صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
حجت الاسلام جوهری گفت: رفتار سازي در آحاد بسيجيان مهم ترين وظيفه حلقه هاي صالحين است و پررنگ كردن ارزشهاي صالحين از مهم ترين وظايف سرگروههاي طرح صالحين است.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۳۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام محمدرضا جوهري مسئول تعليم و تربيت بسيج سپاه اميرالمومنين(ع) استان در دوره آموزشي سرگروههاي مقدماتي طرح صالحين ابراز داشت: برنامه هاي حلقه هاي صالحين به دو دسته برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت تقسيم مي شوند.

وي، رفتار سازي در آحاد بسيجيان را از جمله اهداف اصلي برنامه هاي كوتاه مدت حلقه هاي صالحين بر شمرد و ابراز داشت:مقام معظم رهبري از سال 1370 مسائلي چون هجمه فرهنگي، ناتوي فرهنگي،جنگ نرم و شبيخون فرهنگي را مهم ترين تهديدات دشمن در طي چند سال اخير برشمرد

جوهري ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام بعد از جنگ هشت ساله تحميلي به اين نتيجه رسيدند كه جنگ سخت پاسخگوي اهداف آنها نيست و بعد از شروع جنگ اطلاعاتي و عدم نتيجه از اين جنگ نيمه سخت، جنگ نرم يا جنگ فرهنگي را در پيش گرفتند.

وي عنوان كرد: تمامي دنياي كفر پشت سر صدام بودند اما جمهوري اسلامي با روحيه انقلابي ،با اتكا با اعتقادات، توكل بر خدا و اعتماد به جوانان برومند كشور ، توانست در جنگ نابرابر پيروز شود.

وي انقلاب اسلامي را انقلاب عاشورايي توصيف كرد و ابراز داشت: تمام عمليات ما شهادت طلبانه بود و عاشورا انقلاب ما را همواره سربلند پيش برده است.

مسئول تعليم و تربيت بسيج سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام ، با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي)عنوان كرد: جنگ اسرائيل با حزب اله لبنان، ،جنگ داعش، يمن و... جنگ نيابتي آمريكا با اسلام است و داعش نماينده نظام سلطه و استكبار در منطقه است.

وي ، جنگ نرم را بي صدا و جنگ درون خانه اي توصيف كرد و ابراز داشت: استحاله فرهنگي ،سست كردن اعتقادات و ارزشها در مقابل جمهوري اسلامي ، از دست دادن روحيه ايثار و فداكاري و هجوم به تفكر جوانان از طريق فضاي مجازي از جمله اهداف شوم دشمن در راه انداختن جنگ نرم است.

اين مسئول در بخش ديگري از اظهارات خود عنوان كرد:در مقابل استحاله فرهنگي بايد توانمندسازي عقيدتي را بكار ببريم و بر پر رنگ كردن اعتقادات و باورها توجه جدي داشته باشيم تا دشمن نتواند در افكار و اعتقادات ما راه نفوذ را پيدا كند.

حجت الاسلام جوهري با بيان اينكه از سال 1387 يك نظام تربيتي در صالحين مطرح شد عنوان كرد: بايد از نظر باورها، ارزشها و اعتقادات يك بازنگري كلي صورت گرفته و به دو هدف اصلي تشكيل حلقه هاي صالحين يعني رفتار سازي و كادرسازي جامه عمل پوشاند.

وي با تاكيد برانجام فريضه نماز و لزوم توجه خانواده ها بر انجام اين فريضه الهي عنوان كرد: اگر در مساجد و منازل مردم نماز اقامه شود راه نفوذ دشمن بسته مي شود و خانواده در برابر ترفند دشمنان بيمه خواهند شد.

اين مسئول با تاكيد بر پررنگ كردن ارزشهاي صالحين و رفتار سازي در بين متربيان اذعان داشت: حضور كمرنگ در مجالس عزاداري امام حسين و ائمه اطهار (ع) راه نفوذ دشمن در اعتقادات مردم را باز خواهد كرد.

روحاني برجسته ايلامي در پايان سخنان خود بركادر سازي در بسيج و آموزش نيروهاي متدين براي سالهاي آتي انقلاب تاكيد كرد و عنوان داشت محورهاي تربيتي ،بصيرتي ،معرفتي و مهارتي ،4 محور اصلي صالحين است كه همواره بايد سرلوحه كار سرگروههاي طرح صالحين در حلقه هاي صالحين قرار گيرد.


ارسال نظرات