صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
استاندار سمنان گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی داشتن پیوست فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی ضروری است.
کد خبر: ۸۵۲۲۸۶۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد وکیلی در دومین کنگره ملی مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی که با حضور معاون امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان، اساتید و مهندسین استان برگزار شد، اظهار داشت: باید در اجرا و ساخت پروژه ها مسائل اجتماعی جامعه و مسائل فرهنگی مردم و مسائل و محورهای اقتصادی و توجه به مسائل محیط زیستی برای اینکه در آینده پروژه دچار مشکلات نشود ضروری و لازم است و اگر این مسائل مورد توجه قرار نگیرد هزینه اجرای پروژه بالا خواهد بود.

وی نقش صنعت ساختمان را در اقتصاد کشور مهم برشمرد و افزود: در صنعت ساختمان 200 صنعت دیگر مشارکت دارند و تعداد زیادی نیروی کار به اشتغال می پردازند و اقتصاد را پویا و فعال می کنند.

استاندار سمنان در خصوص ساخت پروژه ها و مسائلی که در این خصوص مطرح می شود نقش آمایش سرزمین و توجه به انتخاب پروژه، شناسائی مزیتها و اولویت ها در اجرای پروژه ها، توجه به مهندسی اقتصاد، توجه به کارهای مهندسی به بحث اقتصاد مقاومتی را در مقوله ساخت و سازهای پروژه های عمرانی مهم برشمرد.

وکیلی نداشتن مطالعات جامع و دقیق برای هر پروژه ای، عدم دقت به زمان اجرای پروژه ها با توجه به اینکه 72 درصد پروژه ها در زمان خودش به اتمام نمی رسد و موجب افزایش هزینه ها و مسائل اجتماعی می گردد را از دیگر محورهای مهم در ساخت مطرح کرد.

وی توجه به مسائل قبل، حین و بعد از اجرای پروژه در مقوله ارزیابی پروژه های عمرانی مهم برشمرد و افزود: در بحث قبل از اجرای پروژه باید به مطالعات فنی و مهندسی، زمانبندی جامع، داشتن پیمانکاران کارآمد برای پروژه توجه شود و در حین اجرای پروژه باید نظارت مستمر و دقیق بر مصالح مورد استفاده، گزارش گیری و گزارش دهی به موقع و نظارت مستمر در تأمین اعتبارات لازم پروژه باید توجه شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: بعد از اجرای پروژه به مشکلات پروژه در تحویل موقت، حل مشکلات تأسیسات پروژه ها، توجه به حفظ و نگهداری طرح ها و پروژه عمرانی باید توجه لازم را مبذول داشت.

وکیلی با اشاره به نقش آموزش بر اجرای برنامه های آموزشی در اجرای پروژه های عمرانی تأکید کرد، و افزود: علل تأخیر اجرای پروژه ها ، عدم ارزیابی صحیح از پروژه ها، نداشتن مطالعات کافی اجرای پروژه ها به دور از ارزیابی کارشناسی، کمبود اعتبارات، عدم نظارت و اجرای دستگاه مربوطه و عدم کارایی پیمانکاران و نظام مهندسی را از عوامل تأخیر در اجرای پروژه ها برشمرد.

در این جلسه پرهام جانفشان عراقی معاون امور عمرانی استانداری سمنان برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی را دارای اهمیت خاص برای حل مسائل و مشکلات پروژه های عمرانی و بستر سازی برای رشد و توسعه استان سمنان برشمرد.

وی افزود: در چهار سال اخیر در عرصه آموزشی 65 کارگاه و سمینار آموزشی تحت نظارت شورای فنی استان برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بحث کیفیت در اجرای پروژه ها و اجرای یهنیه ومناسب پروژه ها و ارائه راهکار در این زمینه را از اهداف سمینار برشمرد.

جانفشان عوامل انسانی و عوامل تامین اعتبارات را از علل تاخیر اجرای پروژه ها برشمرد و افزود: دولت در سال 92 و 93 رویکردهای مهمی برای تأمین اعتبارات ایجاد کرده که با این رویکردهای جدید می توانیم شاهد رونق اجرای پروژه های عمرانی در استان باشیم.

ارسال نظرات