صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 26 August 2023
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع):
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع)گفت: ولایت فقیه ستون خیمه نظام و انقلاب است و تمام سرمایه اجتماعی حول این محور حفظ و مدیریت می شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۴۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی سعدی در جمع کارمندان نمونه شهرستان شاهرود در سالن هلال احمر برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به علت نامگذاری هفته دولت با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: هفته دولت به دو علت نامگذاری شده است که مدیران و مسئولان نتایج تلاش های مجموعه نظام را ارائه دهند تا دروغ بودن تبلیغات دشمنان در ناکارآمدی نظام آشکار شود و فرصتی مغتنم برای نقد و اصلاح عملکردها باشد.

وی با اشاره به دو سخن مهم امام راحل در خصوص شهید رجایی در دو مقطع زمانی افزود: امام در زمان وزیر بودن شهید رجایی در آموزش و پرورش فرمودند«ایشان مستحق الگوی فرهنگ کشور است» و در دوران کوتاه رئیس جمهوری این شهید نیز فرمودند« ایشان شایسته آن است الگوی مدیریت کشور قرار گیرد».

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: مؤلفه های مدیریت جهادی شهید رجایی باید به عنوان الگو مجسم و بازخوانی شود.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی با دولت لیبرالی تفاوت دارد، تصریح کرد: دولت لیبرال اهداف دم دستی دولت اسلامی را محقق می کند؛ اما در دولت اسلامی اهداف ممتازتری دارد و فرآینده مدیریتی در اسلام متفاوت است.

سعدی با اشاره به الگو داشتن جامعه اسلامی بیان کرد: امام راحل به عنوان یک عالم به روز و آگاه به زمانه و اسلام شناس شهید رجایی را به عنوان الگوی جمهوری اسلامی بیان می کند و این بدان معناست که طولانی بودن خدمت مهم نیست؛ بلکه عمق و کیفیت خدمت و برکت آن برای جامعه اهمیت دارد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دولت مسئول توسعه است، افزود: یک بحث نو در این زمینه سرمایه اجتماعی است که اگر شکل نگیرد پیشرفت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به سه مولفه سرمایه انسانی عنوان کرد: اعتماد اجتماعی مهمترین مؤلفه است که از دو شاخصه مهم اخوت بین مجموعه و مجموعه با مردم شکل می گیرد و اسلام بر این موضوع تأکید د ارد و پیامبر در مدینه در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی اخوت را بین مردم و مسئولین ایجاد کرد تا تفرقه نباشد و پیشرفت حاصل شود.

سعدی با تأکید حفظ سرمایه اجتماعی گفت: با حفظ سرمایه اجتماعی در دورن ادارات آن به جامعه تعمیم داده می شود و از مردم، برای مردم و در خدمت مردم تحقق و مردم خدمت صادقاته را می بینند.

وی با بیان اینکه در غرب با پوپولیسم و تبلیغات دولت جلب نظر مردم می کند، اظهار کرد: در اسلام برای ارائه خدمت خدا را در نظر می گیریم و تقرب الهی سبب جلب توجه می شود.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به 17 هزار شهید ترور در کشور گفت: متاسفانه یک طنز تلخ وجود دارد و آن اینکه بیشتر تحریم ها بر علیه ما برای این است که ما از تروریسم حمایت می کنیم و این یک طنز تلخ از طرف کسانی است که خدا را انکار می کنند و خود تروریست هستند.

وی با اشاره به مؤلفه های مدیریت جهادی گفت: کار برای خدا و قرب الهی و خدمت به مردم و مردم را ولی نعت خود دانستن و این نگاه عبادت است و خسرانی برای خدمتگذاران تلقی نمی شود و این مؤلفه اصلی مدیریت جهادی است.

سعدی با اشاره به انسجام و مشارکت اجتماعی افزود: این دو از مؤلفه های دیگر مدیریت جهادی هستند که مردم نظام را از خود بدانند و احساس بیگانگی بین خود و دولت نبینند.

وی با اشاره به مدت خدمت کوتاه شهید رجایی گفت: شهید رجایی در مدت کوتاه خدمت خود مدیریت جهاد را نشان داد و تمدن دینی را ترجمه کرد.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه ما در شرایط پسا توافق هستیم، افزود: تضعیف دولت به نفع هیچ جریان و فردی نیست و باید انسجام داخلی و وحدت ملی را تقویت کرد.

وی شرط ضروری توسعه را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: نباید بگذاریم این سرمایه اجتماعی هدر برود و اعتماد و امید مردم ناامید شودو همه سرمایه اجتماعی و مشارکت و انسجام حول محور ولایت فقیه محقق می شود.

سعدی با بیان اینکه شهید رجایی ولایتمدار بود، تصریح کرد: ولایت فقیه ستون خیمه نظام و انقلاب است و تمام سرمایه اجتماعی حول این محور حفظ و مدیریت می شود.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و بین الملل گفت: ایران جزیزه امن در منطقه است و همه مسئول هستیم در خدمت رسانی صادقانه به مردم و باید حواسمان جمع باشد و مراقب تفرقه افکنی دشمنان داخل و خارج باشیم.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به راههای نفوذ دشمنان عنوان کرد: دشمن از راه تفرقه در بین دولت و مردم و مردم و نظام و لایت تلاش می کند به اهداف خود برسد و باید مراقب باشیم و با خدمت صادقانه به مردم این راههای نفوذ را ببندیم.

وی با تاکید بر توسعه در همه زمینه ها خاطر نشان کرد: توسعه ما پلکانی نیست و باید در همه زمینه ها توسعه یابیم و پایدار شویم.

سعدی با اشاره به گسست فرهنگی بین نسل ها و تهاجم فوق العاده دشمن بیان کرد: دشمن سرمایه اجتماعی و بی اعتمادی را هدف قرار داده است و باید حواسمان به دشمنان و دریچه های نفوذ آن باشد.

وی افزود: نباید خودی ها در برابر هم قرار گیرند و با بصیرت راه نفوذ دشمن را ببنیدیم و تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود و نظام و جمهوری اسلامی تقویت شود.

ارسال نظرات