صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 11 August 2023
مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان
مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان گفت: برنامه و رسالت اصلی پارک های علم و فن آوری کمک به افرادی است که ایده دارند ولی سرمایه ندارند به شرطی که این ایده توان رسیدن به عمل را داشته باشد و منتج به تولید محصولی شود که قابلیت تجاری سازی را داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۹۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین هراتی زاده در کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در کارگروه بیان کرد: یکی از پیشنهاد هایی که در کارگروه علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت انجام بازدید های هدفمند و زمان بندی شده از تمامی صنایع شهرستان به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکاربرای پیشرفت واحد ها با همکاری صنایع، شرکت شهرک های صنعتی،اداره صنعت معدن و تجارت، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، پارک علم و فن آوری و اقشار بسیج می باشد.

وی افزود: از انتقاد هایی که به این جلسه وارد است پراکندگی موضوعات مورد بحث است، هدف نهایی این کار گروه باید کاملا روشن و مشخص باشد همچنین بحث ها باید کاملا متمرکز باشد تا نتایج بهتری حاصل شود.

هراتی زاده تصریح کرد: وقتی وارد محیط های صنعتی می شویم کاملا متوجه می شویم که زبان صنعت با زبان دانشگاه کاملا متفاوت است و نوع خواسته هایی که صنعت مطرح می کند با یک چهارچوب و زبان متفاوت از چهارچوب های رایج در دانشگاه ها به منظور تعریف پروژه های علمی است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بیان زایش یک صنعت جدید می باشند. صنعت ما یک صنعت سرمایه محور است و بیشتر تولید کننده است، صنعت های سرمایه محور در بخش های تحقیق و توسعه بسیار ضعیف می باشند و مشکلاتی هم که در سال های اخیر گریبان این شرکت هارا گرفته است ناشی از همین ضعف در واحد های تحقیق و توسعه (R&D) است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان اظهار کرد: در شرکت های دانش بیان ما یک زایش جدید صنعتی داریم که بنیان آن علمی است نه سرمایه ای و از ویژگی های مهم آن ارزش افزوده بسیار بالا می باشد.

وی عنوان کرد: پارک های علم و فن آوری تجربه ای بوده از کشور های پیشرفته که بیش از هفت دهه در کشور های صنعتی و سه دهه در کشور های آسیایی قدمت داردکه هدف آنها ایجاد پلی میان دانشگاه ها و صنایع است به این معنا که فارغ التحصیلان دانشگاه ها را تحت حمایت های مادی و معنوی و مشاوره ای قرار دهند تا بتوانند خود یک صنعت را شکل بدهند. نمونه ای از موفق ترین این شرکت ها در عرصه بین الملل شرکت گوگل و شرکت اچ بی است. همچنین موفق ترین دانشگاه در این زمینه نیز دانشگاه استندفورد است.

هراتی زاده تاکید کرد: برنامه و رسالت اصلی پارک های علم و فن آوری کمک به افرادی است که ایده دارند ولی سرمایه ندارند به شرطی که این ایده توان رسیدن به عمل را داشته باشد و منتج به تولید محصولی شود که قابلیت تجاری سازی را داشته باشد.

وی افزود: پارک علم و فن آوری استان سمنان متولی استان های مازندران و گلستان نیز می باشد و ارزیابی شرکت های دانش بیان این استان ها در این پارک انجام می شود.

ارسال نظرات