صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 09 August 2023
انتظار آن بود که دفتر ریاست جمهوری پس از دفاع شرمناک کرباسچی از سران فتنه حداقل به اندازه یک بیانیه خط مشی خود را از این نوع افراطی گری ها تمییز دهد اما نه تنها این رویداد اتفاق نیفتد بلکه سخنگوی دولت به طور تلویحی...
کد خبر: ۸۵۳۴۸۳۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

خبرگزاری بسیج- گروه سیاسی: چندی پیش دفتر ریاست جمهوری در اقدامی شایسته و برخلاف سال های قبل مراسم ضیافت افطاری ریاست جمهوری با اصولگرایان و اصلاح طلبان را به طور مشترک برگزار کرد.

این اقدام در سالی که رهبری معظم انقلاب اسلامی آن را سال همدلی و همزبانی نام نهاده اند بدون شک می تواند تاثیر مهمی در افزایش انسجام و وحدت سیاسی در کشور داشته باشد.

اما متاسفانه برونداد این جلسه بیش از آنکه تحکیم کننده وحدت باشد تضعیف کننده آن بود. در مراسم ضیافت افطاری ریاست جمهوری کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی آنطور که در خبر ها آمده به دفاع تمام قد از فتنه پرداخت و حتی یکی از سران اصلی فتنه را سید مظلوم خطاب کرد!

در این میان انتظار آن بود که دفتر ریاست جمهوری پس از این دفاع شرمناک حداقل به اندازه یک بیانیه خط مشی خود را از این نوع افراطی گری ها تمییز دهد اما نه تنها این رویداد اتفاق نیفتد بلکه سخنگوی دولت به طور تلویحی این اقدام را توجیه کرد.

نوبخت دیروز در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره دو ضیافت افطاری رئیس‌جمهور که با حاشیه‌‌هایی همراه بود، اظهارداشت: این جلسات نشانی از همدلی است، در این گردهمایی‌ها باید از ظرفیت‌های داخلی کشورمان فارغ از نوع نگاه سیاسی استفاده شود؛ وقتی افرادی با نگاه سیاسی متفاوت هستند طبیعی است که حرف متفاوت نیز خواهند زد و حداقل کار این است که این نظرات گوش داده شود.

خبرگزاری بسیج در طی روزهای گذشته نظر برخی از کارشناسان مسایل سیاسی را در خصوص دلایل اظهار نظر غلامحسین کرباسچی و انفعال دولت دربرابر این اظهار نظر ها تهیه کرده است که برخی از آنها را در ذیل با هم مرور می کنیم

انشقاق به جای وفاق در ضیافت افطاری حاشیه‌ساز!

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص دفاع برخی از چهره های اصلاح طلب از سران جریان فتنه در ضیافت افطاری دفتر ریاست جمهوری گفت: البته اصل اینکه ریس جمهور محفلی برای همگرایی و انسجام میان احزاب و گروه های سیاسی با سلایق مختلف تشکیل دهد یک امر پسندیده است اما می‌بایست این فضای معنوی محفلی برای وحدت واقعی باشد نه نفاق و انشقاق.

وی با بیان اینکه سخنرانی آقای کرباسچی وفاق مورد نظر جلسه را به نفاق تبدیل کرد افزود: به نظر می رسد دعوت از چنین افرادی و تریبون دادن به آنها در این جلسه نوعی نقض غرض بوده است.

فولادگر تاکید کرد ما انتظار داریم که رئیس جمهور اگرچه دولتی ائتلافی را تشکیل داده است در شرایط فعلی از مواضع نظام دفاع کند و در این خصوص سکوت ننماید.

تلاش برای احیای جسد فتنه!

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص حمایت برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه در ضیافت ریاست جمهوری گفت: خود این افراد از ایجاد کنندگان فتنه بودند و یا این اقدام سعی دارند تا نشان دهند فتنه همچنان زنده است.

وی با اشاره به اینکه ما فتنه 88 را یک حرکت براندازانه می دانیم و انتظار داریم تا برخی فریب خوردگان از فتنه اعلام برائت کنند ادامه داد: اما برخی نه تنها از این کودتا برائت نجستند بلکه مدام به دنبال احیای فتنه هستندد.

قاضی پور با اشاره به اینکه امثال کرباسچی به دنبال احیای جسد فتنه 88 هستند افزود: با این حال اصلاح طلبان باید بدانند که از جسد فتنه 88 چیزی نصیب آنها نخواهد شد.

کرباسچی و سنجش حساسیت اصولگرایان!

در سال های گذشته ریاست جمهوری ضیافت افطاری را برای اصولگرایان و اصلاح طلبان به دور جداگانه برگزار می شد اما امسال این نشست به طور همزمان برگزار شد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص دفاع برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه در نشست ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: در سال های گذشته ریاست جمهوری ضیافت افطاری را برای اصولگرایان و اصلاح طلبان به دور جداگانه برگزار می شد اما امسال این نشست به طور همزمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دفاع افرادی مثل کرباسچی از فتنه در این نشست برای سنجش میزان حساسیت اصولگرایان نسبت به موضوع فتنه است گفت: اصلاح طلبان نان فتنه را خورده اند و از همین رو همچنان به دنبال دفاع از فتنه 88 هستند.

شهریاری با اشاره به سیاست نظام در خصوص سران فتنه گفت: واقعا در این خصوص با سران فتنه با رافت برخورد شد و الا این افراد همچنان حتما می بایست اعدام می شدند چرا که مسئول ناامنی در کشور و ریخته شدن خون برخی از مردم هستند.

دستگاه های امنیتی تحرکات حامیان فتنه را زیر نظر داشته باشند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص حواشی مراسم ضیافت ریاست جمهوری و دفاع کرباسچی از سران فتنه در این جلسه گفت: این مساله نشان داد این افراد همچنان معتقد به روح جریان فتنه هستند و قصد ندارند از این قضیه عبور کنند.

کوثری با اشاره به اینکه فتنه 88 یک کودتای بزرگ برای براندازی نظام جمهوری اسامی ایران بود افزود:امثال کرباسچی همچنان از ناامنی در کشور و اغتشاشات دفاع می کنند و از همین رو دستگاه های امنیتی باید تحرکات این افراد را زیر نظر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دفتر ریاست جمهوری باید بیش از این ها دقت نظر داشته باشد تا چنین مسایل مخربی پدید نیاید گفت: سیاست نظام دربرابر سران فتنه رحمت و رافت بوده است و الا تاکنون می بایست حکم اعدام این افراد صادر می شد.

دفتر ریاست جمهوری نباید به حامیان فتنه تریبون دهد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص دفاع اصلاح طلبان از سران فتنه در نشست ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: متاسفانه برخی افراد که اعلام می کنند قانون مدار هستند در عمل به دنبال ایجاد بحران و تنش در کشور هستند و به تعبیری کاسب تنش محسوب می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه امروز کشورما نیاز به وحدت دارد و مقام معظم رهبری نیز با بزرگواری منتقدین را دعوت به آرامش و حفظ انسجام داخلی می کنند افزود: اما در همین شرایط برخی عملا برخلاف روند وحدت و همدلی ملت و دولت حرکت می کنند.

وی همچنین به ضرورت هوشیاری مسئولان دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این انتظار نمی رفت که دفتر ریاست جمهوری تریبون مراسم را به حامیان جریان فتنه اختصاص دهند.

موضوع فتنه را نمی توان با یک افطاری ماست مالی کرد!

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از حمایت برخی از چهره های اصلاح طلب از سران فتنه در مراسم ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: این افراد سعی دارند تا در آستانه انتخابات فضای جامعه را دو قطبی کنند و به زعم و خیال خود برنامه های تبلیغاتی را پیش ببرند در حالی که در واقع این مسایل به ضرر خود انها منتج می شود چون ملت ایران ناامنی های سال 88 و آسیبی که فتنه به نظام و کشور زد را فراموش نکرده و نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فتنه را نمی توان با یک افطاری ماست مالی کرد افزود: البته بسیار بعید است که شخص آقای رئیس جمهور با این رفتارها موافق باشد چراکه این مسایل می تواند به اعتبار دولت هم آسیب برساند.

زمینه سازان عبور از خطوط قرمز نظام در ضیافت افطاری ریاست جمهوری باید پاسخگو باشند

حجت الاسلام و المسلمین حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص دفاع کرباسچی از سران فتنه در جلسه ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: متاسفانه گاهی برخی افراد به حامیان فتنه چراغ سبز نشان می دهند و از آنها حمایت می کنند و این افراد نیز انتظاراتشان زیاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما از مسئولان این انتظار را دارند که راه امام و انقلاب را گم نکنند افزود: اگر مسئولان از راه امام و رهبری منحرف شوند طبیعتا هم خودشان به چالش کشیده می شوند و هم به نظام آسیب می زنند.

روحانی با تاکید بر اینکه کوتاهی و مسامحه در برابر فتنه گران ، رفاه طلبان و آنهایی که می خواهند جای پادشاه تاجدار بنشیند جایز نیست افزود: اگر در برابر این افراد سکوت کنیم نظام آسیب خواهد دید.

وی همچنین در خصوص دفاع برخی از افراد از سران فتنه در ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: من در این زمین عوامل فتنه را خیلی مقصر نمی دانم بلکه مقصر آنهایی است که زمینه را برای این گستاخی هایی فراهم کردند.

دفتر ریاست جمهوری دربرابر اظهارات کرباسچی اعلام موضع کند

ستار هدایت خواه کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص دفاع برخی از اصلاح طلبان از جریان فتنه در مراسم ضیافت افطاری ریاست جمهوری گفت: متاسفانه نگاه برخی به فتنه یک نگاه دینی و انقلابی نیست بلکه برخلاف نظر رهبری و مردم قضایای 88 را فتنه نمی دانند و از همین رو حامیان این داستان را تطهیر می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت اصلاحات با فتنه گره خورده و با تطهیر و احیای فتنه عملا اصلاحات احیا می شود گفت: در سالی که همدلی و همزبانی اولویت است دامن زدن به اختلافات خلاف نظر رهبری است.

هدایت خواه با تاکید بر اینکه انتظار این بود که دفتر ریاست جمهوری بعد از این اظهارات موضع گیری صریحی اتخاذ می کرد گفت: البته اصولگرایان در همان نشست به این اظهارات واکنش نشان دادند و حتی برخی جلسه را ترک کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات