صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 18 July 2023
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور به کشور گفت :واردات و صادرات بخشی از کالاها که مورد نیاز است امری صحیح است اما هم و غم همه باید بر این باشد که کالای داخلی مصرف شود آنچه مازاد بر آن است را نیز با ایجاد زمینه و شرایط صادر کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۰۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

 ناصر عشوری نمایند مردم فومن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج  درباره وارداتهای بی رویه گفت : طمع و گرایش دولتمردان به خاطر سهل الوصول بودن و ساختار اقتصادی کشور همواره بر بخش واردات وجود داشته زیرا این کار زحمت تولید و تامین مواد اولیه و فرایند تولید راندارد و هم تجار  و هم مصرف کنندگان به هر دلیلی مایل به مصرف کالاهای خارجی هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد :ما نبایست بگوییم واردات ممنوع بلکه باید دید چه چیزهایی در زندگی مردم نیاز است آن را اگر  درداخل نتوانیم تامین کنیم واردات کنیم آن هم در حد ضرورت و نیاز و اولویت با مصرف کالاهای داخلی خودمان است .

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص استفاده از تولیدات داخلی گفت : رهبری در حرفهایشان مصر بر این قضیه بودند و در این حوزه  راهکارهایی بوده و  پیش رفتهاست . در سال گذشته ثبت سفارش برخی از کالاهای غیر ضرور در کشور ممنوع شد و کسی که به سازمان توسعه تجارت میرفت که کالا سفارش بدهد نمیتوانست  کالاهای بنجل و غیر ضرور را ثبت سفارش کند.

متاسفانه در بخشنامه ای وزیر صنایع این موضوع را لغو کرد و هر کالای مورد نیاز و غیر قابل نیاز و بنجل و لوکس را میتوانند واردکنندو بعد از آن موسسه استاندارد یا گمرک یا سازمانها ی دیگر ممکن است تشخیص دند کالا استاندارد نیست یا بنجل است که متاسفانه چرخه معیوبی دارد و کالا جزو کالاهای متروکه  قرار میگیرد و دادگاه رای میدهد و بعد از مدتی با مزایده همان کالای مترروکه و ممنوعه بر میگردد به چرخه بازار .این چرخه معیوب را اقایان دوباره راه انداختند و راهکار قانونی اش این است که کالاهای غیر استاندارد را از اول برای ورود نپذیرند .

لوکس

عاشوری درباره واردات کالاهای لوکس گفت :وادرات کالاهای لوکس باید  در حد ضرورت باشد نه انقدر باز که بی حساب باشد نه انقدرکه محدود باشد .

وی افزود :کسانی که توانایی مالی استفاده از چنین خئودرو هایی را دارند چه اشکال دارد س که ود بازرگانی اش را بدهند از مبادی قانونی واردات  کنند ؛اینها یک درصد افراد جامعه هم نمیشوند و میتوان همین ماشین لوکس را تبدیل به درامدکرد.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات خودوهای 2500 سی سی گفت :این کار   که اقدام خوبی بوده است و هرکس میخواهد وارد کند  میتواند با پرداخت قانونی بیاورد .

مسئله مهم این است کالاهایی که وارد میشود در داخل تولید نشود زیرا این بخش به تولید و کارخانه و کارگر و تولید کننده آسیب  جدی می زند.

 

 

ارسال نظرات