صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 15 May 2023
استاندار خراسان جنوبی در دیدار با دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت:
قناعت گفت: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و اکنون جنگ تفسیر‌ها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۴۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی که اکنون جنگ تفسیر‌ها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم بسیار اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه از اقدامات جهادی استقبال می‌کنیم، گفت: حرکت‌های جهادی دو وجهی است، یک وجه آن کمک به دولت و مسئولان برای ساخت و ساز و عمران است و وجه دیگر که بخش اصلی، شالوده، پایه و اساس می‌باشد، نزدیک کردن مردم به نظام و انقلاب است.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت انقلابی سیزدهم اقدامات و اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار اظهار داشت: از آنجایی‌که در استان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد اکثر پیگیری‌ها در خصوص مسائل زیرساختی است که کمتر دیده شده، اما مردم همراهی و همسویی خوبی دارند.

قناعت با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در شهریور ماه ۱۴۰۰، بیان کرد: از محل اعتبارات سفر تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به استان تخصیص یافته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی طی هفته‌های آینده تخصیص خواهد یافت.

وی عنوان کرد: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، موضوع راه‌آهن بیرجند - قاین – یونسی بود که منجر شد این پروژه مجدد در استان احیا و فعال شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی و فراملی از چابهار آغاز و به زاهدان - نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین - گناباد - یونسی و سپس به راه‌آهن مشهد - بافق متصل می‌شود.

استاندار طول راه‌آهن بیرجند – یونسی را ۲۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۲۶ تیرماه امسال با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شده که به زودی جلسه برگزار و اعتبار در اختیار بانک‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

وی مجموع اعتبار این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۲۰ درصد سهم آورده پیمانکار، ۱۰ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی و مابقی تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در اختیار ۶ بانک قرار خواهد گرفت.

قناعت از برگزاری اجلاسیه اردو‌های جهادی با همکاری بسیج سازندگی کشور همزمان با ۱۳ شهریورماه در فردوس خبر داد و گفت: ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد و در پی این زلزله رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ۱۳ شهریور همان سال به این شهرستان سفر و فعالیت جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده آغاز کردند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت ۱۰۰ گروه جهادی وارد استان خواهند شد و در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین در جلسه محوری آثار مقام معظم رهبری (حفظه الله) رونمایی و پیام معظم‌له نیر قرائت می‌شود.

استاندار افزود: در این روز، چندین پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه نیز آغاز خواهد شد.

قناعت تأکید کرد: پیگیر حضور مقامات دولتی در اجلاسیه اردو‌های جهادی فردوس هستیم.

وی خبر داد: شهریورماه یا مهرماه میزبان سفر دوم رئیس جمهور به استان خواهیم بود.

 

همچنین در این دیدار سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: درصدد هستیم از توان گروه‌های مردمی و نخبگانی برای تصمیم‌سازی ها، مشارکت و نظارت بر امور استفاده کرده و با حضور مردم بر مشکلات کشور غلبه کنیم.

وی بیان کرد: در این زمینه با همکاری استانداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه، گروه‌های مردمی، استان به استان و بخش به بخش شناسایی می‌شوند که در حال تهیه کردن اسناد مرتبط هستیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت اظهار داشت: استانداران و فرمانداران شهرستان‌ها بهتر است برای خود، دستیار انتخاب کنند، ما نیز شاخص‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به مشارکت مردم خراسان جنوبی در امورات محلات تصریح کرد: در خراسان جنوبی تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات خوبی توسط گروه‌های مردمی و جهادی از جمله در محلات و با محوریت مساجد انجام شده است.

عبودتیان با بیان اینکه از استانداران درخواست تسهیلگری در اجرای این طرح را داریم، عنوان کرد: بنا بر توصیه و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص تقویت فعالیت گروه‌های جهادی، بر اساس جمعیت خراسان جنوبی می‌توان انتظار ساماندهی ۸۵ هزار نفر در حوزه جهادی و مردمی را داشت.

وی گفت: مردم خراسان جنوبی انسان‌هایی با صفا، قانع و متدین هستند و می‌توان از این ظرفیت گروه‌های مردمی و نخبگانی در حوزه‌های تصمیم‌سازی و اجرا استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات