صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - 04 June 2023
نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: زنان ما در دفاع مقدس همان نقش‌هایی را ایفا کردند که در صدر اسلام زنان آن دوران ایفا کرده بودند.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۷۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گرامیداشت شهدای زن استان کردستان ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و نام شهدای اسلام را از صدر اسلام تاکنون و شهدای امسال حج که متاسفانه عید تمام جهان اسلام به عزا تبدیل کردند را گرامی میداریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن اشاره به حوادث اسفبار حج امسال اظهار داشت : هر چه از این حادثه می گذرد عملکرد و بی احترامی عربستانی ها بیشترمشخص می شود و آنها که خود را خادم الحرمین می دانند بدترین رفتارها را در این حادثه داشتند و برای بازماندگان این حادثه طلب صبر می نمایم.

وی افزود: جامعه ی بانوان ما در قبل از انقلاب و هم در زمان انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و سالهای بعد از آن و همچنین در زمان حاضر خوش درخشیدند و کارهای بزرگی هم انجام دادند.

وی اظهار داشت: اساسا نگاه اسلام به زن همین است که از زن می خواهد یک قهرمان باشد و در نقش هایی که اسلام برای زنان ترسیم نموده است قطعا نقش های باارزش تری از مردان دارند .

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: وهابیون و آل سعود هر دو مانند دو لبه ی قیچی بودند که همدیگر را تکمیل نمودند و جهان اسلام را چند تکه کردند.

وی ضمن اشاره به اقدامات جنایتکارانه و خیانت های مکرر آل سعود به جهان اسلام اظهار داشت: وهابیت با همسو شدن با آل سعود و استفاده از قدرت و ثروت آنها ضربه های سختی به جهان اسلام زدند و هر جا که نظام های اسلامی می خواستند قدرت بگیرند مانع آنها شدند .

سید محمد حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: انسان یک موجود معنوی ، خدایی و ماندگار است و باید طوری برنامه ریزی نماید که تا ابد نام نیکو از او بر جای بماند.

نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به نقش مادران و زنان در تربیت فرزندان تصریح کرد : پیامبر اعظم می فرماید : آنچه که در زمین خورشید بر آن می تابد اگر در ازای تربیت فرزندان به مادران داده شود باز کم است و این نشان از اهمیت نقش مادران در تربیت فرزندان آنها دارد .

وی در ادامه عنوان کرد : بدترین مجازات برای انسان در این است که انسان خود را نشناسد و از خود غافل شود و فراموش می کند که انسان است.

حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به داستان همسر فرعون در قرآن افزود: جایگاه بانوان جایگاه بسیار بالایی است و خداوند در قرآن از زنانی مثال می زند که به عنوان الگو برای همه زنان و هم مردان نام می برد.

وی خاطر نشان کرد: انسان می تواند با اعمال و افکار خود همنشین هم حیوانات شود و یا اینکه با انجام اعمال شایسته و صالح همنشین خداوند شود و زندگی ربانی داشته باشد و شهدا نمونه ی بارزی از کسانی هست که همنشین خداوند هستند.

حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار داشت : تعبیری که خداوند درباره ی حضرت زهرا دارد درباره ی هیچ کس ندارد و سوره ی کوثر را منحصرا در شان حضرت زهرا نازل شده است و خود این سوره هم به دلیل اینکه هم کوچکترین و هم با مفهموم ترین سوره است و هم کلمات آن منحصر به فرد است بسیار درخور توجه و مطالعه و پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت : زنان در دفاع نقش های پر رنگی داشته است و نقش هایی که زنان در دفاع مقدس ایفا کردند همان نقش هایی بود که زنان در زمان پیامبر ایفا کردند.

حسینی‌شاهرودی افزود : زن در دنیای غرب بصورت ابزاری استفاده می شود و همه این واقعیت تلخ را می دانند که از زنها استفاده ی ابزاری می شود در حالیکه جایگاه زن در اسلام جایگاه بسیار والایی است.

وی اظهار داشت : نسخه ی جدید استعمارگران برای ضربه زدن به جوامع اسلامی این است که زنان و بانوان جوامع اسلامی را از ارزش های اسلامی و قرآنی دور نمایند چرا که در آنصورت دیگر مردان به معراج نمی روند و نسلی هم پرورش نمی یابد.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان ضمن تسلیت و تبریک شهادت شهدای منا به خانواده های آنها اظهار داشت: برای مصیبت دیدگان و خانواده های داغدار و منتظر این شهدای گرانقدر و مظلوم طلب صبر و استقامت می نمایم و هر چه زودتر خداوند زمینه ی ظهور منجی عدالت گستر خود را فراهم نماید.


ارسال نظرات