صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 26 July 2023
یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای توسعه شبکه راه‌های کشور باید از منابع بخش خصوصی استفاده کرد، از بررسی و مطالعه دریافت عوارض بزرگراه ها در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۹۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، خیراله خادمی در خصوص دریافت عوارض از برزگراه‌ها که از سال گذشته مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که در هیچ کشوری توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بدون استفاده از منابع مردمی صورت نگرفته است و اگر بخواهیم با منابع دولتی هم شبکه جاده ای ریلی و دریایی بسازیم و هم منابع دولتی نگهداری کنیم، امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری فقط با منابع دولتی این پروژه ها انجام نمی‌شود، افزود: منابع دولتی محدود است و یا باید برای ساخت استفاده شود یا نگهداری از راه‌ها اما در کشور ما عمده منابع مورد مصرف در زیر ساخت‌ها دولتی است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم که شبکه حمل و نقل مناسب مردم، متناسب با شبکه ترافیکی باشد، گفت: چاره ای نداریم جز آنکه هزینه ساخت را بصورت عوارض از مردم دریافت کنیم و تاکنون هم مردم از ساخت آزادراه ها که مسیر را کوتاه تر کرده و ایمنی بیشتری را به همراه دارد، استقبال کرده اند و عوارض آن را هم پرداخته اند.

خادمی با تاکید بر اینکه مهم این است که شبکه حمل و نقل مناسب و ایمنی را برای مردم ایجاد کنیم، افزود: باید با پرداخت عوارض، سایر شبکه ها را هم بسازیم و هیچ راهی هم جز این وجود ندارد چرا که هیچ کشوری با منابع داخلی خود زیرساخت را نمی سازد.

وی ادامه داد: در آزادراه ها این قانون وجود دارد و برای دریافت عوارض از بزرگراه ها هم در حال مطالعه و بررسی هستیم تا تبدیل به قانون شود تا استفاده کننده از جاده به تناسب درصد استفاده هزینه آن را بپردازد. به این روش می توانیم همه شبکه ها را تکمیل کنیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه با قطره چکانی دولتی و رشد ترافیکی، ادامه وضعیت فعلی امکان پذیر نیست، گفت: رشد ترافیکی در جاده ها از سال ۸۴ تا ۹۲، ۴ برابر شده است در حالی که رشد جاده ها یک برابر بوده بنابراین نیاز داریم تا شبکه ترافیکی را گسترش دهیم.

خادمی با بیان اینکه دریافت عوارض از بزرگراه ها طرح مساله شده و وزارت راه و شهرسازی موافق این موضوع است، افزود: سال گذشته در قانون نظر مثبتی در مورد این موضوع وجود داشت، اگر مجلس بررسی دقیقی را انجام دهد، ما می‌توانیم در سال آینده بصورت رقیق و با هزینه بسیار پایین تری عوارض را از مردم احذ کنیم تا شرایط بهتری برای حمل و نقل فراهم شود.
ارسال نظرات