صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر گفت: فتنه ۸۸ محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.
کد خبر: ۹۴۷۹۹۱۸
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه خوشبختم در جمع مردم شهیدپرور سومین حرم اهل بیت (ع) افتخار حضور دارم،  اظهار داشت: در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون 3 رکن امامت امت؛ دین و معنویت موجبات پیروزی انقلاب، استحکام نظام، پیشرفت‌ها و توفیقات پیش روی ما را رقم زده اند.

وی با بیان اینکه همواره دشمنان ما در مقابل این 3 رکن عظیم تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، تصریح کرد: این 3 رکن در تحقق تمدن‌های توحیدی نقش اساسی و تعیین کننده داشته و هرگاه انسجام و استحکام این 3 رکن در کنار هم قرار گرفته است توفیقات بزرگی نصیب امت‌های توحیدی شده است.

این فرمانده دفاع مقدس با ابراز خرسندی از اینکه امروز به مناسبت حماسه 9 دی گرد هم آمده‌ایم، بر لزوم تبیین وضعیتی که در یکصد روز گذشته در کشور ما حادثه شده و ارتباط و مشترکات این دو حادثه و تکالیفی که ما بعنوان مردم مسلمان و انقلابی داریم، تاکید کرد و گفت: ادعای تقلب از سوی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در سال 88 یک فتنه‌ای را در کشور به وجود آورد.

سپهر به ادعای پیروزی قبل از شمارش آراء و قبل از تائید دستگاه‌های مسئول در همان زمان اشاره و عنوان کرد: در این فتنه‌ای که شکل گرفت، شاهد برنامه‌ریزی دقیق دشمنان خارجی و ضدانقلاب داخلی و برخی خواص بی‌تحلیل و بی‌توجه بودیم.

وی با بیان اینکه در این انتخابات 85 درصد مردم شرکت کرده بودند و یک پیروزی بزرگ با حضور مردم به نمایش گذاشته شد، گفت: دشمنان این پیروزی را با آسیب‌هایی رو به رو کردند. این فتنه محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب و انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.

سپهر با طرح سوالی مبنی بر اینکه بازیگران این فتنه چه کسانی بودند؟ گفت: در اظهارات مسئولان وزارت اطلاعات وقت چند دسته مشارکت داشتند؛ دسته اول محوریت آمریکا، انگلیس اسرائیل با همه مستنداتی که وجود دارد. دسته دوم ضدانقلاب داخلی، سلطنت طلبان و منافقین، جنبش مسلمانان مبارز، بنی صدر و .. بودند و دسته سوم هم افرادی که ادبیات خود را به اپوزسیون تغییر دادند و مخالف جریان ناب انقلاب اسلامی بودند.همچنین دسته چهارم خواص بی بصیرت و دسته پنجم جریان‌هایی مثل بهائیت و فرقه‌هایی مثل حجتیه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان چرایی گرامیداشت سالگرد حماسه 9 دی و راهپیمایی در این روز، شکست دشمنان در این جنگ تمام عیار را دلیل این حماسه ذکر و عنوان کرد: حماسه 9 دی سال 1388 پیروزی اسلام و انقلاب در برابر تمام جریان کفر، نفاق و دشمنان داخلی و خارجی بود. آگاهی و بصیرت در راهپیمایی 9 دی که خودجوش شکل گرفت از راهپیمایی 22 بهمن هم بالاتر بود. محاسبات دشمن در این فتنه با شکست مواجه شد و فکر کرد در این فتنه انقلاب فرو می‌ریزد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در خنثی سازی این فتنه، رهبری و امامت در کنار رکن دین‌خواهی، معنویت خواهی و اسلام خواهی قرار گرفتند و عیار وفاداری مردم و امت اسلامی به نظام مشخص شد و همچنین مقبولیت و مشروعیت نظام بار دیگر به اثبات رسید.

سپهر ادامه داد: غربی‌ها اذعان کردند که اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی این‌بار با تمام قوت نمایان شده و اظهار کردند که ما شکست خوردیم و شکست آن‌ها برای ماحماسه بود.نقش بی بدیل رهبری وضرورت تلاش مجاهدانه مردم و نظام برای توجه به ارزش‌ها و حفاظت از انقلاب از جمله درس‌هایی بود که از این حماسه آموختیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در این فتنه تمام شبکه‌های خارجی و سفارت خانه‌های دشمنان در کشور ایران فعال شدند. عناصر وابسته‌ای که شبکه‌ها و سرویس‌های امنیتی در برخی ستادهای نامزدهای انتخاباتی کاشته بودند و بعدا دستگیر شدند؛ این‌ها جزو نقش‌هایی بود که آن‌ها داشتند و دو قطبی‌هایی که میخواستند در کشور ایجاد کنند.

سپهر با سوالی مبنی بر اینکه آیا واقعا در انتخابات 88 تخلف یا تقلبی صورت گرفته بود؟ گفت: ممکن است تخلفات کوچکی در برخی صندوق آراء رای انجام شود اما از انقلاب تا کنون کسی نیامده که ثابت کند که در انتخابات مجلس ، خبرگان و ... تقلبی برای سرنوشت و آراء مردم انجام شده باشد.

وی به مشترکات فتنه امسال با سال 88 اشاره و عنوان کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا با بصیرت افزایی و جهاد تببین بگوییم که حوادث امسال چرا اتفاق افتاد هرگاه ما روی باند پرواز اقتدار و تعالی و توسعه قرار گرفتیم دشمن به ما حمله کرد و تهاجم خود را آغاز کرد.آمریکا در این حادثه در یک جنگ بین‌الملل رسانه‌ای به باروها و اذهان جوانان ما حمله و برخی جوانان را تسلیم تقلب و تهمت‌های خود کرد.

سپهر خطاب به پدران و مادران، صاحبان سخن، معلمان و اساتید گفت: به فکر فرزندان و به دنبال دشمن شناسی باشیم و با بصیرت، عمق مسائل را برای خود تمرین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات