صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده سلامت فکری دانش‏آموزان است.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۲۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
محمدرضا جهان در گفت‏ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان به عنوان اتفاق و رخدادی عظیم در استان عامل پیچیده شدن عطر ایثار و شهادت در شهرها و هر کوی و برزن در سراسر استان شده است.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم در کشوری زندگی می‏کنم که آیین آن اسلام است و مکتب آن شیعی افزود: به لطف پروردگار در کشور ما ستارگانی بودند و هستند که با خون پاکشان درخت اسلام را سیراب کردند و امروز این درخت تنومند و تناور به عنوان میراثی گرانبها و ارزشمند در دستان ماست.

رییس کمیته دانش‏آموزی و فرهنگیان کنگره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به تقدیم 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش‏آموز از استان سمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اینها افتخار آفریدند و وجودمان را امروز مدیون ایثار تمام شهیدانی هستیم که جان خود را فدای در طبق اخلاص گذاشتند و در این انتخاب خود لحظه ای شک و تردید نکردند.

جهان با تأکید بر اینکه امروز جامعه فرهنگی استان سمنان با 10 هزار فرهنگی شاغل و 10 هزار فرهنگی بازنشسته آماده ایثار و جانفشانی است، گفت: رفتارهای دینی مربیان، معلمان و فرهنگیان امروز به شکلی تأثیرگذار در نسل جوان و نوجوان اثرگذار است که قابل وصف نیست و به زعم عده‏ای که گمان می‏کنند؛ جامعه فرهنگی از آرمان ها فاصله گرفته‏اند به جرأت می‏گوییم که اینگونه نیست.

وی با اشاره به تمایل توجهات در هر برهه از زمان به سمت و سوی مرتبط با مقتضیات هر عصر و دوره گفت: ملت ایران همان ملتی هستند که اگر در هر زمانی ضرورت اقتضا کند؛ حضور عاشقانه و جانانه خود را در راه آرمان‏ها و ارزش‏های انقلاب اسلامی با تبعیت محض از ولایت اثبات می‏کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش هیچگاه از فضای ایثار و شهادت فاصله نگرفته است، عنوان کرد: متون کتب درسی دانش‏آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت، رفتارهای اثرگذار تربیتی مربیان در مدارس، آغاز مراسم صبحگاهی در تمام مدارس با نام و یاد شهدا و دیگر برنامه‏ها و فعالیت‏های فرهنگی عامل ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس از نهاد تربیتی و آموزشی به نام آموزش و پرورش است.

جهان با بیان اینکه کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان نماد یادآوری سال‏های دفاع مقدس است، گفت: ماندگاری مفهوم شهید در اذهان و یادآوری حماسه حماسه‏سازان عرصه ایثار و شهادت موجب مصونیت دانش‏آموزان و تضمین‏کننده سلامت فکری این نسل است.

جهان، آغاز رخداد عظیم فرهنگی در استان با زنگ ایثار و شهادت در مدارس سراسر استان با رمز "لبیک یا شهید" و تقارن برگزاری ویژه برنامه‏های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان و هفته معلم را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این قلم‏ها هستند که شهدا را می‏سازند و عامل جاودانگی آنها در تاریخ می‏شوند.

ارسال نظرات