صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت:‌ خواص مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه این نقشه‌ها را اجرایی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۰۸
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی یکی از موعظه های نبوی را پیرامون اهمیت توجه انسان به آخرت به جای انس و محبت به دنیا تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری  و امام جمعه شهرکرد با اشاره به حدیث نبوی، عبرت از قبر و مرگ دیگران را مورد تإکید قرار داد و گفت: مطابق این روایت، اکثر مردم محبت دینا در دل آنها بر محبت به آخرت غلبه دارد به گونه ای که گویا مرگی وجود ندارد واگر هست برای اینها نیست.

وی ادامه داد: مرگ آنی و لحظه‌ای است و پس از مرگ باید توان پاسخگویی به اعمال را داشته باشیم. امید است از موعظه‌های قرآنی و نبوی و موعظه تاریخ درس عبرت بگیریم.

امام جمعه شهرکرد همچنین به مناسبت های تاریخی اشاره کرد و با یادآوری روزروستا وعشایر، خواستار توجه عمیق مسئولین به بخش روستا مخصوصاً عشایر شد و گفت: حقاً عشایر مجموعه خدوم تلاشگر و تولید کننده و زحمتکش هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با اشاره به عدم دسترسی ساکنان 35روستای عشایری استان به راه دسترسی مناسب، گفت: منابع طبیعی در این زمینه نقش آفرین است و اقداماتی انجام داده که قابل تقدیر است وا میدواریم سرعت بیشتری به این کارها بدهند.

یادآوری روز جهانی کودک از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد بود که حجت الاسلام و المسلمین نکونام با یادآوری آن افزود: کودکان آینده سازان مملکت هستند و ضرورت توجه بیشتر به آنها وجود دارد و کودکان باید در کانون رأفت و محبت و انس والفت خانواده پرورش یابند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با بزرگداشت روز جهانی پست و خدمات متنوع آن افزود: مدل سازی و سرعت ودقت در رساندن مرسوله ها از ضرورت های در این زمینه است.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری ۱۲ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت، گفت: امروز و در این ایام بیش از همیشه قدر و منزلت وحدت برایمان روشن شد؛ امروز شیعه و سنی باید با وحدت در کنار هم قرار گیرند و باورهای خود را تقویت کنند بی‌آنکه وحدت‌شکنی اتفاق بیفتد. آنان ید واحده در برابر استکبار هستند و می‌دانند که وحدت درون جهان اسلام یک ضرورت است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: امروز علاوه بر وحدت درون جهان اسلام، نیازمند وحدت درون کشور نیز هستیم، اگر وحدت مخدوش شود آسیب خواهیم دید؛ وحدت راه روشنی دارد و جامعه متحد حول یک محور و هدف مقدس یعنی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که تفرقه در استان و کشور ایجاد شود. تفرقه آسیب‌زاست و اجازه تعالی نمی‌دهد، لذا هر چه می‌توانیم باید در این مقطع که دولتمردان ارزشی نیز در جهت عمران و آبادی کشور در تلاش هستند، این وحدت تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری بیان کرد: خودزنی، تضعیف و شکستن جایگاه افراد و نیروها مانع حرکت و رسیدن به مقصد می‌شود؛ اگر مساجد را به بهانه ایرادات و اشکالات خالی کنیم و صف‌های نماز جماعت را تضعیف کنیم از حرکت می‌مانیم؛ نمازهای جمعه و جماعت محور وحدت هستند و عمران و آبادی نیز در سایه وحدت و همدلی تحقق می‌یابد.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات بسیار سازنده و حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان نیروهای مسلح در روزهای اخیر، گفت: ایشان تأکید داشتند که نباید اجازه دهیم که دشمن به نتیجه برسد؛ همبستگی‌ها باید تقویت شوند، موضع‌گیری‌ها آگاهانه و صریح باشد؛ می‌طلبد که در این مقطع، نگاه همگان به سمت محور یعنی مواضع ولی امر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، تأکید کرد: خواص مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند که دشمن در پی چه اهدافی است و چگونه این نقشه‌ها را اجرایی می‌کند، نگاه همگان به‌ویژه خواص باید برخاسته از بصیرت و آگاهی باشد و اگر این توصیه‌های رهبری تحقق یابد، پیوند ما مستحکم خواهد شد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید نیروهای خدوم ملت شناخته شوند، گفت: نیروی انتظامی یک نیروی فعال، کارآمد و خدوم است که خدمات این نیروها باید شناخته شوند؛ البته حوادث اخیر سبب اقبال عمومی بیش از پیش به ارزش کار نیروی انتظامی شد و همه فهمیدند که این نیروی خدوم تا چه اندازه امنیت‌ساز است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه حوادث اخیر بلیه‌ای بود که دشمن ساز‌وکار آن‌را فراهم کرد، گفت: امنیت از نعمت‌های بسیار عظیم اما مجهول است، در حوادث اخیر که عوامل اغتشاش به مساجد، قرآن کریم، ناموس و مقدسات هتک حرمت کردند قدر و منزلت امنیت برای همگان هویدا شد و لذا قدر نیروهای خدوم پلیس باید بیش از پیش شناخته شود.

وی، در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری 9ربیع الاول وآغاز امامت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، گفت: باید منتظر واقعی بود؛ یعنی منتظر واقعی، منتظر مجاهد، عارف به امام زمان، عارف به اهداف معنوی و عارف به وظایف است. 

به گزارش خبرگزاری بسیج در این روز اقشار مختلف مردم و نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی تجدید بیعت با امام زمان ورهبری شرکت کردند وضمن حمایت از نیروی انتظامی و تإمین کنندگان امنیت جامعه، بر مقابله با اغتشاشگران روزهای اخیر تإکید کردند.

ارسال نظرات