صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 06 June 2023
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم تاکید کرد؛
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل‌شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جنبه حق‌طلبان عالم شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۱۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از جم، موسی درویشی درحاشیهمراسم شب خاطره دفاع مقدس در سالن شهید خاتمی جم با اشاره به جایگاه والای شهداء و جانبازان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: به راستی اگر از خودگذشتگی و فداکاری شهدا و جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس نبود، چه بسا تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدینگونه باشکوه ورق نمی‌خورد و ما امروز این عظمت و شکوه را نداشتیم.

درویشی با بیان اینکه در باشکوه‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم، گفت: در سالروز بزرگ‌ترین حادثه پس از انقلاب و حماسی‌ترین و باشکوه‌ترین فراز تاریخ ملت ایران یعنی دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، زیرا دفاع مقدس حادثه‌ای است سرشار از صحنه‌ها و لحظات ماندگار که نشأت‌گرفته از باورها و ارزش‌های اسلامی جوانان این مرزوبوم است و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌ها برای همه عصرها و نسل‌ها.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌هایی که در حماسه دفاع مقدس تبلور یافت و از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود، ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی رزمندگان داشت.

وی تأکید کرد: رزمندگان اسلام با درس‌هایی که از قرآن فرا گرفته بودند، اعتقاد راسخ داشته و در عمل نیز پایبند به این بودند که به یکدیگر مهر و محبت بورزند و اخوت و همدلی را پیشه ساخته و تا آخرین ‌نفس برای یکدیگر در صحنه‌های نبرد فداکاری و ایثار کنند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل‌شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جنبه حق‌طلبان عالم شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در هفته گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره از جان‌گذشتگی‌ها و رشادت‌ها، می‌تواند تجدید میثاقی دوباره با شهدا و جانبازانی باشد که زندگی خود را فدای بقای نهال نوپای انقلاب کردند.

وی افزود: در همین راستا همایش‌های مختلف شب شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، هنرمندان و فعالان قرآنی و با همکاری سپاه حضرت عباس(ع) شهرستان جم در جم برگزار شده و خواهد شد.

درویشی با دعوت از همه‌ دستگاه‌های خصوصی و دولتی که دلسوز انقلاب و نظام هستند، تاکید کرد: با تعامل میان همه، می‌توان به برگزاری برنامه‌های مطلوب و اثرگذار در هفته‌ی دفاع مقدس امیدوار بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم در پایان سخنان خود با تاکید بر اصل غنی‌سازی برنامه‌ها و تقویت رویکرد آنها، کیفیت‌گرایی را مهم‌ترین هدف برنامه‌های این هفته دانست و پرهیز از کمیت‌گرایی کاذب را امری واجب تلقی کرد

انتهای خبر/

ارسال نظرات