صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
در این آیین سردار محسن کریمی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی معرفی و از خدمات سردار مهدی صدیقی تقدیر شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۹۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
حجت الاسلام محمدحسین توانا عصر روز چهارشنبه در حاشیه شورای اداری استان مرکزی در جریان معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در اراک افزود: افزایش بهره وری در سطوح مختلف جامعه و کاهش تخلفات اداری و اسیب های اجتماعی جامعه در کرو عمل موثر و برنامه محور به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: فرهنگ نقد پذیری که دولت تدبیر و امید به صورت جدی به دنبال آن است از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است که نهادینه شدن این مهم بهترین سرفصل در هدایتگری مدیریتی و رفتاری در مدیران و بدنه دولت است.

مسوول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: سیاستگذاری پذیرش نفد در دولت یازدهم افتخار است چرا که استمرار و اجرای این روش به منش رفتاری اجتماعی تبدیل شده و در نهایت به سالم سازی جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام توانا ادامه داد: نیروی انتظامی، نهادهای قضایی، فرهنگی و حراستی به تنهایی قادر به جلوگیری از تخلف نیستند و این مساله باید در لایه سازی فرهنگی و با شرایط علمی در سیستم های تربیتی نهاد خانواده و آموزش و هسته های اجرایی و نظارتی جاری شود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر چهار مصداق باید در جامعه دارد که تشخیص فرد نیازمند به این فریضه، تفکیک رفتار منکر از شخصیت وی و پیشگیری از تعرض شخصیتیف تکریم لفظی و بهره گیری از زبان خوش در راهنمایی و تشکر و تشویق وی به امرو بایسته و مطلوب شاخص های آن است.

مسوول امور استان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر حق تجسس در زندگی مردم را ندارند و این مهم به لحاظ قانونی، حریم شرعی و حقوق شهروندی ممنوع است و در صورت دیدن نهی آشکار تنها در باب تذکر باید وارد شوند.

حجت الاسلام توانا بیان کرد: در مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر توهین و تهدید اشخاص وجود ندارد و هیچ کس حق تعرض به جان و مال و آبروی کسی را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر در 12 سال اخیر با فراز و نشیب های زیادی در دولت ها و خانه ملت مواجه بوده که اکنون به تصویب رسیده و عملیاتی کردن مفاد آن با همراهی تمام دستگاه ها لازم الاجرا است.

حجت الاسلام توانا افزود: از ویژگی های این قانون این است که توان آن را دارد که بخش بزرگی از ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری را کنترل کند و باید از این ابزار قانونی به بهترین شکل آن استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله و دبیر ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر که در اردیبهشت ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده شامل 28 بند است تمامی نیازهای زیرساختی و ابزارهای لازم را برای تحقق این مهم در جامعه دارد.

سردار محسن کریمی افزود: یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاعه اخلاقمداری و اصلاح رویه های رفتاری است که این مهم با امر به معروف و نهی از منکر مهیا می شود.

وی گفت: افتخار دینی ما این است که امام حسین (ع) با امر به معروف و نهی از منکر توانست فلسفه عاشورا را در تاریخ ماندگار کند و خطو فرهنگی و رفتاری عزتمند دینی را ماندگار کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی و تمامی نهادها و شریان های مردمی و قضایی و انتظامی بایستی با نگاهی حکیمانه برای اتخاذ تصمیم های هدفمند و موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بکوشند.

در این آیین سردار محسن کریمی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی معرفی و از خدمات سردار مهدی صدیقی تقدیر شد.
ارسال نظرات