صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 15 June 2023
مادر شهید سید‌رضا میرفاضلی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌ فرد ایشان گفت: سید‌رضا ما را لایق دانسته که بعد از گذشت 29‌ سال به آغوش خانواده و آشنایان بازگشت.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۶۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷





خبرگزاری بسیج مازندران، طوبی رحیمی مادر شهید غواص احراز هویت شده چالوسی با بیان اینکه سیدرضا فرزند پنجم خانواده بوده و حجب و حیای خاصی که داشت او را از دیگران متمایز می‌کرد، اظهار کرد: فرزندم در سال 1343 در منطقه هچیرود و شهرستان چالوس دیده به جهان گشود و نام رضا را بر او نهادیم.

وی ادامه داد: سید‌رضا دوران ابتدایی و راهنمایی را به‌ ترتیب در زادگاه خود گذراند و در کنار تحصیل در امر کشاورزی نیز یار و مددکار پدر و خانواده خود بود.

مادر شهید سید‌رضا میرفاضلی با بیان اینکه شهید سید‌رضا میرفاضلی در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت فعال داشت، اضافه کرد: سید‌رضا در مقطع سوم راهنمایی مشغول تحصیل بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت و ایشان نیز تحصیلات را رها کرده، خود را در اختیار جریانات باشکوه انقلاب قرار داد و بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عضویت فعال بسیج درآمد.

وی به دیگر ویژگی‌های سید‌رضا مانند نظم و پاکیزگی اشاره کرد و متذکر شد: فرزندم در سن 23 سالگی با همسر دلخواهش که در همان منطقه و همسایگی ما بود ازدواج کرد و حاصل زندگی مشترک و کوتاه‌شان تا زمان شهادت، یک فرزند به‌ نام سید‌یاسر بود.

مادر شهید سیدرضا میرفاضلی ادامه داد: فرزندم همیشه به من سفارش می‌کرد که زن متدین و باوقاری باشم و شخصیت خود را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه با وجود مخالفت ما سیدرضا سه بار به جبهه اعزام شد، تصریح کرد: در آخرین بار از این اعزام به ما سفارش کرده بود که پس از شهادتم از همسر و فرزندم حمایت و سرپرستی کنید و نگذارید احساس تنهایی کنند.

رحیمی یادآور شد: تقدیر شهادت فرزندم این چنین بود که در عاشورای چهارم دی‌ماه سال 1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت برسد و مرغ دلش به ملکوت اعلی پرواز کند.

وی عنوان داشت: با وجود اینکه شهادت سیدرضا به‌ ما اعلام شده بود اما پیکر مطهرش گمنام بود و از اینکه نوید آمدن فرزندم را به ما دادند برای ما بسیار مبارک بود.

مادر این شهید بزرگوار از شباهت نوه سیدرضا به پدربزرگش خبر داد و اظهار کرد: همسر سیدرضا سه‌ سال قبل از دنیا رفت و میهمان همسرش در سرای باقی شد.

وی در پایان بیان داشت: راه‌های تشخیص پیکر پاک فرزندم وجود ساعت مچی، برس مو، لباس زیر، لباس گرمکن مشکی و لباس بسیجی بود که آخرین بار بر تن داشت؛ بود.

در ادامه سیدیاسر میرفاضلی فرزند شهید نیز با اشاره به خصایص نیکوی پدر خویش که از زبان مادر و خانواده شنیده است، گفت: حال که پدران ما در راه انقلاب اسلامی خون خویش را فدا کردند بر ما جوانان و مردم مسلمان واجب است که مطیع اهداف این شهدا بوده و پشتیبان رهبری و ولایت‌فقیه باشیم.

وی تبیین کرد: تشییع پیکرهای شهدا در این برهه از تاریخ و با توجه به موقعیت فرهنگی و اجتماعی کشور می‌تواند تلنگری برای آگاهی بیشتر برای ادامه راه شهدا باشد.

میرفاضلی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود هشت ‌سال پیش یک‌ دست لباس و یک پلاک آورد و گفت که این مربوط به شهید شما است، اما مگر می‌شود پدر و مادری بوی فرزند خود را تشخیص ندهند و به آسانی سر تسلیم فرود بیاورند که این‌کار از انصاف به‌دور است، چراکه نه تنها از انتظار خانواده‌ها نمی‌کاهد بلکه دردی بر درد آنها نیز می‌افزاید.

ارسال نظرات