صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
دشمن بر این باور بود که با طرح مذاکره انقلاب را به شکست بکشاند، با نگاهی به تاریخ کشورهای مسلمان در می‎یابیم زمانی که اسرائیل به سوریه حمله کرد و بلندیهای جولان را اشغال‌کرد چون مذاکره کردند هم اکنون با گذشت‌قریب به 50 سال این بلندی‏‌ها هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۹۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
سردار علی فضلی عصر دیروز در مراسم یادواره شهداء 5 مرداد و روز شهرستان اراک با اشاره به بیداری ملت ایران در برابر دشمن اظهار داشت: ملت ایران در برابر زیاده‎خواهان اثبات کردند که مردان 8 سال دفاع مقدس بوده و خط قرمز آنها در موضع هسته‎ای، موضع ولایت روشن است.

وی افزود: 5 مردادماه سالروز چند واقعه مهم در تاریخ انقلاب و شهر اراک است، در چنین روزی توفیق حضور در میان فرزندان مجاهد اقتصاد مقاومتی حاصل شد و در 5 مرداد سال 65 دو کارخانه بزرگ آلومینیوم و واگن سازی اراک که حامی و پشتیبان دفاع مقدس بوده توسط رژیم بعثی بمباران شد که مردم اراک قریب 100 شهید تقدیم انقلاب کردند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: امروز سالروز برگزاری نخستین نماز باشکوه جمعه در کشور بوده که لازم است یاد شهدای محراب از جمله شهید آیت‌الله مدنی را گرامی بداریم، در 5 مردادماه نیز عملیات غرورآفرین مرصاد توسط فرزندان انقلاب انجام و به پیروزی رسید.

سردار فضلی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد در شرایط حساس انقلاب و دوران دفاع مقدس انجام شد، قریب به 8 سال فرزندان امام خمینی(ره) و امت امام راحل با مجاهدت و فداکاری به جبهه آمدند و دشمن را ناگزیر به عقب نشینی تحقیرآمیز کردند و آنها را با گرفتن تلفات بسیار و اسرا از ایران بیرون کردند.

وی افزود: استکبار بر آن شده است تا عزتمندی ایران را متاثر کند و برای این منظور به حیله‎های متعددی دست می‌‏زند و از آن جمله این است که نقد می‎کنند که دشمن در ماه‎های نخست و سال‎های دفاع مقدس همواره درخواست مذاکره داشته است این درحالی است که اگر هوشمندی  امام امت نبود بنی صدر در 6 ماهه نخست جنگ موضوع مذاکره را مطرح کرد و از آن سو دشمن بیش از 12 هزار کیلومتر از ایران شامل 25 شهر و 1500 شهرک و روستا از خاک کشور را اشغال کرده بود.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: وقتی چهره منافقانه بنی‌صدر و دیگر منافقان برای مردم ایران بر ملا شد امام راحل(ره) دستور عزل وی از فرماندهی کل قوا را صادر و مجلس شورای‌اسلامی وقت نیز وی را از ریاست جمهوری برکنار کرد به‌طوری که بنی صدر به همراه مسعود رجوی شبانه از ایران گریخت و تا به امروز دست از توطئه علیه ایران برنداشته و نهایت توطئه وی عملیات مرصاد بود.

سردار فضلی گفت: دشمن بر این باور بود که با طرح مذاکره انقلاب را به شکست بکشاند، با نگاهی به تاریخ کشورهای مسلمان در می‎یابیم زمانی که اسرائیل به سوریه حمله کرد و بلندیهای جولان را اشغال‌کرد چون مذاکره کردند هم اکنون با گذشت‌قریب به 50 سال این بلندی‏‌ها هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: با طرح مذاکره از سوی بنی صدر با نهیب امام راحل روبه‌رو شد و امام خمینی(ره) با اعتماد به جوانان اداره دو جبهه جنگ‌داخلی و خارجی را به جوانان سپرد، 8 سال جنگ‌تحمیلی سپری شد و سپاه اسلام با انجام عملیات‌های متعددی ماند فتح المبین، طریق القدس، والفجر، کربلای 4 و 5 و دیگر عملیات‏‌ها دشمن را به عقب راندند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین‌کشور تصریح کرد: در سال 1367 موضوع مذاکره‌و قطعنامه 598 مطرح شد که پذیرش این قطعنامه از مهم‌ترین مسائل پیش روی نظام انقلابی، اسلامی و ولایی بود، دشمن مکار بار دیگر طمع کرده‌بود، دشمن حیله‌گر مجدد به مرزهای ما حمله کرد و در حالی‎که سپاه اسلام در شمال غرب و جنوب مستقر بودند.

سردار فضلی با اشاره به پیش روی منافقان در خاک ایران گفت: منافقان خود را رساندند و فرزندان امام از دیگر جبهه‌‏ها عازم رویارویی با منافقان شده و مشت آهنین خود را بر دهان دشمن کوبیدند، امام بار دیگر فرزندان خود را به جبهه‎ها فرا خواند و اهل تکبیر و فرزندان اسلام بار دیگر به جبهه‎ها آمده و تا شب قریب به 30 هزار رزمنده از سراسر کشور عازم جبهه‎ها شدند.

وی افزود: لشکر 71 روح‌الله استان مرکزی به فرماندهی سردار احمد سلیم آبادی تغذیه نیروی انسانی شد و مقاومت شکل دیگری پیدا کرد و منافقان کوردل را با گرفتن تلفات و غنائم به عقب راندند، آن روزها هرچه به جبهه‎ها می‎رسید برای تامین نیازهای خط مقدم استفاده می‎شد و باقی رزمنده‌‏ها با وجود نیاز از گرفتن کالاها خودداری می‏‌کردند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود که انقلاب اسلامی سه پایه دارد، قرآن، عترت و مردم، مردم همواره با ظرفیت در دفاع از اسلام و انقلاب در صحنه حضور داشته اند، منافقان با تهییج مستکبران و حمایت تسلیحاتی رژیم بعثی عراق نقشه کشیده بودند، و آن این بود که  حال که ایران در یک شرایط ویژه است با یک عملیات با برد بلند خود را به تهران رسانیده و گروه‏‌هایی در حمایت از آنان به میدان می‎آیند و نسخه انقلاب پیچیده می‌‏شود.

سردار فضلی با اشاره به عدم شناخت امام راحل از سوی منافقان گفت: منافقان امام ما و مردم ما را نشناختند، 5-6 هزار منافق از سراسر دنیا بسیج شده تا عملیات مرصاد را انجام دهند و از نبود رزمندگان در سپاه میانی استفاده کرده و وارد ایران شدند، منافقان حملات خود را با حمایت‌‏های زمینی و هوایی و موشکی و توپخانه‎ای و بالگردهای رژیم بعث آغاز کرده و به سورت ستونی حرکت کرده تا به اهدافشان برسند.

وی افزود: از اسلام آباد عبور کرده که با مقاومت یگان‎های هوشمند بسیج و سپاه و ارتش مواجه شده و با وجود لشکر 71 روح‌الله توفیق بزرگی نصیب مردم استان مرکزی و زادگاه امام راحل می‌شود، جنگ نابرابری میان منافقان و سپاه اسلام در می‎گیرد، دیگر رزمندگان از دیگر جبهه‎ها به کمک لشکر 71 روح‌الله آمده و با مقاومت و محاصره، منافقان در تنگه مرصاد شکست خورده و تلفات زیادی می‏‌دهند.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین‌کشور تصریح کرد: در این عملیات 24 شهید از لشکر 71 روح‌الله تقدیم اسلام می‌‏شود اما بیش از 2 هزار نفر از منافقان کشته می‎شوند و باقی آنان نیز فرار می‏‌کنند، قطعنامه 598 در شرایطی پذیرفته شد که فرزندان امام راحل تو دهنی محکمی در جبهه‎های جنوب و غرب و شمال‌غرب به ویژه مرصاد به دشمن زدند.

سردار فضلی با اشاره به آمادگی مردم ایران گفت: امروز همان مردم با همان روحیه و استعداد بلکه قوی‏تر و ‌آماده‎تر در میدان بوده و اگر در زمان جنگ پادگان نداشته امروز به وفور پادگان، آموزش، گردان‌های مختلف داشته که آماده دفاع ار انقلاب و نظام اسلامی هستند.

ارسال نظرات