بر اینکه بر پیشگیری کمک شایانی می کند در کاهش مردم به مراکز درمانی نیز اثرگذار است و باید با آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط استان مرکزی و کشور در خصوص بیماری کرونا کاملا شکننده است بیان کرد: گزارشات نگرانی ها را برطرف نمی کند.

استاندار مرکزی افزود: روز گذشته با حضور در میز خدمت شرکت گاز متوجه آمار ناراحت کننده استان مرکزی در گازگرفتگی شدیم که لازم است در این خصوص تدبیرات ویژه ای اندیشیده شود و دستگاه های متولی با مسئولیت پذیری این آمار را کاهش دهند چراکه گازگرفتگی صد درصد قابل پیشگیری است و دستگاه های مسئول در این خصوص ارزیابی خواهند شد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: سرکشی های سرزده از دستگاه های مختلف استان مرکزی در دستور کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات