صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 13 August 2023
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین:
در حال حاضر کشور مورد هجمه تهاجم فرهنگی بوده و بسیج هر لحظه منتظر است تا امام خامنه‌ای مدظله‌العالی لب‌تر کند.
کد خبر: ۸۶۰۱۲۳۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، سرهنگ حسین ایرانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین در نشست خبری و در جمع خبرنگاران شهرستان نمین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه تمامی ملت ایران بسیجی است، اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که عضو بسیج بوده و خداوند متعال را سپاسگزاریم که در زمان و دوره‌ای زندگی می‌کنیم که زیر سایه ولایت بوده و ما نیز بر اساس دستورات امام خامنه‌ای ایفای نقش می‌کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج را نمی‌توان در یک هفته خلاصه کرد چرا که تمامی لحظه‌ها و ایام مختص بسیج بوده، ولی بر اساس دستورالعمل و به‌صورت نمادین در یک هفته، هفته بسیج را گرامی می‌داریم.

وی گفت: 220 مورد برنامه متعدد فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و هر برنامه‌ای که برای یک بسیجی لازم بوده را در هفته بسیج در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌ها، ناحیه و شهرستان نمین برگزار خواهد شد.

سرهنگ ایرانی افزود: در طول هفته بسیج همه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را بسیجیان، ادارات و رسانه ها اجرایی می‌کند و صرفاً هماهنگی‌های برنامه‌های از سوی ما است.

وی بیان کرد: بسیج فراگیر بوده و شهرستان نمین دارای بیش از 90 روستا بوده که در تک‌تک آن‌ها بسیجی وجود داشته و اگر بخواهیم در هر روستا دو یا سه برنامه و چندین برنامه در سطح ستاد، بخش‌ها و شهرستان برگزار کنیم تعداد برنامه‌ها فراتر از 220 مورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز روز جامعه بسیج قابلیت تعمیم و آمادگی دارد، اظهار کرد: در یک بازه زمانی جنگ سخت مطرح بود و بسیجیان با پوشیدن لباس رزم در جنگ حضور یافتند و در زمان سازندگی، در راه عمران و سازندگی کشور گام برداشتند و در حال حاضر کشور مورد هجمه تهاجم فرهنگی بوده و بسیج هر لحظه منتظر است تا امام خامنه‌ای مدظله‌العالی لب‌تر کند تا فرمایشات ایشان را در اتاق‌های فکر تجزیه‌وتحلیل کرده و در آن راستا گام بر‌دارد.

*با اقتصاد مقاومتی می توان توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد

فرمانده سپاه نمین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استکبارستیزی در رأس برنامه‌های بسیج بوده و حضرت آقا فرموده‌اند که یا نسل حاضر یا نسل‌های بعدی با آمریکا وارد جنگ خواهند شد.

وی گفت: در خصوص استکبارستیزی تعارفی نداریم و جنگ با آمریکا دیر یا زود رخ خواهد داد و دشمن همیشه در کمین است.

سرهنگ ایرانی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم توطئه‌‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی بیان کرد : امسال سپاه ناحیه نمین نزدیک به 16 میلیارد و 220 میلیون ریال در قالب 90مورد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف زودبازده پرداخت کرده است.

وی گفت: این میزان تسهیلات به ایجاد و احیاء 32 مورد پرورش مرغ خانگی، 18 مورد زنبورداری، 23 مورد دام‌های سبک و سنگین، دو مورد گیاهان دارویی، دو مورد آبزیان، دو مورد ورمی کمپوست و 11 مورد نیز به پرورش قارچ اختصاص‌یافته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین بیان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات اقتصاد مقاومتی روز جمعه در میدان اصلی شهر نمین برپا شده بود تا شهروندان ضمن بازدید و خرید از نمایشگاه در جریان اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار بگیرند.

*انحرافی در هزینه کرد تسهیلات اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است

سرهنگ ایرانی در خصوص چگونگی ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: فرمانده پایگاه با شناسایی متقاضیان ایجاد و احیاء طرح‌های زودبازده آن‌ها را به حوزه‌های مقاومت بسیج معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تأکید بر آن بوده که در هیچ‌یک از تسهیلات ارائه‌شده نباید انحرافی در هزینه کرد آن صورت بگیرد، اظهار کرد: فرماندهان حوزه پس از دریافت لیست متقاضیان نسبت به انجام بازرسی از طرح‌های مورد نظر اقدام کرده و در صورت تائید، پرونده‌های مربوطه را به بسیج سازندگی ناحیه ارجاع می‌دهند.

این مسئول افزود: در ناحیه نمین نیز پس از برگزاری کمیسیون و دفاع فرماندهان حوزه‌ها از طرح‌های متقاضیان و با توجه به اینکه وام‌های اقتصاد مقاومتی سوپسیت دار بوده و جز بیت‌المال محسوب می‌شود در قالب اکیپی از سوی ناحیه از طرح‌های موردنظر بازدید شده تا پس از تایید نهایی تسهیلات به متقاضیان ارائه شود.

*تشریح برنامه های هفته بسیج

فرمانده سپاه نمین با اشاره به محور اصلی برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان نمین اظهار کرد: سپاه ناحیه نمین در پنج بُعد اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و محرومیت‌زدایی نسبت به اجرای برنامه‌های هفته بسیج اقدام خواهد کرد.

سرهنگ ایرانی افزود: در هفته بسیج برنامه‌های فرهنگی مختلفی از قبیل دیدار بسیجیان و پاسداران با امام‌جمعه نمین و عنبران، غبارروبی مزار شهدا در سطح شهرها و روستاها، میقات صالحین و حضور حماسی بسیجیان در نمازجمعه، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی کارکنان و هم‌اندیشی هادیان سیاسی، کلاس مشاوره، ازدواج و افزایش موالید، یادواره شهدا، زیارت عاشورا، مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س)، حلقه‌های سرگروه‌های صالحین و سرکشی از حلقه‌ها، اردوی فرهنگی تربیتی حلقه‌های صالحین پایگاه‌ها، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و سایر برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسابقات ورزشی برگزارشده در طول هفته بسیج گفت: در این هفته مسابقات ورزشی فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ بادی، پیاده‌روی عمومی، کوه‌پیمایی فرهنگیان، فراخوانی و پیاده‌روی شبانه بسیج برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه نمین همچنین برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری هیئت عاشقان ولایت، برپایی ایستگاه صلواتی، افتتاح مسکن محرومین در روستای گرمه چشمه، بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، نشست‌های هیئت منتظران موعود با محوریت استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی، نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر، مراسم تشویق و تکریم بسیجیان، ویزیت رایگان پزشکی در روستاهای محروم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقتصاد مقاومتی، فراخوان گردان‌های پایگاه مقاومت بسیج، افتتاحیه و کلنگ زنی چندین مورد پایگاه بسیج و حضور حماسی بسیجیان در پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

*استکبار ستیزی، محور اصلی همایش‌ها و نشست‌های‌ روشنگری

سرهنگ ایرانی در ادامه سخنان خود به محور اصلی برنامه‌های روشنگری و همایش‌های بصیرتی بسیج اشاره کرد و اظهار کرد: سال گذشته تمامی روشنگری‌های و همایش‌های بصیرتی در خصوص دجال بوده و هدف از آن آگاه‌سازی مردم از آسیب شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به 150 مورد نشست روشنگری با موضوع دجال واره در سطح شهرستان نمین برگزار شد، افزود: در سال گذشته 70 نفر از مردم شهرستان نمین به‌صورت داوطلبانه و خودجوش ماهواره‌های خود را تحویل بسیج دادند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه روشنگری در حوزه دجال واره بر قوت خود باقی است، اما امسال با توجه به تأکید مقام معظم رهبری محور اصلی روشنگری‌ها استکبارستیزی است.

فرمانده سپاه نمین گفت: در نشست‌های روشنگری اهداف، جنایات، نقشه‌ها و توطئه‌چینی‌های استکبار جهانی و آمریکا را مطرح می‌کنیم تا مردم با چهره واقعی آن‌ها آشنا شوند.

*بسیج دوران پسابرجام را رصد می کند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل پسابرجام و "نفوذ دشمن" اظهار کرد: افراد بی‌خاصیت که حرفی برای گفتن ندارند نیازی به نفوذ نداشته و برخی کشورها نیز این‌گونه هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما انقلاب کرده و آن را به دیگر کشورها صادر کرده است، گفت: صادر کردن انقلاب مستلزم هزینه است و دشمن چون در هشت سال جنگ تحمیلی به نتیجه نرسیده اکنون با جنگ نرم و نفوذ وارد عرصه شده است.

فرمانده سپاه نمین بیان کرد: در دوران پسابرجام مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای خطوط قرمز 9 گانه را مشخص و معین کرده اند و بدین گونه با همه اتمام حجت شده است

*بسیج در 37 سال گذشته امتحان خود را پس داده است

سرهنگ ایرانی با اشاره به اینکه بسیج در 37 سال گذشته امتحان خود را پس داده است و در هر برهه‌ای از زمان از قبیل آنفلوانزای مرغی، زلزله، کمک به مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی و در هر مواردی که لازم بوده، بسیج وارد صحنه شده است، گفت: همان‌گونه که ملت ایران با تقدیم هزاران شهید انقلاب کرده و در برابر دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کردند، بسیج و ملت ایران در دوران پسابرجام نیز همه‌چیز را رصد می‌کنند و به امید خدا از این امتحان نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

*اطلاع رسانی عملکرد ادارات و نهادها به عموم مردم نیاز ضروری جامعه است

وی اطلاع‌رسانی و پوشش خبری برنامه‌ها را نیاز ضروری جامعه امروزی عنوان کرد و اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌ها هرچقدر تلاش شود زمانی موفق خواهیم بود که آن را چگونه به مردم شهرستان اطلاع‌رسانی کنیم.

وی گفت: از طریق شبکه اطلاع‌رسانی بسیج یا همان "شباب" تمامی رده‌های بسیج امکان درج عملکرد خود در سایت‌های مربوطه را داشته و بدین طریق عملکرد خود را به مسئولان درون‌سازمانی و عموم بسیجیان اطلاع‌رسانی می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین بیان کرد: سپاه ناحیه نمین نیز با استفاده از ظرفیت‌های نشریه فرهنگ نمین، پایگاه خبری تحلیلی شکوه فرهنگ و صداوسیما درصدد اطلاع‌رسانی برنامه‌های اجرا شده به عموم مردم شهرستان است.

وی گفت: یکی از مشکلات شهرستان نمین در سطح ادارات انجام فعالیت‌های بیشتر و در مقابل گزارش دهی و اطلاع‌رسانی کمتر به عموم مردم است.

وی در ادامه سخنان خود از همکاری و تعامل نشریه فرهنگ نمین، صداوسیما و پایگاه خبری شکوه فرهنگ در امر پوشش همه‌جانبه برنامه‌های بسیج قدردانی کرد.

ارسال نظرات