صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - 31 August 2023
شاه امیریان
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم؛
سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان طی بیانیه‌ای خواستار توجه مضاعف دولت‌مردان به سربازان و افسران میدان جنگ نرم برای مبارزه بی‌امان با فرهنگ منحط غربی و هجمه‌های پیاپی آن شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۷۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بسیج فرهنگیان به انتشار بیانیه‌ای پرداخت. در این بیانیه آمده است:

به نام خالق یکتا، اول معلم بشر
«مسئله تعلیم و تربیت، مسئله اول در نظام ماست. در بلند‌مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد. آموزش و پرورش یک مسئله دائمی و همیشگی و در حقیقت قاعده نظام جمهوری اسلامی است.»
مقام معطم رهبری (مدظله‌العالی)
آموزش و پرورش واژه مقدسی است که در قرآن کریم خداوند تبارک و تعالی با عبارت: «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» صراحتاً به آن اشاره فرموده است و آموختن را به عنوان اولین هدیه خود به نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) به ودیعه گذارده و در سوره علق خطاب به پیامبر اکرم(ص) امر به خواندن می‌فرماید: «إقرأ باسم ربک الذی الخلق...».
تاریخ جلوه‌گاه درخشش فرهیختگانی است که در عرصه تعلیم و تربیت قدم گذاشته و از چشمه‌های مهربانی و صداقت، درس شور و شعور و معرفت را هدیه آنانی ساخته اند که در اوج لطافت و پاکی، به افق دانایی و توانایی نگریسته اند و این جاودانه‌های بی‌بدیل، کسوت معلمی را با خود داشته تا در دل‌ها بذر محبت و ماندگاری کاشته و عمری بر این راه عاشقانه ایستاده اند و اینک ماه اردیبهشت و روز دوازدهم بر ما خاطر نشان می‌کند؛ دلهای مردان و زنانی که عظیم‌ترین رسالت جامعه بر دوش آنان است، مسئولیت پرورش انسان‌ها و ساختن نسلی که قادر باشد در این برهوت عصر ارتباطات، سرزمین ما ایران اسلامی را چون همیشه تاریخ سرافراز و پایدار حفظ نماید و بار امانتی که فرشتگان و کوه‌ها و دریاها از پذیرفتن آن امتناع کرده‌اند را مصمم و استوار به سر منزل مقصود برسانند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما فرهنگیان بسیجی فرارسیدن 12 اردیبهشت روز معلم که مصادف با سالروز شهادت اسوه علم واخلاق و تقوی شهید آیت‌الله مطهری است را گرامی می‌داریم و همزمانی این ایام با ماه مبارک رجب و تقارن روز معلم با ولادت با سعادت امام علی(ع) را تبریک عرض می‌نماییم و بر دستان پرمهر همه مهرورزان تعلیم و تربیت، اساتید و دبیران و دیگر خدمتگزاران این عرصه بوسه زده و و از دولت‌مردان هم می‌خواهیم که؛ در عصر کنونی که هجمه‌های مختلف فرهنگی به سوی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی فزونی یافته و مقابله‌ اساسی با آن‌ها از الزامات جامعه ما است، توجه مضاعف به میدان داران عرصه فکر و فرهنگ بنمایند و اجازه ندهند وقت و انرژی سربازان و افسران میدان جنگ نرم صرف چیزی جز مبارزه بی‌امان با فرهنگ منحط غربی و هجمه‌های پیاپی آن بشود.
امید است در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»؛ بیش از گذشته شاهد همدل‌تر شدن مسئولان و معلمان جامعه اسلامی باشیم و با درک شرایط خطیر انقلاب اسلامی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها، همتی همگانی برای صیانت و پاسداری از فرهنگها و ارزشهای والای اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آوریم و نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت نمائیم. ان شاء الله.


ارسال نظرات