صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
حجت الاسلام طائب عنوان کرد: ایران توازن قدرت دنیا را تغییر داد و یک مدل جدید جهانی حکومت معرفی کرد و هژمونی غرب را به چالش کشیده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۷۶
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

قروین_به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس سابق اطلاعات سپاه پاسداران در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران که در سالن سازمان تبلیغات استان قزوین برگزار شد گفت: در سند امنیت ملی آمریکا یا به مشکلات داخلی غلبه می کند یا مانند شوروی دچار فروپاشی می شود و در ۲۵ سال اول باید مشکلات اقتصادی سیاسی و اجتماعی حل شود تا مرجع کشورها شود.

وی تصریح کرد: باید طوری ساختارهای اجتماعی سیاسی دیده شود که مرزهای اقتصادی، اجتماعی، خانواده و کشورها برداشته شود و آمریکا به عنوان کدخدای جامعه جهانی با اینترنت و رسانه ها برای دنیا اقدام و عمل کند و معتقدند تا ۲۰۲۵ اگر به آن عمل شود برنده ایم و در غیر این صورت دچار فروپاشی می شوند.

حجت الاسلام طائب در ادامه افزود: بایدن از سال ۲۰۲۵ سند امنیت ملی دولت را تا ۲۰۳۰ تمدید کرد و دوسال فرصت دارد تا بتواند چالش خود را با ایران حل کند و رهبری خویش را بر دنیا اعمال نماید. سند های مختلف ۲۰۲۴ و ۲۰۲۲ برای آمریکا بسیار مهم‌است.

انتخاب نتانیاهو به ضرر آمریکاست

 مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: انتخابات در آمریکا، انتخابات اسرائیل و زمستان اروپا جزو سه رویداد است. نتانیاهو به عنوان شخصی که بیشترین دوره نخست وزیری در کارنامه دارد یک فرد افراطی و تندرست که به ضرر آمریکا خواهد بود. بنت نخست وزیر اسرائیل در نامه ای به جمعیت خاموش می گوید؛ زمانی که روی کار آمدم ظرف مدت یک سال بسیاری از مشکلات حزب الله و حماس و تهدید های ایران حل شد، اگر از دولت حمایت کنید و به خیابان بیایید در غیر این صورت یهود دولت خود را از دست خواهد داد.

 وی تشریح کرد: در یک دوره دولت یهود در ۸۰ سالگی سقوط کرد و امروز در ۷۵ سالگی اگر حمایت نشود، سقوط می کند. آمدن نتانیاهو برای آمریکا مهم بود و در ۲۰۲۰ دولت و کنگره دست دمکرات ها افتاد و اگر انتخابات جدید جمهوری خواهان پیروز شوند با بازگشت ترامپ جنگ های خونینی در امریکا رخ خواهد و معتقدند در انتخابات و تضعیف آنها نقش دارد.

ایران توازن قدرت دنیا را تغییر داد

 حجت الاسلام طائب بیان کرد: آمریکا در سند ۲۰۲۱ با سه چالش جدی مواجهه است و معتقد است که احترام ما نگهداشته نمی شود، به آمریکا اعتماد نمی شود و نفوذ ایران در حال گسترش است. در گذشته شرق و غرب برای ایران در شورای امنیت و ناتو امتیازگیری می کردند اما امروز ایران با دو کشور هم سو با غرب پیمان اتحاد بسته است. چین توانسته ناپایداری در اروپا و دنیا صادر کند اما ایران یک مدل جدید جهانی حکومت معرفی و هژمونی غرب را به چالش کشیده است.

شبکه سازی برای ادامه آشوب در ایران

 مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: در حادثه اخیر درباره مظلومیت زن کرد اهل سنت در دستور کار قرار گرفت و زود روایت سازی می کنند. با شبهه افکنی و تردید در صداقت و اعتماد برنامه را به پیش می برند. در مرحله بعد ترس و سکوت بین خواص پیگیری می شود سپس گسست قومی و مذهبی که وارد درگیری اجتماعی شده تا به نافرمانی مدنی و تقابل اجتماعی و سیاسی منجر شود.

حجت الاسلام طائب گفت: برابر گزارش سیا به دولت بایدن از خشم و نفرت مردم ایران خبرداده بود و درباره حجاب اجباری با عملیاتی روانی مردم واکنش نشان می دهند و از تقابل سیاسی به سمت امنیتی شدن و هرج و مرج پیش می رود که هیچکدام از سناریوهای دشمن محقق نشد.

وی گفت: در دهکده جهانی خط و مرزها برداشته می شود و با توسعه اینترنت و شبکه سازی به دنبال تغییر باور هستند،

در بین خبرنگاران، اراذل و اوباش شبکه سازی کردند، بعد تولید هیجان و تبدیل به خشونت و تقابل با حاکمیت پیگیری شد سپس یک جریان پرچم را برداشته و سهم خواهی کند. در هویت سوزی باید شبهه را بشناسیم در روش خودمان تجدید نظر کنیم و پیشرفت های کشور را تبیین کنیم.

 وی در ادامه تشریح کرد: باید نقاط ضعف را مانند گرانی، تورم و مشکلات را مد نظر داشته باشیم و دولت انقلابی در مذاکرات نمی گوید خزانه کشور خالی است، ما قطعی برق داشتیم مصرف برق را کاهش دادیم در یک سال دولت انقلابی ۷ درصد افزایش تولید داشتیم.

فرآیند مهار ایران با جنگ ترکیبی است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ایران بلوک شرق و غرب را به چالش کشید دو بلوک قدرت با ناتو و پیمان ورشو در تسلط به منابع دنیا با هم رقابت داشتند، امام مکتب اسلام را معرفی کرد که در همه زمینه ها دارای قوانین و دستور کار است. ایران در منطقه اسرائیل و دوستان غرب را تهدید می کند، دولت بایدن برای اینکه بتواند آمریکا را نجات دهد در مدت کوتاه به مهار و تغییر رفتار ایران،چین و روسیه امیدوار باشد.

حجت الاسلام طائب افزود: در هفته گذشته به دنبال شکست دمکرات‌ها دوباره خواهان احیای مذاکره هستند و امیدوار بودند تا کل پرونده ایران را در مباحث کلی مورد نقد و مذاکره قرار دهند، فرآیند مهار ایران بر مبنای جنگ ترکیبی است که رسانه، احزاب، قومیت، شکاف طبقاتی، تضاد دینی و خبررسانی جعلی در دستورکار سرویس ها و کشورها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تعریف جنگ نرم و سخت را در همایشی که در برلین برگزار شد مطرح کردند و در جنگ نرم جابجایی عشق و نفرت در باره ارزش ها با تبلیغات گسترده شکل بگیرد. هویت زدایی درباره ارزش ها و اعتقادات، مانند تنفر از ارزش‌های دفاع مقدس، مبارزه با استکبار و پیشرفت های مختلف را هدف قرار دادند و پنج هویت که جمهوری اسلامی با انقلاب خلق کرد با جنگ نرم از بین برود در مهار هویت زدایی و هویت سازی مهم‌ترین رکن اساسی تهاجم دشمن است.

این مسوول اضافه کرد: عراق ۴ برابر ایران نفت و گاز می فروشد، پول کشور عراق وارد بانک مرکزی آمریکا می شود، سهم حودش را برمی دارد، هزینه کویت را می دهد و برای سایر مبالغ آمریکایی ها تصمیم می گیرد. ما رویکرد عدم اتکا به نفت را پیگیری می کنیم، یک زمانی ۶ میلیارد دلار بنزین وارد می کردیم و در پیک مصرف به ۱۱۳ میلیون لیتر روزانه مصرف داشتیم و در فاز بعدی خلیج فارس میلیون ها دلار درآمد از بنزین خواهیم داشت. 

حجت الاسلام طائب یادآور شد: آمریکایی ها متوجه شدند که قراردادهای اقتصادی بلند مدت بستیم، دولت ارز ترجیحی را برداشت و رانت را از دست بسیاری خارج کرد. تورم حادث شد اما به مرور دولت قدرتمند می شود و پول ملی ارزشمند می شود و ۱۳۰میلیارد دلار قرارداد اقتصادی منعقد کردیم. در سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار از پول نفت را به واردات ۵ قلم کالای اساسی می دادیم اما امروز وابسته به فروش نفت نیستیم. در ساخت نیروگاه ها، علم و فناوری خودکفا هستیم و آمریکا به دنبال عدم تحقق قراردادهای اقتصادی است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات