صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
در حالی که متولیان برخورد قانونی با رسانه‌های اسلام‌ستیز در بی‌تفاوتی معنی داری به سر می‌برند حوادث دولت فتنه‌گر خاتمی در حوزه فرهنگ، یک‌به یک در حال تکرار است...
کد خبر: ۸۵۴۶۸۰۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

بی توجهی دلسوزان فرهنگی و چراغ سبز مسئولان این عرصه همراه با عدم واکنش دستگاه‌های نظارتی به تهاجم فرهنگی، سبب آن شده است که امروز پس از گذشت 36 سال از انقلاب ملت ایران برای احیای ارزش‌های اسلامی ، شاهد مدح و ثنای زنان آوازه خوان در روزنامه‌ی معلوم الحال و البته مجوز دار داخلی باشیم!

سعید برآبادی در روزنامه‌ی غربگرا و قبح شکن شرق نوشت: «موسیقی در ایران به همان اندازه که نام‌های بزرگ مردانه‌ای دارد، وام‌دار زنانی است که نواهای سرزمین خود را سینه‌به‌سینه از دوران‌های مختلف تا به امروز به دوش کشیده‌اند و مانع از فراموشی ملودی‌های فارسی شده‌اند. از این منظر جای تعجب ندارد که امروز نیز بسیاری از خواننده‌های زن موسیقی ایران، دستگاه‌های سنتی را به دیگر فضاها و رنگ‌آمیزی‌های موسیقایی ترجیح می‌دهند، به شهادت فهرست بلندبالایی از خوانندگان زنی که درحال‌حاضر در ایران به‌کار موسیقی خود مشغول اند و با برگزاری کنسرت‌های ویژه بانوان، این فضا را زنده نگه می‌دارند. نام‌هایی چون سیمین غانم، پری زنگنه، ارکیده حاجی‌وندی، هنگامه اخوان، پری ملکی، شهلا میلانی، نسرین ناصحی، هایده کیشی‌پور، پریچهر خلوتی و... تنها تعداد انگشت‌شماری از فهرست نزدیک به صد خواننده و موزیسین زن ایرانی است که هرکدام به فراخور بخشی که در آن فعالند، با برگزاری کنسرت‌ها، حضور در جشنواره‌ها و... در حال شکل‌دادن داستان زنان موسیقی‌دان ایرانی در روزهای بعد از انقلاب هستند.»

برآبادی که گویا شناخت خوبی از زنان آوازه خوان دارد به معرفی اجمالی این زنان و کیفیت و چگونگی صدایشان می پردازد، جالب اینکه از بین این آوازه خوانان هنگامه اخوان از همکاران وزارت ارشاد اسلامی(!) نیز می باشد! برآبادی در ادامه می افزاید:« هنگامه اخوان بیش از آنکه همچون زنگنه دل در گرو موسیقی فولکلور ایران داشته باشد، موسیقی سنتی و ردیف‌خوانی را پیشه گرفته و همچنان نیز در کنسرت‌هایش به بیان گوشه‌های ناشناخته دنیای موزیک ایران می‌پردازد. اخوان البته علاوه‌بر خواندن برای زنان ایرانی، به‌ کار تدریس آواز نیز می‌پردازد. او که هم‌اکنون در وزارت ارشاد به‌عنوان کارشناس موسیقی مشغول به ‌کار است، تاکنون کنسرت‌های فراوانی برای زنان برگزار کرده و صدایش که یادآور صدای قمر است، سال‌هاست که مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرده است.»

در حالی که متولیان برخورد قانونی با رسانه‌های اسلام‌ستیز در بی‌تفاوتی معنی داری به سر می‌برند حوادث دولت فتنه‌گر خاتمی در حوزه فرهنگ، یک‌به یک در حال تکرار است.

ارسال نظرات