صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 08 July 2023
در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان پروژه دریای و بندری برای واگذاری به بخش خصوصی داریم که در محلی همچون نمایشگاه راه و شهرسازی جذب بخش خصوصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تسهیل‌تر خواهد شد
کد خبر: ۸۵۷۹۷۰۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

محمد سعیدنژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما درباره برگزاری پنجمین نمایشگاه راه و ‌شهرسازی و حضور و تعامل بخش خصوصی و دولتی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند در هر نمایشگاهی که مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و بنادر و دریا باشد، حضور یافته و فعال باشد کما اینکه در دوره‌‌های قبلی این نمایشگاه‌ نیز سازمان بنادر همواره حضور فعال داشت.

وی با اشاره به قانون اصل 44 و الزام بخش دولتی برای پیاده‌سازی این قانون ادامه داد: امسال این نمایشگاه با تولیت بخش خصوصی اجرا می‌شود و این خود فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و پیشرفت بخش غیر دولتی در عرصه حمل و نقل خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توانایی متخصصان داخلی با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظهور می‌یابد، گفت: در بخش حمل و نقل دریایی نیز بخش خصوصی ستون اصلی حمل و نقل و صنعت دریایی است، در حال حاضر شناورهای فعال در کشور خصوصی است ضمن آنکه سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند اپراتوری بنادر و پس‌کرانه‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بنابراین وجود چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی مناسب برای شناخت توانمندی شرکت‌ها و تفاهمات اقتصادی بعدی است.

سعیدنژاد گفت: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بخش خصوصی و دولت از این طریق بیش‌تر با یکدیگر آشنا می‌شوند و از امکانات هم مطلع‌تر خواهند شد؛ و چنانچه بخواهیم با تک تک این شرکت‌ها در مجموعه خود یا مجموعه آنها دیدار داشته باشیم، زمانی طولانی لازم داریم، اما در نمایشگاه راه و شهرسازی دیدارها جامع و رخ به رخ خواهد بود و می‌توان با همه شرکت‌ها آشنایی بیش‌تری ایجاد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طبق روال سنوات گذشته پیش‌بینی مي شود استقبال مردم از اين نمايشگاه گسترده باشد، ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز اين استقبال مناسب بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در تشریح اهدافی که باید مورد توجه برگزار کنندگان نمایشگاه راه و شهرسازی قرار گیرد، بیان کرد: انتظارات از دولت تدبير و اميد در رونق ترانزيت و حمل و نقل دریایی، ‌‌جايگاه بخش خصوصي در سياستگذاري آتي دولت و توسعه روش‌هاي نوين تامين مالي در حوزه بنادر، ضروري است از جمله موضوعات قابل مطرح در كارگاه هاي آموزشي و پنل هاي تخصصي در اين دوره از نمايشگاه راه و شهرسازي باشد.

سعیدنژاد بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان پروژه دریای و بندری برای واگذاری به بخش خصوصی داریم که در محلی همچون نمایشگاه راه و شهرسازی جذب بخش خصوصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تسهیل‌تر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این 10 هزار میلیارد تومان شامل تجهیزات بندری، سیلوها، انبارها و . . . است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان بنادر‌ امکانات و تجهیزات زیادی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌ای نظیر بانکرینگ در بنادر جنوبی کشور فراهم کرده است، گفت: در بندر شهید رجایی چنین ظرفیتی فراهم است تا از این ظرفیت گسترده خلیج فارس و دریای عمان استفاده شود؛ منابع مهم نفتی در کشور ما وجود دارد که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری مطلوب استفاده کنیم.

سعیدنژاد ادامه داد: تا‌ سال آینده حدود 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه بانکرینگ خواهیم داشت‌.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ‌همچنین درباره جذب بخش خصوصی در بندری مثل چابهار توضیح داد: برای احداث تأسیسات پس‌کرانه نظیر انبارها و مخازن در حال حاضر متقاضی زیاد است و منتظر هستیم که فعالیت‌های اقتصادی آن منطقه نظیر پتروشیمی عملیاتی‌تر شود تا بتوانند از بندر استفاده کنند.

ارسال نظرات