صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
کفاش گفت: عملیاتی کردن سند توسعه نماز، توسعه، تجهیز و رفع مشکلات ۶۵۰ مرکز دارالقرآن و طرح قرائت تقلیدی و ۱۰ ها طرح دیگر محصول فکر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۹۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور با حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش و حمید رضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار گردید.

کفاش، معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش در آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور، گفت: برای پیشرفت کشور به همدلی و همزبانی دولت و ملت نیازمندیم و باید ریشه های این همدلی و همزبانی را در فرهنگ قرآن پیدا کرد.

وی افزود: دانش آموزان برگزیده قرآنی می توانند ریشه های همدلی و همزبانی را در بین دوستان، خانواده و جامعه ترویج دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس آموزه های قرآن، آنچه همدلی و همزبانی را محقق می کند مثبت اندیشی، دیدن خوبی ها، مطرح کردن و ترویج دادن آن هاست.

کفاش گفت: خوبی باید فرهنگ سازی شود و خوبی ها باید در جامعه مطرح شوند تا جامعه مثبت ها را ببیند و چشم بر امور منفی ببندد.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در سایه مثبت اندیشی ایجاد می شود، گفت: چهره ها و اساتید قرآنی کشور باید در بین دانش آموزان کشور خوبی ها را دیدن را آموزش دهند و ترویج کنند.

وی تصریح کرد: جهت گیری های تعلیمات قرآنی و آموزش دروس و مفاهیم قرآنی اگر منجر به تربیت قرآنی نشود، خسران است و اگر منجر به ترتیت چهره هایی متحمل، وسیع نگر و صادق نشود، ضرر کرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:همین که امروز هزار دانش آموز دختر محجبه به شکل کاروان حرکت می کنند به معنای ترویج خوبی ها و پاکدلی ها و محو بدی هاست.

وی تاکید کرد: جوان قرآنی ما باید آن قدر قدرت استدلال خود را بالا ببرد تا در جوامع مختلف با قاطعیت سخن بگوید و دیگران را به مکتب اسلام دعوت کند.

کفاش بیان کرد: دانش آموز قرآنی باید از آموزه های قرآنی دریابد که توجه به منافع ملی همدلی و همزبانی ایجاد می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید بتوانند منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح دهند و در برابر افراد سهل بنیان استدلال کنند که لازمه آن بالا بردن سطح اطلاعات قرآنی و محدود نماندن است.

کفاش گفت: دانش آموزان قرآنی نباید به این علت که سطح معلوماتی بالاتر از دیگر همسن و سالان خود دارند از آن ها فاصله بگیرند و به واسطه این که دانش آموز دیگری موقعیت آشنایی برایش فراهم نبوده وی را از خود دور کنند بلکه باید آن ها را به جمع خود اضافه کنند.

وی افزود: مراحل یادگیری قرآن باید منجر به انس با قرآن شود و رفتار قرآنی را ترویج دهد وگرنه ما چیزی به دست نیاورده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش تمام فعالیت های قرآنی دوره های گذشته را ارج می نهد و هیچ کدام را حذف نخواهد کرد بلکه عرصه های جدیدی را در زمینه فعالیت های قرآنی باز خواهد کرد.

کفاش ادامه داد: عملیاتی کردن سند توسعه نماز، توسعه، تجهیز و رفع مشکلات ۶۵۰ مرکز دارالقرآن و طرح قرائت تقلیدی و ۱۰ ها طرح دیگر محصول فکر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن فراسلیقه ای و فراجناحی است، اظهار داشت: انس با قرآن محصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان برگزیده قرآنی باید بدانند این مرحله ورود به قرآن است و پایان آن زمانی است که به عنوان چهره های شاخص قرآنی در جامعه مطرح شوند و روشنگر بخشی از جامعه باشند.
ارسال نظرات