صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 19 July 2023
معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با نگاهی به وضعیت این پرونده‌ها که اغلب بزهکاری فردی و اجتماعی است، نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از آنها بی‌سرپرست هستند.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۳۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس جدیدی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه رویکرد تک بعدی به آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای ارائه راه حل‌های کوتاه مدت و تک بعدی برای مسائل پیچیده جامعه و مشکلات اقتصادی و فرهنگی باعث شده که شاهد تشکیل میلیون‌ها پرونده قضایی در سراسر کشور و به طور عمده در کلان‌شهرها باشیم.

وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت این پرونده‌ها که اغلب حاوی جرائم و بزهکاری‌های فردی و اجتماعی هستند و براساس آمار، بخش عمده‌ای از این بزهکاران بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند.

جدیدی خاطرنشان کرد: وضعیت امروز تهران و شهرهای اغماری آن که به مراتب معضلات و آسیب‌های بیشتری در خود جای داده است نیاز به توضیح ندارد و خود گویای کمبودهای جدی در زیرساختهای عمومی و رفاهی است اگرچه نداشتن آمار دقیق و قابل اعتماد از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور و شهر تهران یکی از معضلات بزرگ گریبان‌گیر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: براساس مصوبه استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی که ۲۸ آبان ۱۳۹۰ توسط شورا به شهرداری تهران ابلاغ شده است؛ ارزیابی جامع و علمی درخصوص آسیب‌های اجتماعی، میزان، شدت و دامنه خطر آنها و انجام مطالعات تطبیقی و بهره‌برداری از پژوهش‌ها و تجارب سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در کشورهای موفق در مواجهه با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جزء وظایف مدیریت شهری را گرفته است.

جدیدی افزود: با گذشت بیش از ۳ سال از تصویب و ابلاغ این مصوبه از سرنوشت این مطالعات و اقدامات انجام یافته اطلاعات کاملی در دست نیست و این ترک فعل قابل دفاع نخواهد بود.

وی افزود: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران که با تلاش و اهتمام شورای چهارم به تصویب رسید در فصل امور اجتماعی و فرهنگی و در ماده ۹۷ تشویق بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در طرح‌های کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی و شناسایی روش‌ها و شیوه‌های مشارکت مد نظر قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به انجام اقدامات عمرانی و فعالیت‌های موثر در جهت ساخت بزرگراه‌ها و زیرساختهای شهری نگاه به موضوع و مشکلات شهری و افزایش سرانه فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد و در رویکرد نرم‌افزاری تبدیل شهرداری از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی سرعت گیرد.

جدیدی خاطرنشان کرد: همانگونه که با اقدامات جهادی مدیریت شهری در زمینه ساخت و توسعه مساجد گام بلندی در جهت رفع کمبودها برداشته شده است لذا باید در زمینه انجام یک کار جهادی و مهم برای پیشگیری در حوزه‌های اصلی آسیبهای اجتماعی اقدام شود.

ارسال نظرات