صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 28 June 2023
به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان سمنان؛
دوره استانی آموزش «روایتگری دفاع مقدس» به همت مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در شهمیرزاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۹۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دوره استانی آموزش راویان دفاع مقدس به همت مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مجتمع تربیتی آموزشی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

حجت الاسلام فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در این دوره آموزشی که بیش از 100 راوی پیشکسوت و جوان دفاع مقدس از اقشار مختلف بسیج حضور داشتند، در افتتاحییه این دوره در سخنانی با تأکید بر بحث انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: امروز راویان درجه یک ما کسانی هستند که یک روز جنگ را ندیده اند اما زیبا و صحیح و بروز روایتگری می کنند که اثرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: دست خالی و بدون مطالعه و لمس موقعیت نمی تواند روای خوبی باشد و بدون پژوهش و استفاده از عنصر خیال این روایت نیست و داستان پردازی می شود.

فریدون خاطرنشان کرد: پژوهش صحیح از دفاع مقدس از لحاظ شرعی و دینی یک وظیفه مهم است و در روایتگری نباید به سمت بافته ذهنی خود رفت؛ چون موفق نمی شویم و باید از زبان پاک بیان شود و روای خود باید معذب باشد تا به هدف برسد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در سخنان خود احساس را بر می انگیخت و جهت می داد تا به هدف می رسید و این باید برای روای ما سرمشق و الگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان بیان کرد: باید انتقال ارزش های دفاع مقدس انجام شود چون یک وظیفه است و رهبری بر آن تاکید دارند و باید بهترین شکل منتقل شود و از ظرفیت های گوناگون استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید حس را منتقل کرد نه خود را گفت: تاریخ شفاهی بدون واسطه ارزش دارد و باید بدانیم زنجیره انتقال،دامنه پژوهش قوی،باورپذیری روایات،احساس،فن خطابه و جهت دادن باید با هم در روایتگری آمیخته و مد نظر باشد.

فریدون با بیان اینکه ما دو قدم باید در این دنیا برداریم تا سعادتمند شویم، افزود: تا پا روی خود نگذاریم به بهشت نمی رسیم و شهدای ما اینکار را انجام دادند و به مقام عند ربهم یورزقون رسیدند و ما نیز باید اینگونه حرکت کنیم تا بتوانیم به عنوان راوی فرهنگ دفاع مقدس اثرگذار باشیم.

عبدالحسین محمدی مسئول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه استان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری سه روزه دوره گفت: در این دوره آموزشی از اساتید طراز اول پژوهش دفاع مقدس بهره گیری شده است و تلاش داریم در یک بازه کوتاه تحلیل از اتفاقات دفاع مقدس را برای راویان بیان نماییم.

وی افزود: کلاس های مختلفی در این دوره تعریف شده و از اساتیدی چون سردار فتح الله جعفری،نطاق پور،پیری،حجت الاسلام جوشقانیان،محمد درودیان و عباسی برای تبیین دفاع مقدس و نحوه روایتگری دفاع مقدس بهره گرفته شده است.

محمدی هدف از دوره را تربیت راویان برای برنامه های مختلف عنوان و گفت: تربیت و حضور راویان در اردوهای راهیان نور غرب و جنوب و روایتگری برای نسل جوان در مدارس و دانشگاه ها با توجه به نیاز قشر از اهداف این دوره است.

ارسال نظرات