صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان اشتهارد از تشکیل ۲۴ قرارگاه محله اسلامی در سطح اشتهارد، با محوریت ائمه جماعات خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۸۹
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا علیزاده، فرمانده سپاه ناحیه حضرت علی اکبر(علیه السلام) اشتهارد در جلسه هم اندیشی امام جمعه و روحانیون این شهرستان گفت: سند راهبردی اعتلای بسیج، سال گذشته در چهار راهبرد اساسی تقدیم مقام معظم رهبری شد و ایشان در اسفند ماه سال گذشته سند را تصدیق کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف سند اعتلای بسیج، کادرسازی است و مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه ای داشتند و فرمودند برای اینکه در آینده نظام اسلامی دغدغه ای نداشته باشیم نیاز به تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی و پای کار داریم که عزم و اراده جدی داشته باشند. همچنین این مسئله در بیانیه گام دوم اشاره شده و بسیج هم برای تحقق این مسئله هدف گذاری بلندمدت و کوتاه مدت انجام داده است.

علیزاده بیان کرد: احیای پایگاه های بسیج به عنوان سنگرهای دفاعی جبهه فرهنگی در راستای تولید قدرت نرم و دفع توطئه های دشمنان در جنگ نرم اولین راهبرد بسیج است، لذا پایگاه های بسیج احیا و ارتقا داده خواهند شد و به پایگاه های بسیج تراز گام دوم انقلاب خواهند رسید.

وی ادامه داد: محوریت پایگاه های بسیج مساجد هستند و مساجد قدرت معنوی بسیج را ارتقاء می بخشند، لذا رویکرد مسجد محوری در پایگاه های بسیج با قوت دنبال می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی اکبر(علیه السلام) اشتهارد تاکید کرد:احیای همه جانبه کارکرد مساجد دومین راهبرد بسیج در سند اعتلای بسیج است و رویکرد طرح تحقق محله های اسلامی برای تحقق این مسئله دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحقق محله های اسلامی، ۲۴ قرارگاه محله اسلامی در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد، گفت: این قرارگاه ها با محوریت ائمه جماعات فعال هستند و راهبری و هدایت آنها را روحانیون برعهده دارند. پایگاه های بسیج بازوی اجرایی و عملیاتی ائمه محترم جماعات می باشند.

علیزاده افزود: در راستای تحقق محله های اسلامی شوراهایی در سطح مناطق با مسئولیت ائمه جمعه تشکیل می شود و در سطح استان هم نمایندگان ولی فقیه نقش آفرینی خواهند کرد و دستگاه های مجری و متولی در امر مسجد را هم افزا و متعادل خواهند کرد و به سمت تحقق محله های اسلامی حرکت می دهد.

این مسئول با بیان اینکه در ذیل قرارگاه های محله اسلامی شوراهای تحول محلات متشکل از نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم تشکیل می شود، گفت: این جمع به دنبال تحقق مردم سالاری دینی در همه ابعاد است و مردم در آن نقش آفرینی می کنند و بسیج در کنار ائمه جماعت وظیفه دبیری برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای تحول محلات، نظام مسائل محله ها را احصا خواهد کرد، گفت: همچنین مسایل مختلف اعم از فرهنگی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی ، قضایی، حقوقی، معیشتی و اقتصادی دنبال خواهد شد و با ظرفیت های خود مردم آنها را رفع خواهند کرد و در شرایطی که ظرفیت های مردمی جوابگو نیست دستگاه های متولی در میدان حاضر خواهند شد.

فرمانده سپاه اشتهارد بیان کرد: شوراهای تحول محلات تحت عنوان قرارگاه های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش آفرینی خواهند کرد و به فضل الهی کلیه ظرفیت ها را برای حل مسائل مختلف محله پای کارخواهیم آورد و گامی بلند برای تحقق جامعه اسلامی برخواهیم داشت.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام مسعود داوودی امام جمعه شهرستان اشتهارد اظهار کرد: کانون اصلی تحولات اسلام مساجد هستند و اسلام بر پایه مساجد بنا شده است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر مساجد انقلاب اسلامی را تشکیل داد و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت مسجد محوری است بر این اساس مساجد با توجه به اهمیت فراوانی دارند که روز به روز باید تقویت شوند.

امام‌جمعه اشتهارد افزود: مساجد سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی هستند و نقش موثری در اعتلا و پیشرفت جامعه و کشور داشته اند. اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه مساجد است و در گام دوم انقلاب باید رویکرد مسجد محوری و احیای کارکرد مساجد برای حل مشکلات و خدمت به مردم تقویت شود.


حجت الاسلام داوودی ادامه داد: بسیج در طول انقلاب اسلامی همواره با مردم و برای مردم فعال بوده و در راستای خدمت صادقانه و دفاع از ارزش های اسلامی خوش درخشیده و امروز احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد و تشکیل قرارگاه های محله اسلامی تحول آفرین خواهد بود.

امام جمعه شهرستان تاکید کرد: بسیج با مسجد رابطه عمیق دارد، لذا تعامل سازنده ارکان مسجد با بسیج و محوریت ائمه جماعت یک ضرورت مهم است و نگاه به مسجد باید توام با تحول و جذب جوانان و نوجوانان باشد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات