صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه پلیس در کشور ما به عنوان پلیس اسلامی شناخته می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پلیس اسلامی، روشن‌بینی در مسائل سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۷۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار ایرج کاکاوند، ظهر امروز در همایش پلیس استان یزد با موضوع ویژگی‌های پلیس اسلامی اظهار کرد: پلیس در کشورهای اسلامی به ویژه در جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است و این ویژگی‌ها باید تقویت شود.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌ها و شاخص‌های پلیس اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز برای پلیس اسلامی شاخصه‌هایی قائل شده‌اند که باید به آن توجه شود تا این شاخص‌ها به عنوان ملاک شناخت پلیس اسلامی فراگیر و مطرح شود.

فرمانده انتظامی استان یزد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها پلیس اسلامی را بصیرت دانست و عنوان کرد: داشتن بصیرت در وجوه و ابعاد مختلف از ویژگی‌های یک پلیس توانمند اسلامی است به نحوی که پلیس اسلامی از اوضاع و احوال سیاسی اطراف خود آگاه است و دوست و دشمن خود را به خوبی می‌شناسد و در دفاع از ارزش‌های اسلامی حضوری فعال دارد.

کاکاوند همچنین خاطرنشان کرد: پلیس اسلامی در خط امام و رهبری حرکت می‌کند و از وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی دوری می‌کند و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم برای او از هر موضوع دیگری اهمیت بیشتری دارد.

وی، یکی دیگر از شاخصه‌های پلیس اسلامی را داشتن بصیرت سیاسی عنوان کرد و افزود: در واقع روشن‌بینی در مسائل سیاسی همچنین بهره‌مندی از فهم تحلیل سیاسی و قدرت تشخیص حق از باطل از مصادیق بصیرت سیاسی است که پلیس اسلامی باید از آن به بهترین نحو ممکن برخوردار باشد.

کاکاوند همچنین با تاکید بر اینکه آگاهی و بهره‌مندی صحیح از اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی، از ویژگی‌های دیگر پلیس اسلامی است، بیان کرد: پلیس آگاه، پلیسی است که این شرایط را داشته باشد و از اوضاع و احوال جامعه باخبر باشد و بتواند بصیرت خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... تقویت کند.

فرمانده انتظامی استان یزد، فهم عمیق پلیس از رخدادهای جامعه را از دیگر ویژگی‌های پلیس اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس فقط موارد ظاهری را نمی‌بیند و تلاش می‌کند فهمی عمیق از معارف اسلامی داشته باشد تا از قوه تشخیص و تحلیل و بصیرت سیاسی بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین داشتن قدرت مقایسه و قضاوت، هوشمندی و روشن‌بینی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را نیز از خصوصیات یک پلیس مسلمان برشمرد و افزود: هدف‌ها، ابزار رسیدن به هدف، روش‌ها و در نهایت راه‌های مبارزه با دشمن باید توسط پلیس شناخته شود و آنچه مورد تاکید است، موضوع بصیرت و بصیرت‌افزایی است و کارکنان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: پلیس در استان یزد از این ویژگی‌ها و شاخص‌ها بهره‌مند باشد و تلاش کند با تقویت این ویژگی‌ها در خود، هرچه بهتر در مسیر ایجاد امنیت و آرامش جامعه و مردم قدم بردارد.

کاکاوند، پلیس را نیروی قابل اعتماد مردم دانست و تاکید کرد: اگر پلیس نتواند انتظارات مردم را برآورده کند و در منش و اخلاق، مغایر با ویژگی‌های پلیس اسلامی باشد، نظام زیر سئوال خواهد رفت و مردم بدبین خواهند شد.

 

ارسال نظرات