صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
شاهرود_فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) گفت: بسیج نیروی نقش آفرین مردمی برای اداره کشور است و امروز شاهد این هستیم که در جای جای جهان اسلام این تفکر نفوذ کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۳۷
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار حمید دامغانی در همایش یادیاران روستای قلعه نو خرقان شهرستان شاهرود به مناسبت هفته بسیج در مسجد جامع این روستا، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: خاک این منطقه عالم خیز است، بسیجیان و پاسداران بسیاری از این منطقه مشغول خدمتند و سوابق درخشان مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس همواره زبانزد است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) خاطرنشان کرد: در هفته مقدس و مبارک بسیج هستیم این هفته متعلق به شهدا و خانواده معظم آنان، متعلق به رزمندگان و تک تک ملت غیور ایران است.
او تصریح کرد: امروز پی می‌بریم که چرا بسیج یک معجزه الهی بوده است، شاید در پنج آذر ۵۸ پس از تشکیل سپاه در اردیبهشت ماه ضرورت تشکیل این نیروی الهی را درک نمی‌کردیم، نور الهی که در تدابیر و کلام امام ساری و جاری بود و اعتماد و اعتقاد امام به نیرو و ایمان مردم سبب تشکیل این نیروی مردمی و الهی شد.
دامغانی اضافه کرد: کسانی که امروز در داخل و خارج کشور شعار مردم داری می‌دهند، ولی به دنبال سوء استفاده از این شعار هستند بدانند آن روزی که آن‌ها وجود نداشتند، امام امت اعتقاد قلبی داشت که مردم حاشیه نیستند بلکه اصل هستند، امام با تشکیل بسیج این باور را در عمل ثابت کرد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، گفت: هیچ فرد و جریانی اجازه ندارد مردم را ابزار رسیدن به مطامع خود بداند، حتی هدف زمینه سازی ظهور و ساختن تمدن اسلامی و حکومت دینی به کمال رسیدن مردم و قرب الهی است.
او یادآورشد: شهدای عزیز ما بهترین تجارت را در این دنیا انجام دادند، آن‌ها به حد اعلا خدا باور بودند، رزمندگانی که امروز در محضر آن‌ها هستیم، در عرصه حکومت دینی عرصه جهاد برای آن‌ها فراهم شد؛ امروز نیز در عرصه محرومیت زدایی، آبادانی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی عرصه جهاد مهیا است.
دامغانی، افزود: لازمه اصلی حکومت مردم سالاری دینی حضور مردم است، در سال‌های اخیر مردم ما به شدت دچار مشکل شدند و کشور ما برای چندین سال به عقب رانده شد، زیرا دولتمردان وقت اعتقادی به توان و اراده مردم و تفکر بسیجی و جهادی نداشتند.
فرمانده سپاه استان سمنان اظهار کرد: مبانی فکری عده‌ای این بود که پس از جنگ دیگر نیازی به بسیج نداریم، آن‌ها فکر می‌کردند که امام تنها بسیج را برای جنگ تشکیل داده، اما امام خمینی (ره) با فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در آذرماه ۶۷ نشان دادند که باور ایشان نقش آفرینی مردم برای اداره کشور است.
دامغانی خاطر نشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در سال ۹۶ دستور حرکت‌های خودجوش مردمی را با بیان " آتش به اختیار" دادند و در سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را با خطاب قرار دادن جوانان انقلابی صادر کردند، تا اینگونه مردم را به جایگاه اصلی خود در انقلاب برگردانند.
او یادآور شد: آمریکا علی رغم هزینه کردن میلیارد‌ها دلار که معادل بودجه ۲۳۰ سال افغانستان است به هیچ یک از اهداف خود در این کشور و منطقه نرسیدند، در عراق پس از سال‌ها اشغال و کشتار، با دست کاری در انتخاب به دنبال ایجاد جنگ شیعی شیعی هستند و در سوریه که به دنبال نابود کردن دولت و حاکمیت بودند آن ناکام ماندند؛ این‌ها ثمره خون شهدای جبهه مقاومت و صدور تفکر بسیجی به جای جای جهان اسلام است.

این مراسم در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و آذرماه روستای قلعه نو خرقان به همت پایگاه محمد رسول الله (ص) حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا منطقه کلاته خیج شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات