صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 21 July 2023
حجت الاسلام مدرسی با انتقاد از عدم واکنش مناسب در برابر حادثه منا گفت: قتل عام مظلومانه و وحشتناک هموطنانمان در حالی که با لب تشنه به انجام مناسک حج مشغول بودند صورت گرفت. اما چرا صدایی از کسی شنیده نمی شود؟
کد خبر: ۸۵۷۸۸۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا و با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام بر ضرورت تلاش جمعی بر استحکام بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: در قرآن آیات متعددی در مورد خانواده آمده است که باید با مطالعه و به کار بستن دستورات اسلام در حفظ خانواده قدم برداریم.

وی با اشاره به آیات متعدد از قرآن کریم گفت: اسلام بر ایجاد محبت و افزایش آن در بین زن و شوهر تاکید دارد و همواره زوجین باید نسبت به ایجاد صمیمیت، صفا و همدلی در بین اعضای خانواده اهتمام ورزند.

مدرسی با تاکید بر ضرورت الفت و مهربانی در بین زوجین خاطر نشان کرد: مفسران بر اساس آیات قرآن گفته اند«اگر زن و مرد از یکدیگر دلگیرندبا با رحمت نسبت به یکدیگر عمل کنند».

امام جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: بانوان به عنوان مدیر خانواده به مدیریت درست خانواده بپردازند و این بنیان مورد توجه اسلام را در مسیر درست هدایت کنند.

تمایل به معنویت، پیام مردم یزد به مسئولان استان/ مدعیان حقوق بشر در برابر فاجعه مان سکوت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وقوع حادثه تلخ منا و سایه اندازی غم بر ایران اسلامی را یاد آور شد و افزود: یکی از دلایل تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا آن است که چه بسا دست هایی پشت پرده این حادثه بوده تا در صدد جدا سازی ملل در زمان انجام فریضه حج  برآیند.

وی با بیان اینکه نمی توان به سادگی از کنار حادثه منا رد شد و باید ابعاد مختلف این حادثه  بررسی شود، تصریح کرد: تشییع جنازه جان باختگان حادثه منا دارای پیامی خاص و یادآور دفاع مقدس بود.

مدرسی ادامه داد: تشییع باشکوه نخبه قرآنی حاج حسن دانش در یزد بیانگر توجه مردم دارالعباده به اسلام و اهل بیت و بیزاری از غرب و اسلام ستیزی بود.

امام جمعه حومه شرقی یزد خطاب به مسئولان اجرایی و فرهنگی استان خاطر نشان کرد: خیل عظیم مردم شرکت کننده در تششع پیکر حاج حسن دانش این پیام را به همراه داشت که مردم یزد، مردمی معنویت دوست بوده و به اسلام و اهل بیت توجه ویژه دارند.

مدرسی با انتقاد از عدم واکنش مناسب در برابر حادثه منا گفت: قتل عام مظلومانه و وحشتناک هموطنانمان در حالی که با لب تشنه به انجام مناسک حج مشغول بودند صورت گرفت. اما چرا صدایی از کسی شنیده نمی شود؟

وی ادامه داد: کجایند کسانی که چه در داخل و چه در خارج از کشور دم از حقوق بشر می زندند؟ حتی کسانی که داعیه تشیع به تعبیر رهبر اقلاب انگلیسی را دارند، سکوت کرده اند.

مدرسی افزود:  عده ای در  مقابل حوادثی پیش پا افتاده در کشور به راه اندازی کمپین و برگزاری جلسات و گفتگوی تلویزیونی روی می آورند اما در مقابل کشتار انسان هایی بی‌گناه که در منا کشته شدند، سکوت اختیار کرده اند.

مردم در مقابل بی بصیرت ها ایستادگی کنند

امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه و بیان محور های سخنرانی ایشان، تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب با بیان صریح خود ممنوعیت مذاکره با آمریکا را اعلام کردند؛ چرا که مذاکره با آمریکا به خاطر ضررهای بی شماری که دارد و منفعتی که اصلا ندارد ممنوع است.

وی گفت: به نظر می رسد، امروز بیش از هر زمان راه، خط و فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری در تنگنا قرار گرفته است.

مدرسی افزود: مردم موظف اند نگذارند آنچه که موجب عزت ایران اسلامی شده است را از بین ببرند.مردم باید در مقابل آنهایی که تریبون دستشان است و در مقابل رهبری فقرار گرفته اند، ایستادگی کنند.

تقدیر از برگزار کنندگاه همایش بزرگداشت مهدی اخوان ثالث

مدرسی ضمن تقدیر از برگزار کنندگاه همایش بزرگداشت مهدی اخوان ثالث اذعان کرد: از مسئولان فرهنگی و اجرایی و تمام کسانی که در برگزاری همایش یاد شده دخیل بوده اند تشکر می کنم و امیدوارم اینگونه برنامه ها که معرفی شخصیت های ادیب و بزرگ کشور را درپی دارد، مطابق با معیارهای اسلامی گسترش یابد.

دشمن در صدد کم رنگ کردن فرهنگ عاشورایی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم از مردم خواست: مجالس عزاداری ارزش و افتخاری برای شیعیان است که باید از آنها استفاده کیفی داشته باشیم.

مدرسی با بیان اینکه دشمن سعی در کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا دارد، اذعان کرد: باید با برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم  عزاداری ابا عبدالله در مقابل این توطئه دشمن بایستیم.

 

 

ارسال نظرات