صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - 01 June 2023
کنگره بزرگ ملی پیشمرگان مسلمان کُرد مسلمان با مرکزيت کردستان در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سرزمین مجاهدت‌های خاموش؛سرزمین شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۵۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هر جا نامی از جبهه و جنگ برده می‌شود، همواره نام جبهه‌های جنوب بر سر زبان است و رشادت های رزمندگان اسلام در هویزه و شلمچه به یاد می آید اما در گوشه دیگری از سرزمین پهناور ایران اسلامی جنگ رنگ و بوی دیگری دارد؛ اینجا کردستان است، جایی که پیشمرگان مسلمان کُرد نه تنها در برابر رژیم بعثی که در برابر گروهک ها و منافقین ایستاده اند.

سرزمین مجاهدت‌های خاموشی که جوانان آن در برابر آماج حملات دمکرات و کومله ایستادگی می کنند.

آری اینجا کردستان است سرزمینی که بروجردی ها و صیاد ها را به خود دیده است؛ اینجا سرزمین شهدای پیشمرگان کرد مسلمان است.

سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در سخنانی اظهار داشت: برگزاري يادواره شهدا و معرفي ايثارگري ها و مجاهدت هاي اين بزرگواران به نسل هاي جوان جامعه نقش ويژه اي ماندگاري و انتقال ارزش هاي والاي دفاع مقدس و انقلاب به نسل آينده ساز كشور ايفا مي كند.

وي افزود: تقويت ارزش هاي ديني و اخلاقي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در ايران اسلامي همواره به عنوان سدي مستحكم در برابر توطئه هاي دشمنان نظام بوده و بايد اين مهم مدنظر همه باشد.

فرمانده سپاه بيت المقدس استان كردستان تصريح كرد: به منظور پاسداشت ياد و خاطره شهداي پيشمرگ مسلمان كرد و با محوريت سه استان كردستان، كرمانشاه و آذربايجان غربي نخستين كنگره ملي پيشمرگان مسلمان كُرد در سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان ارديبهشت سالجاری در سنندج برگزار خواهد شد.

با توجه به برگزاری کنگره بزرگ پیشمرگان کرد مسلمان در شهر سنندج، بیشتر نهادها و ارگان های شهرستان های مختلف استان کردستان در این حرکت ارزشی شرکت داشته و در هر شهرستان برنامه هایی همسو با این کنگره در حال برگزاری است

در این راستا 20 كميته تخصصي براي هرچه باشكوه برگزار كردن اين كنگره تشکیل شده و دستگاه هاي اجرايي استان در اين خصوص با تمام توان دبيرخانه كنگره را ياري می رسانند.

همچنین برگزاری جشنواره استانی عکس، مسابقه وبلاگ نویسی و مسابقه کتاب زندگی نامه یکی از شهدای استان کردستان از دیگر برنامه های کارگروه فرهنگی و هنری به مناسبت کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد است.

همچنین همزمان با برگزاری کنگره۱۵عنوان کتاب مرتبط با پیشمرگان کرد مسلمان در سنندج رونمایی و وارد بازار می شود.

بنابه نشست کمیته اطلاع رسانی کنگره پیشمرگان کُرد مسلمان، برگزاری 15 سلسه یادواره شهدا در دانشگاه های مختلف استان از جمله برنامه های کارگروه دانشجویی است و نیز یادواره شهدای زن پیشمرگان کُرد مسلمان هم از برنامه هایی است که کارگروه بانوان اجرا می کند.

اگر به تاریخ تشکیل سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان توجه نمائیم در می یابیم که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان حضور گروهک های معاند و ضد انقلاب در مناطق کُردنشین زمینه تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد فراهم شد، شهید "محمد بروجردی" فرمانده سپاه غرب کشور در پاییز سال 1358، با همکاری برخی دیگر از فرماندهان این سازمان را تاسیس کرد.

سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان با جذب نیروهای بومی کردستان به سرعت گسترش یافت و در عملیات پاکسازی شهر کامیاران در تاریخ 10بهمن 58، با سپاه همکاری کرد.

در پی این موفقیت، سازمان در عملیات های پاکسازی شهرهای مختلف شرکت کرد و در سال های 1359 تا 1361 نیز در پاکسازی جاده های مواصلاتی و روستاهای سراسر منطق کُردنشین ایفای نقش کرد.

سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان از سال 1361، به مرور جذب سازمان بسیج شد و در این دوران شهدای فراوانی به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کُرد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مهمانانی از استان های دیگر 28 اردیبهشت سال جاری در سنندج برگزار می شود.

ارسال نظرات