صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 21 July 2023
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشفیات ناجا در عرصه مواد مخدر گفت: کوچکترین حادثه و موضوعی در تهران، بازتاب جهانی دارد.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۳۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در صبحگاه مشترک فاتب و هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی دارای دو رویکرد پلیس اجتماعی و امنیت مردم‌محور است.

وی امنیت را یکی از مؤلفه‌های اجتماعی دانست که با حضور و همکاری پلیس و همه سازمان‌ها محقق می‌شود و در صورت همکاری این تنگاتنگ، امنیت پایدار ایجاد می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر از صفر مرزی تا عمق شهرهای ایران امنیت قابل قبولی وجود دارد، در صورتی که در محیط‌های پیرامونی، تروریست و ناامنی وجود دارد، اما به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم، امنیت قابل قبولی در کشور ایجاد شده است.

مؤمنی افزود: پلیس اجتماعی یعنی امنیت پایدار، و پلیس افتخاری یکی دیگر از اقدامات پلیس پایتخت است که تلاش می‌شود عرصه‌های امنیت در شهر با مشارکت مردم صورت گیرد که این خود موجب امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

وی امنیت را یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند دانست و گفت: امنیت و سلامتی از نعمت‌هایی است که خیلی دیده نمی‌شود و سلامتی تا زمانی که با عمق وجود درک نشود، ارزش پیدا نمی‌کند و در مورد امنیت نیز همین شکل مصداق دارد.

جانشین فرمانده ناجا، طرح‌های امنیت محله‌محور را یکی دیگر از اقدامات پلیس پایتخت برشمرد که با مشارکت مردم انجام می‌شود و ایجادکننده امنیت و آرامش است.

مؤمنی تصریح کرد: با توجه به دو رویکرد پلیس اجتماعی و امنیت مردم‌محور، امنیت قابل قبولی در کشور ایجاد شده است و روند کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: پلیس پایتخت اهمیت بسیار ویژه‌ای در برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور دارد، چرا که کوچکترین اتفاقی در تهران بازتاب جهانی دارد و در نتیجه بر روی کل کشور نیز تأثیرگذار است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: هیچ اتفاقی در تهران رخ نمی‌دهد که به پلیس ارتباط نداشته باشد و در طول سال، همکاران ما بیشترین تلاش را برای برقراری امنیت به کار می‌بندند.

وی امنیت را کاری همیشگی عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت همچون ایجاد یک ساختمان نیست که به پایان برسد، بلکه امنیت در تمام طول سال و شبانه‌روز در حال ایجاد و برقراری است.

وی گفت: در شرایطی که در کشور هیچ مشکلی نیز وجود نداشته باشد، همکاران ما در نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه هستند و در تمام شبانه‌روز، نیروی انتظامی در سراسر کشور به ویژه پایتخت باید در صحنه حاضر باشد تا مردم امنیت و آرامش را احساس کنند.

مؤمنی افزود: امسال یکی از سال‌هایی است که باید در عین انجام وظایف همیشگی خود، ایجاد نظم و امنیت در هنگام برگزاری انتخابات را نیز بر دوش بگیریم و خوشبختانه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون به طور میانگین، سالانه یک انتخابات داشته‌ایم و امسال امیدوارم با همکاری مردم و تلاش نیروی انتظامی، انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. 

جانشین فرمانده ناجا، مبارزه با مواد مخدر را اولویت اصلی مردم براساس نظرسنجی‌ها توصیف کرد و گفت: امسال کشفیات ناجا در عرصه مواد مخدر 20 درصد افزایش یافته است که 80 درصد آن در مرزهای شرقی و استان‌های حاشیه‌ای کشف شده است.

مؤمنی تأکید کرد: نیروی انتظامی عزمی راسخ در مقابله با ورود و عرصه مواد مخدر دارد و در بحث جلوه خیابانی معتادان نیز از آنجا که این موضوع، موضوع انسانی است، باید تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: جمع‌آوری معتادان همچون پاکسازی محیط زیست نیست که فقط جمع‌آوری شود، بلکه باید محل نگهداری این افراد نیز تعبیه شده باشد و الا جمع‌آوری این افراد کار آسانی است و نیروی انتظامی در کمتر از چند روز توان این کار را دارد، ولی پس از جمع‌آوری، این افراد باید تحویل کدام مرکز شوند؟

جانشین فرمانده ناجا گفت: گاهی می‌شنویم که برخی بخش‌های متولی معترض هستند که چرا معتادان متجاهر جمع‌آوری نمی‌شوند، ما قصد فرافکنی نداریم، اما بارها اعلام کرده‌ایم می‌توانیم معتادان را جمع‌آوری کنیم و سایر بخش‌ها در انجام این اقدام و کامل کردن آن توانایی ندارند.

ارسال نظرات