صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 17 October 2023
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
وضعیت طلاق، تصادفات،کودکان خیابانی،حجاب، به عنوان آسیب های اجتماعی مطرح می شود که با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانیم این آسیب های را کمتر کنیم و بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، در استان قزوین یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۸۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع)آوج، حسن کاشی در جلسه شورای اداری شهرستان آوج که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با محوریت کارگروه فرهنگی و اجتماعی برگزار شد بیان کرد: در بحث فرهنگی و اجتماعی کمتر وارد حوزه ارزیابی می شویم.

وی با بیان اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) پیرامون نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی خاطر نشان کرد: ما موظف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه آن ؛ در این راستا سوال اینجا است که آیا در زمان تکلیف موظف به انجام آن بوده ایم؟

کاشی بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، در استان قزوین را یک ضرورت دانست و گفت: وضعیت طلاق ، تصادفات،کودکان خیابانی،حجاب، فرهنگ ترافیک و غیره به عنوان آسیب های اجتماعی مطرح می شود که با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانیم این آسیب های را کمتر کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برنامه تدوین شده در عرصه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین به حوزه‌های مختلف توجه کرده و تلاش دارد این اقدامات را به مرور و با پیگیری مرحله به مرحله انجام دهد.

حسن کاشی برنامه‌ریزی، کار جمعی و همکاری عموم مسئولان نهادها را از راه حل های مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: نباید بگوئیم که مشکلات قابل حل نیستند بلکه باید به دنبال راه حل ها و راه کارها رفت.

وی خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به دلیل عدم همکاری با سایر ادارات در فعالیت‌های مشابه و موازی کاری شده دچار مشکلاتی می‌شوند که می‌توان با اقدامات مشترک و برنامه‌ریزی شده، از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

کاشی عنوان کرد: مطابق با نیاز استان قزوین و همکاری عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سال ۹۳، بیش از هشت ماه در کارگروه‌ها و جلسات متعدد اقدامات مورد نیاز استان قزوین در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

این مسئول با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، در فعالیت‌های خود اقدام محور هستند و به میزان اثرگذاری و نتایج آن اقدام، توجه چندانی ندارند یادآورشد: در انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید به کیفیت و اثرات برنامه ها توجه کرد تا ارزش و اهمیت کار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه سیاست های کلی نظام توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می گردد گفت: در بحث اجرای برنامه ها نباید تصادفی عمل شود بلکه با یک برنامه سنجیده ، زماندار و مشارکت های جمعی می شود تغییرات را سنجید.

حسن کاشی با تاکید بر اینکه موارد فرهنگی و اجتماعی در شورای توسعه استان به تصویب رسیده است بیان کرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با اولویت ها انجام می گیرد در همین راستا فرمانداران و بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت وظایف مهمی را بر عهده دارند.

کاشی گفتمان سازی را از ضروریت های مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: بهبود وضعیت ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی ، کاهش مصرف نان و انرژی ، افزایش مشارکت های مردمی ، افزایش سرانه مطالعه و مبحث حجاب از ضروریت های مهم مسائل فرهنگی و اجتماعی استان است.

 

5002/پ30/ب

 

ارسال نظرات