صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 05 July 2023
امام جمعه موقت تهران خطاب به جوانان گفت: انتظار این است شما در عرصه سیاسی و اجتماعی پیشگام باشید و پیروی ولایت کنید که همراهی با ولی فقیه جلوه ی تقوای سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۹۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، آیت الله خاتمی در همایش جوانان ولایت مدار طبس با بیان اینکه فقر و نداری ننگ نیست؛ آنچنان که قدوت و ثروتمندی افتخار نیست عنوان کرد: اینکه پولداری را بخاطر پولش تحویل بگیرند؛ ضد ارزش است که در جوامع سرمایه داری است که سرمایه جای خدا نشسته است اما در جامعه اسلامی این فرهنگ غلط وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زندگی از ابتدا تا پایانش چهار بخش دارد، اظهار داشت: یکی دوره طفولیت و کودکی از تولد تا ده سالگی است که قرآن این دوره را در مورد حضرت عیسی بیان می کند.

وی ادامه داد: دوم دوره ی نوجوانی است که دوره ای از سن ده سالگی شروع می شود و تا سن 15 سالگی به پایان می رسد. سنبل این دوره در قرآن پیامبری است به نام حضرت اسماعیل که قرآن از این نوجوان تجلیل زیادی می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دوره سوم که گل عمر است و سرمایه عمر دوره جوانی است که از 15 تا 30 سالگی به معنای دقیق کلمه بهار زندگی است که دو پیامبر در قرآن سنبل این دوره اند.

وی افزود: ابراهیم خلیل الرحمان که در16 سالگی پیغمبر شد و تا 100 سالگی جوان نمونه قرآنی کسی است که با اعتقادش حرکت می کند و در راهش سختی ها را به جان میخرد و پیامبر دوم حضرت یوسف در عرصه جوانی وی 120 سال عمر کرد که داستان ایشان در قرآن و سوره یوسف هزار درس دارد.

آیت الله خاتمی خطاب به جوانان گفت: شما آیندگان نظام اسلامی هستید. حضرت یوسف خلاصه زندگی را در دو کلمه می گوید، یکی برای خدا حریم نگه دارید و هزینه هم کنید خدا دستتان را می گیرد و تنهایتان نمی گذارد زیرا بهترین رفیق خداوند است به معنای دقیق کلمه هر آنچه می خواهید از خدا بخواهید و با او رفیق باشید و بندگی اش کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نوجوانان و جوانانی که در سایه نظام اسلامی زندگی می کنند. امام راحل فرمودند " من یک موی کوخ نشینان را با کاخ، کاخ نشینان عوض نمی کنم".

وی اظهار داشت: انتظار این است شما در عرصه سیاسی و اجتماعی پیشگام باشید و پیروی ولایت کنید که همراهی با ولی فقیه جلوه ی تقوای سیاسی است.
وی در پایان به چهارمین دوره عمر انسان اشاره کرد و بیان داشت: دوره چهارم دوره پیری است که شیب پیری از 30 شروع می شود و 40 سالگی کمال است و از چهل سالگی باید آماده شد و هر موی سفیدی که پیدا می شود هشداری است که آن پیک که خوانده است بالاخره خواهد آمد. یعنی مرگ و اگر خدای ناکرده جوانی سکوی کمال نباشد در پیری حسرتش را خواهد خورد.

ارسال نظرات