صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 15 October 2023
فرماندار دامغان با تأکید بر اهمیت توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی گفت: در سال‌های اخیر بحران کم‌آبی در کنار معضل اشتغال اصلی‌ترین عامل مهاجرت روستاییان شهرستان دامغان به شهر‌ها بوده است که با تمام توان جهت رفع آن تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۰۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی اصغر مجد در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاییان شهرستان دامغان با اولویت بررسی مسائل مربوط به طرح هادی روستایی، توزیع قیر رایگان و آب شرب روستایی که با حضور مدیران کل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب روستایی و راه و ترابری استان سمنان، مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه و دهیاران روستاهای دامغان در محل سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت دقیق مسائل و مشکلات روستائیان گام نخست و کلیدی در رفع آن‌ها است.

فرماندار دامغان با اشاره به نقش مناطق روستایی در تولید داخلی و اهمیت استراتژیک آن، افزود: یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‌های شغلی است، لذا عمران و پوپایی روستا‌ها در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی توسعه در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ريشه تمامي مشكلات و معضلات، عقب ماندگي‌ها مثل فقر گسترده، نابرابري در میزان رشد، رشد سريع جمعيت و بيكاري فزاينده، در مناطق روستايي قرار دارد و عدم شناخت کافی نسبت به آنها بر گسترش این مشکلات می‌افزاید.

مجد با تأکید بر اینکه تمام تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر حل مشکلات مردم باشد و در این زمینه با جدیت و استفاده از تمام ابزارها و امکانات قانونی در جهت رفع مشکلات گام بردارند، اضافه کرد: شهرستان دامغان دارای چهار شهر دامغان،دیباج، کلاته رودبار و امیریه و دو بخش امیرآباد و مرکزی است که 56 دهیاری فعال در این دو بخش وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 27 دهیاری در بخش امیرآباد و 29 دهیاری دیگر در بخش مرکزی واقع شده است،21 هزار نفر جمعیت روستایی در دو بخش امیرآباد و مرکزی دامغان و 17 هزار نفر جمعیت شهری در سه شهر دیباج، کلاته رودبار و امیریه دامغان سکونت دارند.

فرماندار دامغان بابیان اینکه حفظ و افزایش اشتغال و تولید از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان این شهرستان است، اظهار داشت: مسئله آب به امنیت شهرها و روستاها گره خورده است، کمبود آب و بحران کم آبی منجر به مهاجرت معکوس از روستا به شهر شده و خالی شدن روستاها از سکنه بالطبع امنیت این مناطق را به خطر می‌اندازد.

مجد با اشاره به این‌که هدف ما توسعه متوازن روستاهاست، اضافه کرد: روستاهای شهرستان‌های دامغان علاوه بر پتانسیل‌های خوب اقتصادی به واسطه قدمت تاریخی ظرفیت و پتانسیل جذب گردشگر را دارد و این ظرفیت می‌تواند بستر رشد و توسعه روستاهای این شهرستان باشد.

در این نشست هر یک از دهیاران مشکلات روستا و منطقه خود را در حوزه‌های آب و فاضلاب روستایی، مسکن و راه روستایی بیان نمودند و پس از اعلام نظر مدیران کل دستگاه‌های مربوطه، فرماندار و روسای دستگاه‌های اجرایی و بررسی مسائل مطروحه تصمیمات لازم جهت رفع این مشکلات اتخاذ و یا دستورات لازم در این زمینه‌ها صادر شد.
ارسال نظرات