صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تاکید کرد:
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: ضرورت دارد در راستای توانمندسازی روستاییان به عنوان کانون‌های تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش‌های لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۲۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: هادی مقیمی، بعد از ظهر دیروز در دومین جلسه ستاد استانی روز روستا به نقش مهم و تاثیرگذار روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه روستاها از ارکان اصلی و مهم توسعه کشور است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در راستای توجه به روستاییان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری از روستاها به‌عنوان کانون‌های اصلی تولید و ارزش‌آفرینی یاد می‌کنند.

مقیمی ادامه داد: دولت یازدهم نیز توجه ویژه‌ای به حوزه روستا داشته است و دفتر روستایی و مناطق محروم در این دولت به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارتقا یافته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار همایش ملی روز روستا در تهران برگزار شد و در سال جاری نیز این همایش به همراه نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با عنوان «روستا کانون ارزش‌آفرینی، تولید و اقتصاد مقاومتی» از تاریخ 14 تا 17 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

مقیمی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند مزایایی از قبیل معرفی روستا، آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها، خدمات روستاییان، ایجاد رقابت و کسب دانش فنی، آشنایی با پیشرفت فناوری و تولید را به همراه داشته باشد.

وی به دیگر ویژگی‌های برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه مجموعه توانمندی‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در یک محدوده خاص از نظر زمان و مکان  متمرکز شده به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان و مخاطبان آن می‌توانند حداکثر بهره را از این رویدادها ببرند.

مقیمی همچنین یادآور شد: با برگزاری این نمایشگاه‌ها و عرضه تولیدات روستاها به مردم، رشد اقتصادی روستاها و سرانه درآمد آنها افزایش یافته و با افزایش قدرت اقتصادی روستاییان، تغییرات در تولید و کیفیت محصولات حاصل می‌شود که امیدواریم در روستاهای استان یزد نیز شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده در این نمایشگاه، اقلیم استان یزد را به عنوان یک اقلیم نمونه کشوری معرفی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم هر یک از روستاها و شهرستان‌های استان بتوانند به نحو مطلوب، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این مسئول با اشاره به اقدامات این دفتر در یک سال و نیم گذشته اظهار داشت: در این مدت دو رتبه اول و پنجم کشوری توسط شرکت تعاونی‌های دهیاری‌های اردکان و میبد کسب شده و روستای ابراهیم‌آباد شهرستان اشکذر نیز به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی شده است.

مقیمی ادامه داد: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز به عنوان رئیس کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی دهیاری‌های کشور انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم در راستای فعالیت کردن ساکنان روستاهای کشور گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه سند توسعه روستایی استان یزد در حال تهیه است، خاطر نشان کرد: توانمندسازی روستاییان می‌تواند موجب کاهش پدیده «مهاجرت روستا ـ شهری» و معضلات اجتماعی شود.

به گزارش بسیج، در این جلسه هر یک از نمایندگان دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های استان به بیان ظرفیت‌های شهرستان‌های تابعه خود برای حضور قدرتمند در نمایشگاه پرداختند.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با عنوان روستا، کانون ارزش‌آفرینی، تولید و اقتصاد مقاومتی با حضور مقامات کشوری در تاریخ 14 تا 17 مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات