صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 21 July 2023
امام جمعه موقت دامغان گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند کسی نمی‌تواند دشمنی‌های خباثت آلود آمریکا و متحدانش را از حافظه تاریخی ملت هوشیار ایران پاک کند، آمریکا وحشیترین رژیم ها است و ملت ما همواره این جنایات را به یاد خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۰۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان پرشمار و روزه‌دار نماز باشکوه جمعه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت:  ایران اسلامی با ملتی هوشیار و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای هرگز فریب دغل‌بازی‌ها و فریبکاری‌های آمریکای جنایتکار را نخواهد خورد.

وی کودتای 28 مرداد، تأسیس سازمان سفاک ساواک، اعدام و ترور چهره‌های مذهبی و انقلابی پیش از پیروزی انقلاب و کودتای نوژه، حمله نظامی به طبس، حمایت از منافقین، تحریک رژیم بعث عراق برای حمله به ایران، مجهز ساختن عراق به انواع سلاح‌ها، قرار دادن سلاح‌ها شیمیایی و میکروبی در اختیار رژیم صدام برای کشتار ملت ایران، تصویب بودجه‌های متعدد برای تحریم کشور ما، محور شرارت خواندن ملت ایران و کمک به فتنه‌گران سال 88 را تنها گوشه‌ای از دشمنی آمریکا با ایران اسلامی برشمرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری سالروز حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان و دشمنی‌های بی حد و حصر دولتمردان این کشور با ملت ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر ملت‌های آزاده جهان، آمریکا را وحشی‌ترین رژیم‌ها خواند.

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به نزدیک شدن روز قدس حال و هوای جهان اسلام را خاص و حساس خواند و افزود: وابستگان و دست‌نشاندگان آمریکا در منطقه یک به یک در حال حذف شدن هستند و شرایط یمن، بحرین، فلسطین این مسئله را نشان می‌دهد، در چنین شرایطی رژیم منحوس صهیونیستی چهره عوض نموده و در صدد تأسیس صهیونیسم اسلامی است که رهبری آن را آل سعود در عربستان جنایتکار برعهده دارد.

شب قدر بهترین فرصت استجابت دعا

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با اشاره به فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و سالروز ضربت خوردن و شهادت جانکاه امیرمؤمنان حضرت امام علی(ع)، تآسی به آن حضرت را دارای دو قسم قولی و عملی دانست و گفت: اقتدا به مولی متقیان هم در قول و گفتار و هم در عمل و کردار ضامن سعادت دنیوی و اخروی انسان است.

وی با بیان اینکه لیالی قدر نیز بهترین فرصت استجابت دعا و برتر از هزار ماه است آنگونه که درک فضیلت این شب از حد تصور آدمی خارج است، اضافه کرد: در شب قدر بهترین افراد "اهل معروف" هستند، اصحاب معروف صدقه دهندگان و دستگیران محرومین در قیامت به دلیل کار‌های خیرشان آمرزیده می‌شوند در حالی که هنوز پرونده حسناتشان باز نشده است.

سختی کار و گرمای هوا توجیهی برای روزه‌خواری نیست

امام جمعه موقت دامغان با انتقاد از شیوع تفکری غلط مبنی بر مشقت‌زا بودن کار توجیح و دلیلی برای روزه خواری آنهم گاه در انظار عمومی، اظهار داشت: برای نخستین بار نیست که مسلمانان در گرمای تابستان روزه می‌گیرند و ظاهرا برخی احوالات پدران و مادران را فراموش کرده‌اند که با وجود گرمای هوا و کارهای سخت روزه دار بودند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نان حلالی که با مشقت و تلاش زیاد به دست می‌آورید را به واسطه فعل حرام روزه‌خواری شبه‌دار نکنید زیرا اسلام حتی برای کسانی که به واسطه کار سخت یا توان جسمانی قادر به روزه گرفتن در این شرایط نیستند راه نشان داده و آنها می‌توانند با یک مسافرت 22 و نیم کیلومتری روزه خود را افطار نموده و بعد به محل کار خود بروند و حکم مسافر را اجرا کنند.

شایان ذکر است، یادآوری فرارسیدن روز شهرداری و دهیاری‌ها و تقدیر از خدمات بی‌شائبه شهردار و کارکنان شهرداری دامغان، قدردانی از سپاه پاسداران و نیروی انتظامی به دلیل سالم سازی فضای پارک‌ها و مقابله با روزه خواران در ایام ماه رمضان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات