صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 10 August 2023
امام جمعه شهر چمران گفت: نظام و ملت ایران اسلامی با وجود ولایت فقیه در برابر تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها بیمه شده است.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۷۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران اظهار کرد: امروز امت اسلام مبتلا به دردی است که این درد هرچه سریع‌تر باید معالجه شود.

وی ادامه داد: امت اسلام امروز مبتلا به درد جدایی و تفرقه است و جنایت‌های بیشماری علیه ملت یمن، عراق، سوریه و ... به اسم اسلام صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: وجود ذی‌جود پیامبر مکرم اسلام (ص) باید حلقه اتحاد بین مسلمانان شود و همه امت اسلام زیر چتر این پیامبر عظیم‌الشأن متحد و یک‌دل شوند.

هاشمی افزود: متأسفانه امروز برخی گوششان ناشنوا و چشمانشان نابینا شده و داغ‌هایی که بر دل پدران و مادران امت اسلام نشسته را نمی‌بینند و موضع‌گیری‌هایی می‌کنند که وحدت مسلمانان را خدشه‌دار و دچار آسیب می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مقابل وحدت مسلمانان موضع‌گیری می‌کنند موضع‌گیری آنها علیه خداوند، دین مبین اسلام و قرآن کریم است چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: امروز هر حرکتی در راستای تفرقه‌افکنی بین امت اسلام و از بین بردن وحدت مسلمین بزرگ‌ترین خدمت به دشمنان و استکبار است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در سال 1388 اهل فتنه به تبعیت از استکبار اقدس مقدسات را زیرپا گذاشتند و به تذکرات دلسوزانه مقام معظم رهبری هیچ توجهی نکردند.

وی افزود: هرچه رهبر معظم انقلاب اهل فتنه را به قانون و قانون‌مداری توجه دادند آنا بیشتر لجاجت کردند و این لجاجت‌ها منجر به آتش زدن خیمه امام حسین (ع) و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) شد.

خطیب جمعه شهر چمران اظهار کرد: در چنین شرایطی مردم همیشه در صحنه دیگر این مسائل را تحمل نکردند و با بصیرت مثال‌زدنی خود آتش فتنه‌ها را خاموش کردند.

هاشمی در ادامه بر لزوم جلوگیری از نفوذ اهل فتنه به دولت تأکید کرد و گفت: به دولتمردان هشدار می‌دهیم که اهل فتنه هیچ جایگاهی در مناصب و پست‌ها ندارند و دولت باید مواظب باشد با نفوذ این افراد به بدنه دولت زمینه برای فتنه‌ای دوباره فراهم نشود.

وی همچنین به هشتم دی‌ماه روز صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: پیشرفت صنعت پتروشیمی مساوی و برابر با پیشرفت کشور خواهد بود.

امام جمعه شهر چمران خودداری صنعت پتروشیمی کشور از خام‌فروشی را مورد تأکید خود قرار داد و گفت: خام‌فروشی به منزله حراج صنعت پتروشیمی است و امروزه متأسفانه خروجی و فعالیت عمده صنایع پتروشیمی مبتنی بر خام‌فروشی بنا نهاده شده است.

هاشمی متذکر شد: این خام‌فروشی صنعت پتروشیمی را به نابودی خواهد کشاند و این مسئله بزرگ‌ترین ظلم به اقتصاد کشور است و باید این نقیصه و ضعف هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات صنایع پتروشیمی باید تبدیل به فرآورده و صنایع پایین‌دستی شود که این مسئله هم تولید شغل خواهد کرد و هم اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق می‌کند.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان اضافه کرد: با توجه به سقوط قیمت جهانی نفت، صنایع پتروشیمی باید هرچه سریع‌تر خام‌فروشی را متوقف کرده و در راستای تحقق اقتصاد پایدار گام بردارد.

ارسال نظرات