صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - 07 July 2023
وقایعی که در موسم حج رخ داده نشان می‌دهد که برنامه‌هایی همه‌ جانبه برای یک هدف در کار است و این هدف در راستای تأمین منافع استکبار جهانی است، آل‌ سعود در پی کسب حمایت مردمی نیست بلکه طالب حمایت استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۱۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اسلامی، مدیر تعلیم و تربیت سازمان بسیج جامعه پزشکی طی یادداشتی وقایعی که در موسم حج رخ داده نشان می‌دهد را برنامه‌‌ای همه‌ جانبه در راستای تأمین منافع استکبار جهانی دانست.

حج که میراث ابراهیمی امت محمد(ص) است در سال جاری حوادثی تلخ و غم‌انگیز را به خود دیده و امتی را نگران کرده است.

حوادث مختلفی که برای حجاج پیش آمده، خردمندان را از این ساده‌انگاری که «پیشامد است» دور نگاه می‌دارد؛ گرچه عربستان برای رهاکردن خود از زیر بار اتهامات و بغض امت مسلمان همین نگرش را با ادبیاتی دینی، «مشیت الهی » می‌شمارد، اما این توجیه نمی‌تواند چشم تیز مومنان را از واقعیات دور نگاه دارد.

به استناد بررسی کارشناسان در حادثه سقوط جرثقیل، پایه‌های آن به صورت استاندارد بتون‌ریزی و محکم نشده بود و کدام عاقل می‌تواند بپذیرد که در ایام حضور میلیونی امت مسلمان، چنین امری یک سهو باشد.

در حادثه منا علت فاجعه، بستن راه حاجیان بوده است، همچنین وقایع دیگری چون آتش‌سوزی برخی چادرها و اخیرا هشداری که وزیر بهداشت در خصوص احتمال انتقال ویروس مرگبار کرونا از مکه داده است، نشان می‌دهد که برنامه‌هایی همه‌ جانبه برای یک هدف در کار است.

اما این هدف چه می تواند باشد؟! شاید بگویید عربستان چرا باید خود را در معرض اتهام قرار دهد و در چشم امت اسلامی پایین آورد!

پاسخ روشن است، عربستان اگر در اندیشه اعتبار و آبروی مردمی بود، نه از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کرد ، نه با اسراییل همکاری، نه در سرکوب مردمان بحرین مشارکت می‌جست و نه این چنین حمام خون در یمن به راه می‌انداخت.

آن‌چه در سیاست آل سعود اهمیت دارد نه حمایت مردمان که حمایت دولت‌ها است و این دولت‌ها کدام دولت‌ها می‌توانند باشند؟! پاسخ روشن است، قدرت‌های استکباری و در رأس آنان آمریکا هدف همیشگی سیاست ورزی سعودی است.

آن‌چه به عقیده نویسنده روی داده است اجرای یک پروژه از پیش طراحی شده آمریکایی است تا حجی رقم بخورد ناامن و گره خورده با غم و درد.

وضعیتی که آنان دنبال می‌کنند حالتی است که احساس خطر در امت اسلامی از حضور در مراسم ابراهیمی حج ایجاد شود، در مقام چرایی این سخن باید گفت هدف روشن حج ابراهیمی در هم شکستن بت‌های درونی و بیرونی است و کدام بت در جهان کنونی می‌تواند از استکبار جهانی و آمریکا بالاتر باشد.

از این روست که استکبار در حرکتی پیش‌دستانه که نشان دهنده عمق هراس آنان از این اجتماع میلیونی و آثار فرهنگی آن در سراسر جهان است، دست به طراحی جنایت می‌زند تا بتواند از شعله فروزنده این بزرگترین مراسم اعتقادی، فکری، سیاسی و اجتماعی جهان بکاهد.

اما به راستی آیا استکبار خواهد توانست در این ایده موفق باشد؟!

واقعیت آن است که همه چیز مطابق ایده طراحان پیش نمی رود؛ در پس بسیاری از وقایع تلخ، شیرینی‌ها و حقایقی بیرون می‌آید که ما را در مواجه با یک ابتلای الهی قرار می‌دهد و وضعیتی که عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد.

در وقایع اخیر بیش از تصور آل‌سعود واکنش‌های امت اسلامی، علما و سیاستمداران را نشانه رفته است.
پیام فرهنگی این وقایع برای ملت‌های مسلمان این است که اگر پیش از این گمان می کردیم امام‌الحرمین در یمن، بحرین و سوریه جنایت نمی‌کند و در پی اهداف اسلامی است حال به چشم دیده‌ایم که آل‌سعود حتی در حرم امن الهی نیز می‌تواند جنایت آفرین باشد.

قضاوت های جهانی امت اسلامی در پی این وقایع، بسیار روشن‌تر شده است و با عمق پستی و رذالت آل‌سعود آشنا گشته‌اند، این همان سخنی است که امام خمینی در سال ۶۶ به مناسبت شهادت زائران ایرانی بدست آل‌سعود فرمودند: «اگر می‌خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین منافع امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کاری از دستشان برنمی‌آید، بدین خوبی نمی‌توانستیم بیان کنیم و اگر می‌خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل‌سعود، این وهابی‌های پست بی‌خبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند، به این اندازه که کارگزاران ناشی و بی‌اراده حاکمیت سعودی در این قساوت و بی رحمی عمل کرده‌اند، موفق نمی‌شدیم و حقا که این وارثان ابی‌سفیان و ابی‌لهب و این رهروان راه یزید روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند.»

آری آنان مکر می‌کنند و خدا البته بهترین مکر کنندگان است.
ارسال نظرات