صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - 16 June 2023
با ورود به برخی از فضاهای سبز ایجاد شده در سطح شهر شاهد بی نظمی هایی در برخی از مراکز هستیم که سایه تخریب بر سر انان سایه افکنده و در آستانه نابودی است لذا برای مدیریت بهتر این بی نظمی ها همت مجموعه شهرداری را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۰۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با تجمع مردم در محدوده شهری آن چه که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است موضوع فضای سبز است چرا که شهری بدون فضای سبز قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن برای همیشه اجتناب ناپذیر کرده است و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را حفظ کند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند. در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لایفنک پیکره شهر ها نقس اساسی را دارا می باشد که کمبود آنها می توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

از این رو شهرداران همواره در دوره های مختلف در تلاش برای افزایش فضای سبز و زیبا سازی آن در شهرها بودند چرا که نقش فضای سبز در بهبود زندگی شهروندان و ایجاد آرامش خاطر بسیارحائز اهمیت است این امر در شهرستان مشگین شهر در دوره های گذشته به خوبی صورت گرفته است اما نکته قابل توجه در ایجاد فضای سبز شهری بحث نگهداری آن می باشد که متاسفانه این امر در شهرستان مشگین شهر و در دوره های مختلف به خوبی رعایت نشده است و همواره فضای سبز شهری در بحران به سر می برد.

بدون شک آب همواره به عنوان یكی از عناصر اصلی هستی بخش و زنده نگه دارنده موجودات در دنیاست. و از طرفی فضای سبز به عنوان یكی از مؤثرترین پدیده‌های محیط زیست، پیوسته و در همه ادوار و با هر فرهنگ و آئینی مورد تأیید و تأكید بوده است از این رو در طول تاریخ تاکنون مورد احترام تمام انسان ها بوده و برای حفاظت و عدم آلایندگی آن ثواب و اجر الهی و برای آلوده سازی آن، گناه و معصیت قائل بوده‌اند.

متاسفانه با ورود به برخی از پارک های و فضاهای سبز ایجاد شده در سطح شهر متوجه بی نظمی هایی می شوید که به علت کم توجهی مسئولان رسیدگی به این امر از بی آبی خشک شده و در آستانه از بین رفتن می باشد و در برخی موارد نیز شاهد آتش سوزی به علت خشکیدگی آن هستیم.

با توجه به اینکه مسئولیت ایجاد، توسعه، حفظ، نگهداری و آبیاری فضای سبز در شهرها مستقیماً به عهده شهرداری است لذا تأمین، استحصال، انتقال و توزیع آب فضای سبز از اختیارات شهرداری بوده و می بایست با مدیریت بهینه در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز این شهر که با هزینه های زیادی نیز ایجاد شده اند همت بیشتری نمایند هر چند وسعت کاری شهرداری به علت بزرگی شهر و بیشتر است اما شهرداری مشگین شهر نیز در طول سال های گذشته با نیروی مازاد نیز مواجه می باشد که با استفاده از این ظرفیت به وجود امده می تواند پارک ها و مراکز عمومی را مدیریت نماید تا به وضعیت فضای سبز، نگهبانی و بهداشت پارک های توجه بیشتری شود و مسافران ورودی به این شهرستان نیز با خاطره ای خوش این شهرستان را ترک کنند.


ارسال نظرات