صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 03 August 2023
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: همایش بزرگ گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور مسئولان ورزش، ورزشکاران و بسیجیان ورزشکار قم امروز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: هر ساله این مراسم در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی ورزش در استان قم، به همت معاونت توسعه و امور ورزش، سازمان بسیج ورزشکاران و همکاری هیئت باستانی و ورزش‌های زورخانه‌ای قم این مراسم را برگزار کرد.

وی ادامه داد: همایش بزرگ گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در ششمین روز این هفته با عنوان روز منش پهلوانی و بسیج ورزشکاران و با حضور چشمگیر مسئولان مختلف استانی در زورخانه شهید محمدحسین فهمیده مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: این مراسم با نواخته شدن زنگ مرشد زورخانه شهید فهمیده آغاز شد و هدف از آن ارج نهادن به فرهنگ پهلوانی و ترویج این منش در بین نسل جوان و جامعه ورزش بود، ضمن اینکه در حین برگزاری مراسم، تجلیل و تشکر از مروجین این فرهنگ در جامعه ورزشی استان قم نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط زندگی کنونی داشتن ابتکار و خلاقیت در زمینه جذب جوانان به ورزش زورخانه‌ای یک ضرورت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های اصلی در جذب جوانان و کاهش مشکلات فرهنگی جامعه، توسعه و نشر این رشته ورزشی است.

عابدی با بیان اینکه ترغیب و توسعه ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی نزد جوانان و نوجوانان جامعه نیازمند همت و حمایت تمام فعالان و مسئولان است، بیان کرد: این رشته ورزشی از خصوصیات ارزشمند ائمه اطهار الگو می‌گیرد و باید بیش از پیش در سطح جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با محمد دهقان کشتی‌گیر موفق استان قم در میادین استانی و کشوری که سال‌ها قبل دچار عارضه قطع نخاع شده است دیگر برنامه‌ای بود که اداره کل ورزش و جوانان استان قم در هفته گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اجرا کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده‌های ایتام ورزشکار، برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت دوازدهم مردادماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در گود باستانی شهید فهمیده از جمله اقداماتی است که به مناسبت این هفته توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم طراحی و با کیفیت مطلوب به اجرا گذاشته شد.

این مراسم با حضور سیار فرماندار قم، سرهنگ حافظی جانشین فرماندهی سپاه قم، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین با حضور داود هاشمی مسئول بسیج ورزشکاران سپاه استان قم، اعضای هیئت ورزش‌های باستانی و جمعی کثیری از مسئولین، پیشکسوتان و ورزشکاران ورزش باستانی برگزار شد.


ارسال نظرات