صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023
استاندار سیستان و بلوچستان از آماده شدن مقدمات کلنگ زنی پروژه 200 میلیارد تومانی در زاهدان خبر داد و گفت: احداث دو باب سینما، هتل پنج ستاره، بیش از 150 غرفه تجاری، ایجاد سرزمین موج های آبی از جمله طرح های شاخص این پروژه است.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۴۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

هاشمی در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد:  هفته دولت فرصت ارزشمندی برای بیان خدمات نظام اسلامی است مدیران از این فرصت به منظور تشریح دستاوردهای ملی، استانی و شهرستانی بهره بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: هفته اول شهريورماه كه به مناسبت شهادت دو شهيد والامقام رجایي و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاري شد، هفته يادها و خاطره هاي ماندگار است.

هاشمی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه های افتتاحی این هفته در استان افزود: در هفته دولت امسال 615 طرح در سطح استان با اعتبار 7 هزار و 956 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: ظرفیت ها و توانمندی های استان، زمینه را برای ورود سرمایه گذاری مهیا کرده است.

 استاندار همچنین در ادامه با اشاره به توافقات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و نقش آن بر ورود سرمایه گذاران به استان و توسعه بیان کرد: با موفقیت در مذاکرات هسته ای هم اینک شاهد ورود هیات های تجاری از نقاط مختلف دنیا به این استان هستیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تمایل بیشتر سرمایه گذاری کشورهای منطقه از جمله پاکستان و افغانستان در استان در روزهای اخیر بسیار محسوس و چشمگیر بوده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: چندی قبل هیات های تجاری اروپایی و تجار افغانستانی ساکن در اروپا به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کرده بودند و اخیرا نیز سفر هیات تجار پاکستانی و اعضا اتاق بازرگانی افغانستان به این استان نشان از آینده روشن توسعه در این منطقه است.

استاندار در ادامه با اشاره به امنیت مطلوب استان در یک سال اخیر گفت: با مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی استان، امروز سیستان و بلوچستان به یک استانی امن تبدیل شده و همین موضوع رغبت سرمایه گذاران را در استان بیشتر کرده است.

وی گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته یک مورد هم پدیده سو امنیتی در استان نداشته ایم و مساله تامین امنیت استان بخوبی مدیریت شده است.

وی همچنین در ادامه از رسانه های استان نیز خواست تا برخی اخبار منفی که در استان رخ می دهد، بزرگنمایی نکنند و در این رابطه شتاب زده عمل نشود و بیشتر اخبار مثبت و توسعه ای استان را انعکاس دهند.

هاشمی اشاره ای نیز به بحث گاز و نقش آن در توسعه استان داشت و افزود: بحث گاز رسانی به شهرهای استان از سوی دولت بصورت ویژه دنبال می شود و اعتبارات خوبی نیز به پروژه های گازرسانی به این استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: با تامین گاز مورد نیاز نیروگاه های استان می توان جلوی قاچاق سوخت را نیز گرفت.

استاندار تصریح کرد: در حال حاضر پروژه تامین سوخت نیروگاه چابهار کنارک در دست اقدام می باشد.

هاشمی گفت: هم اینک خط انتقال نفتگاز از اسکله به یکی از نیروگاه های چابهار با طول 21 کیلومتر در دست انجام است که حدود 11 کیلومتر آن انجام و بقیه تا مهر یا آبان تکمیل شده و از این طریق ریزش بین راهی نفتگاز در این مسیر از بین خواهد رفت.

وی همچنین از تامین سوخت گاز نیروگاه های ایرانشهر نیز بزودی خبر داد.

هاشمی بیان کرد: هم اینک دو سوم تجهیزات و کارهای زیربنایی برای انتقال گاز به سراسر استان توسط دولت انجام شده است.

موضوع ایجاد منطقه آزاد سیستان از دیگر سخنان استاندار بود و وی در این رابطه گفت: این طرح در شورای کارشناسان مناطق آزاد در دست بررسی است و بصورت ویژه تا قطعی شدن کار، موضوع را پیگیری خواهم کرد.

استاندار به بحث ریزگردها در منطقه سیستان نیز اشاره کرد و افزود: مردم سیستان در چند سال اخیر به دلیل طوفانهای ناشی از خشکسالی دریاچه هامون درچار خسارات و بیماریهای تنفسی شده اند که در همین رابطه موضوع تامین حق آبه هامون نیز از اولویت های مهم دولت در استان است.

وی به تاسیس بیمارستان تنفسی زابل اشاره کرد و گفت: برای تاسیس بیمارستان تنفسی در منطقه سیستان تمام اعتبارات شامل 70 میلیارد ریال در سال 93 و 50 میلیارد ریال در سال 94 تخصیص یافته است و این طرح با پیشرفت 30 درصدی در حال انجام است.

استاندار همچنین به بحث اولویت کارهای فرهنگی در استان در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: توسعه مراکز فرهنگی، توجه به بحث آموزش و پرورش، توجه به رشد شاخص های فرهنگی، تحت پوشش قرار گرفتن تمامی شهرهای استان به سیستم دیجیتال تلوزیون، ساخت برنامه های فرهنگی در رادیو و تلوزیون، ایجاد سینما، ایجاد مراکز تفریحی و هتل، توجه به بحث گردشگری و... از اولویت های مهم کاری امسال در بحث فرهنگ در استان است.

هاشمی در ادامه از اجرای 13 درصدی طرح خط ریلی چابهار- زاهدان- خراسان نیز خبرداد و افزود: با توسعه راه آهن در استان و حمل و نقل کلا و مسافر می توان از بسیاری تلفات جاده ای جلوگیری کرد.

استاندار از احساس مسئولیت خود نسبت به طرح های در حال اجرای استان و احساس دین کردن به مردم سیستان و بلوچستان گفت و خاطرنشان کرد: رسالت من در وظیفه استانداری باعث شده من خودم را متعلق به این استان دانسته و تمام تلاش خود را برای اجرای طرح های مصوب انجام دهم.

ارسال نظرات