صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 26 December 2023
این روزها بازار به حدی کساد است که حتی فروش فوق‌العاده و تخفیف‌های چشمگیر هم حریف این کسادی نشده و نتوانسته بازار را تکان دهد.
کد خبر: ۸۵۳۶۶۲۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ، گرانی کالاها دیگر صدای مردم را هم درآورد و دیگر رمقی برای بازار نمانده است.

در ابتدای سال بود که معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای هر گونه افزایش قیمتی را منوط به کسب اجازه از دولت عنوان کرد و به بسیاری از درخواست‌های تولیدکنندگان در رابطه با افزایش قیمت پاسخ منفی داد.

اما این استراتژی نیز جوابگو نبود و در حالیکه همه فعالان اقتصادی از ثبات و حتی کاهش قیمت کالاها خبر می دهند اما می‌توان گفت: قدرت خرید مردم به قدری کاهش یافته که دیگر فروش‌های فوق‌العاده و حتی تخفیف‌های 50 درصدی کالاهای مصرفی هم نمی‌تواند بازار را تکان دهد.

گزارش میدانی حاکی از آن است که با وجود آنکه با آغاز ماه رمضان بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به ارائه تخفیف تا 50 درصدی بسیاری از کالاهای پر مصرف کرده‌اند اما همچنان مردم به هنگام خرید با یک حساب و کتاب دقیق اقدام به خرید می‌کنند تا خرجشان بیشتر از دخلشان نشود.

محمدی که کارمند یک شرکت خصوصی است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران می‌گوید با وجود آنکه همه مدعی هستند که قیمت کالاها افزایش نیافته است اما برای خرید چند قلم مواد شوینده و مواد مورد نیاز و ضروری پر مصرف در منزل برای یک ماه باید هزینه‌ای چند برابر پرداخت .

وی معتقد است هزینه اجاره مسکن مضاف بر هزینه حمل و نقل در کنار سایر هزینه‌ها به نوعی کمرشکن شده است و حتی افزایش 17  درصدی حقوق در سال جاری نیز نتوانسته جبران هزینه‌ها را نماید.

اکبری که بازنشسته آموزش و پرورش است معتقد است که با وجود آنکه قیمت‌ها به ظاهر ثابت مانده اما بسیاری از تولیدکنندگان وزن محصولات خود را کاهش داده و برای جبران عدم افزایش قیمت به این شیوه جدید روی آورده‌اند .

بر اساس این گزارش؛ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای پر مصرف از 10 تا 50 درصد زیر قیمت درج شده بر روی کالا به فروش می‌رسد به عنوان مثال یک پنیر سفید 400 گرمی که بر روی آن قیمت 4100 درج شده به قیمت 3890 به فروش می‌رسد .

همچنین رب گوجه فرنگی با 30 درصد تخفیف کنسرو تن ماهی با 15 تا 25 درصد تخفیف و مواد شوینده و پاک کننده نیز با 30 درصد تخفیف به فروش می‌رسند.

در کنار تخفیف اقلام پر مصرف در سایر کالاها و حتی لوازم خانگی نیز با تخفیف به فروش می‌رسد اما هنوز بازار بی‌رونق است.

اگر چه اصناف نیز برای ماه مبارک رمضان فروش فوق‌العاده را در نظر گرفته‌اند اما این طور که به نظر می‌رسد حتی تخفیف و فروش فوق‌العاده نیز حریف رکود و کسادی بازار نشده و نتوانسته رونق را به بازار برگرداند.

منبع: مشرق
ارسال نظرات