صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 17 September 2023
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امسال ۴۰ هزار هکتار ازاراضی ملی و دولتی استان تهران در راستای تحقق حفظ انفال و تثبیت حاکمیت دولت بر این عرصه ها سنددار می شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۰۹۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت استان تهران، مصطفی پرویزی مقدم افزود: در سال گذشته برای سنددار شدن چهار هزار و 500 هکتار از این اراضی مصوب شده بود اما با برنامه ریزی‌های به عمل آمده توسط این اداره کل و همکاری خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و ادارات ثبت شهرستان های تابعه برای بیش از 9 هزار هکتار از این اراضی سند کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد.

وی در خصوص اهمیت سنددار شدن اراضی ملی به نام دولت اظهار داشت: اخذ سند اراضی ملی و دولتی باعث برنامه ریزی خرد و کلان دولت جهت ایجاد امنیت سرمایه گذاری در اجرای پروژه های ملی و استانی شده و موجبات جلوگیری از تصرف این اراضی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم می شود و چنانچه تصرفی در این اراضی صورت گیرد با استناد به این اسناد در مراجع قضائی و قانونی نسبت به استیفای حقوق دولت اقدام خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی استان تهران تصریح کرد: از زمان شروع پروژه اخذ سند مالکیت اراضی ملی و دولتی در قالب طرح ملی ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات تاکنون برای 6.5 درصد این اراضی با درج نقشه رقومی، سند به صورت تک برگی (کاداستر) صادر شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صدور اسناد اراضی ملی و دولتی در قالب سامانه کاداستر با حدنگاری دقیق و مختصات مکانی و وضعیت عرصه و تطبیق حد مالکیت اراضی متعلق به افراد حقیقی و حقوقی (مستثنیات) با اراضی ملی و دولتی مشخص می گردد و بوسیله آن تثبیت حاکمیت دولت با رعایت حقوق مردم کاملا" احراز می شود.

پرویزی مقدم با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی این اداره کل تشخیص اراضی ملی و مستثنیات است یادآور شد: تاکنون بیش از 99درصد از اراضی استان تهران مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته است و در خصوص مابقی اراضی نیز به دلیل وجود گپ (فضای موجود بین پلاکهای ثبتی) و داشتن برخی مشکلات حقوقی موضوع در حال پیگیری است.

وی به برخی از موانع و مشکلات پیش رو برای اخذ اسناد مالکیت باقیمانده اشاره کرد و گفت : مواردی از قبیل بالا بودن اطلاعات حقوقی معارضین اراضی ملی و دولتی، کوچک بودن پلاک های باقیمانده، کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبارات باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی در تعیین تکلیف باقیمانده این اراضی شده است که امیدواریم در راستای تحقق ماده 9قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و با مساعدت و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و ادارات ثبت شهرستان های استان و همچنین بررسی دقیق سوابق و نقشه های اجرای قانون و تامین اعتبارات لازم، مابقی اراضی ملی و دولتی استان نیز در سال های 94 و 95 سنددار شود.

شایان ذکراست مساحت کل اراضی استان تهران بیش از یک میلیون و سیصد هزار هکتار است که از این میزان حدود85 درصد آن جزو اراضی ملی و دولتی و تحت تولیت منابع طبیعی است که تاکنون برای بیش از یک میلیون هکتار این اراضی سند به نام دولت صادر شده است و حدود 87 هزار هکتار آن فاقد سند می باشد.

ارسال نظرات