صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 15 June 2023
کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی در کارگاه آموزشی هنر هشتم
سیاوش اتابک گفت: روابط عمومی یک برنامه و طرح اندیشیده شده همراه با مشورت و کوششی مستمر برای ایجاد تفاهم دو جانبه بین یک سازمان و عامه مردم همزمان با حفظ حسن شهرت آن سازمان می باشد.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۹۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷



به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سیاوش اتابک کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی در کارگاه دو روزه هنر هشتم که ویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی نواحی دهگانه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزارشد، به بیان و توضیح اصول روابط عمومی پرداخت و اظهارداشت: شخصیت های بسیاری تعاریف متعددی از مفهوم روابط عمومی بیان کرده اند که از جمله آن ها می توان از ادوارددال برنیو، جان ای مارستن و حمید مولانا نام برد.

وی افزود: روابط عمومی یک برنامه و طرح اندیشیده شده همراه با مشورت و کوششی مستمر برای ایجاد تفاهم دو جانبه بین یک سازمان و عامه مردم همزمان با حفظ حسن شهرت آن سازمان میباشد.

اتابک با اشاره به وظایف روابط عمومی عنوان کرد: ایجاد مشارکت،اطلاع رسانی، انتقال صحیح اطلاعات ، ایجاد ارتباط و نفوذ در افکار دانست و پاسخگویی ، قانونمندی ، اهل قلم بودن ، ارتباط گیری و هنرمندی را نیز از ویژگی های کارشناس این حرفه معرفی کرد.

کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی با اشاره به وظایف روابط عمومی و فعالیت درون سازمان گفت : هدايت  و توسعه بهداشت درماني  در محيط كار،شناسايي كاركنان و تعيين شخصيت آنها با اهداف ايجاد همكاري و ارتباط متقابل ميان آنها، توجه به شكايات ، نيازها و درخواست و پيشنهادات هر يك از كاركنان، آگاه ساختن كاركنان نسبت سياست ها ، استراتژي ها و خط مشي سازمان ،  برقراري ارتباط  مستقيم با مسئولان دستگاه ها ،دريافت گزارش فعاليت ها، طر حها  و بر نامه هاي واحدهاي مختلف ،ايجاد دبيرخانه شوراي معاونان و حضور در جلسات مهم، حضور در سفرهاي داخلي و خارجي و شركت در گردهمايي ها از وظایف روابط عمومی می باشد.

 اتابک به نکاتی در خصوص برگزاری یک نشست خبری مطلوب متذکر شد و افزود: نشست خبری نیازمند زمینه چینی و مقدمه آفرینی برای برگزاری آن می باشد و نیازی نیست به هر بهانه ای نشست خبری برگزار نمود بلکه لازم است این نشست به اوج خود رسیده و از کسالت خبرنگاران دور باشد.

این کارشناس روابط عمومی و شبکه های اجتماعی ادامه داد: ارتباط با واقعیات، توجه به منافع عامه مردم به عنوان معیار گزینشی نیروها، رصد صحت و سقم اخبار رسانه های مختلف ، اطلاع رسانی دقیق و موثر بین کارکنان و سازمان، لزوم توجه به تحقیق علمی برای جذب افکار عمومی، عدم وجود اشتباهات املایی و محتوایی، استفاده از تئوری های مختلف روانشناسی ، اجتماعی و سیاسی و همچنین در نظر گرفتن معیارهای اخلاقی در هر شرایطی از اصول مهم در روابط عمومی معرفی شده اند.

وی تکنیک های روابط عمومی را نام برد و گفت: تکنیک طرح و برنامه ریزی، تکنیک پژوهش از جمله تکنیک های مهم روابط عمومی می باشند.

اتابک در پایان نیز نکاتی ضروری در نگارش خبر همچون چگونگی ارسال اعلان تجاری، جوابیه و تکذیبیه نیز متذکر شد که بسیار مورد استفاده اصحاب رسانه و روابط عمومی نواحی دهگانه قرار گرفت.
   

ارسال نظرات