صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
هوشمند با بیان اینکه کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان تشکیل می شود، گفت: موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی با همکاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی پذیرای زوار اربعین خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۴۴۳۴۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
 
 به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: بنابر مصوبه ۷۶۴ شورای فرهنگ عمومی کشور، تشکیل کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت های فرهنگ بنیان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت که این کارگروه در استان تشکیل شده و به زودی احکام اعضای این کارگروه با امضای رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ابلاغ می شود.

 

« علی هوشمند» تصریح کرد: این کارگروه به استناد به مصوبات شورای فرهنگ عمومی و با هدف بهره مندی از ظرفیت عظیم و متنوع فرهنگی در نقاط مختلف کشور، از اعضای حقیقی و حقوقی با هدف شناسایی ظرفیت ها، حمایت و هدایت آنها به سمت تولید محتوا  متناسب با زیست بوم فرهنگی و ظرفیت های استان تشکیل می شود.

 

وی یادآور شد: ایجاد نشاط معنوی و ساماندهی فضاهای فرهنگی و سالم سازی تفرجگاه ها نیز در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد که کارگروهی متشکل از شهرداری، حوزه هنری، نیروی انتظامی، سپاه امیرالمومنین(ع) استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کتابخانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: همچنین موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی با  همکاری حوزه هنری، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایانه مرزی مهران دایر می شود.

 

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز در این نشست با اشاره به  اقدام و عملیات قرارگاه استان به مناسبت ۵ مرداده گرامیداشت سالروز برگزاری اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: امسال یک بسته پیشنهادی با ۷ کمیته و همکاری ۳۸ نهاد برای ۴۱ وطیفه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جمعه در سطح استان تدارک دیده شده است.

 

حجت الاسلام« محمد صادق پیمایی» با اشاره به اهمیت نماز جمعه و این تریبون در  دین مبین اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، یادآور شد: نماز جمعه بزرگ ترین، دستاورد انقلاب اسلامی است که باید در راستای تقویت نماز جمعه فعالیت های فرهنگی و دینی در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: کمیته تبیین و تبلیغ، کمیته سازماندهی، کمیته مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، کمیته فضاسازی شهری، کمیته رسانه و فضای مجازی از جمله کمیته های اقدام و عملیات قرارگاه مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون  شهرداری ایلام در حوزه نشاط اجتماعی ۱۴۵۰ عنوان برنامه در مناطق حاشیه ای شهر ایلام در بخش های مختلف فرهنگی و هنری و جشن ها و کلاس های آموزشی برگزار کرده است.

 

« محمد سلطانی» ابراز کرد: در این راستا نیز امروز برنامه نشاط و ورزش با محوریت حجاب و عفاف با حضور خانواده های ایلام برگزار شده که مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: ایجاد نشاط اجتماعی و ساماندهی فضاهای فرهنگی یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در این جلسه مطرح می شود و این امر باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.

 

سردار« جمال شاکرمی»  با اشاره به اجرای رزمایش امر یه معروف و نهی از منکر  در ۱۲ نقطه استان با حضور ۳ هزار نفر از بانوان عزیز ایلامی، یادآور شد: نماز جمعه یک پایگاه محکم و تاثیرگذار است و بایستی در راستای تقویت پایگاه و سنگر مهم نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم تلاش کرد.

ارسال نظرات