صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 05 July 2023
سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی وزش باد شدید و كاهش محسوس دما تا حدود ۱۰ درجه سلسیوس را در شهرهای زیارتی جنوب عراق پیش‌بینی كرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۱۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش بسیج،  سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای پیش‌بینی کرد شهرهای زیارتی جنوب عراق با وزش باد شدید و كاهش محسوس دما (حدود ۱۰ درجه سلسیوس) همراه باشند.

 همچنین به تدریج با گذر این سامانه كاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی كشور از جمعه تا یكشنبه هفته آتی پیش بینی می‌شود كه در شمال، شمال شرق و شمالغرب كشور دمای كمینه به زیر صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و برخی نقاط در شمال شرق كشور در این مدت بیش از ۱۵ درجه افت دما خواهد داشت.

بنابر این گزارش سه شنبه ۹۴/۹/۱۰ بارش باران و برف در ارتفاعات در غرب آذربایجان غربی، غرب كردستان، كرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان كه در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بارش تگرگ وجود دارد و در جاده‌های كوهستانی اختلال در تردد جاده‌ای به سبب بارش برف و لغزندگی پیش بینی می‌شود.

امروز سه شنبه جنوب عراق و شهرهای مقدس نجف و كربلا با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاك و از اواخر وقت گاهی بارش پراكنده باران پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی كشور برای روز چهارشنبه ۹۴/۹/۱۱ پیش بینی كرد استان‌های شمال‌غرب كشور (آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، كردستان، اردبیل و زنجان) با بارش پراكنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده‌ای، استان‌های جنوب غرب و غرب كشور (ایلام، جنوب كرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و كهگیلویه و بویر احمد ) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف كه در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار ورعدوبرق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

همچنین در روز چهارشنبه شهرهای جنوبی عراق (نجف و كربلا ) با بارش پراكنده و گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

در روز پنجشنبه ۹۴/۹/۱۲ بارش باران در استان‌های كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمالغرب كشور با فعالیت شاخه شمالی موج، بارش برف و در استان‌های واقع در غرب كشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه كرد با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط هموطنان گرامی و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول به عمل آید.

احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های كوهستانی مناطق یاد شده،  انجام پیش گیری‌های لازم در مناطق جنوب‌غرب كشور و در مناطقی كه احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و عدم تردد در مناطق كوهستانی جنوب‌غرب به خاطر احتمال رعدوبرق و احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت در مناطق جنوب‌غرب كشور به سبب بارش تگرگ از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی كشور است.
ارسال نظرات