صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 21 June 2023
مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان آذر بایجان شرقی :
مسئول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان آذربایجان شرقی نقش مردم تبریز را در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدلیل دانست.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۴۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ،سردار استوار آذر  گفت: در دوران دفاع مقدس مردم آذربایجان و در رأس آنها شهر تبریز در راستای فرامین رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همانند دوران شروع و تکوین انقلاب اسلامی سال ( 1342 ) از اول شروع جنگ تحمیلی تا پایان آن، لحظه ای از حضور در جبهه های حق علیه باطل دریغ نورزیدند بطوریکه رشادت ها و شجاعت رزمندگان آذربایجانی در جبهه ها مشهور و معروف بود.

 

وی تصریح کرد: البته این حضورها در بخشهای متعدد تجلی میکرد که از آن جمله حضور نیروهای رزمنده و جنگنده ،حضور نیروهای متخصص از ادارات و سازمانها،  مساعدت های نقدی امت شهید پرور، ارسال امکانات پشتیبانی ( سرمایه ای، فنی، مهندسی، خودروئی و ... ) و ارسال مواد غذایی و محصولات باغی به جبهه که می توان به آن ها اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در اول شروع جنگ و نیز شرارتهای ضد انقلاب در کردستان که معمولاً سازماندهی و انسجام چندانی نیروها پیدا نکرده بودند نقش آفرینی نیروهای استان و خاصه تبریز در بعضی از شهرهای کردستان مثل سردشت و در جنوب نیز در جبهه سوسنگرد حماسه های بیادماندنی را به نام خود و افتخاراتی برای دیار ما به ثبت رسانده اند.

 
وی در مورد اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور و تاثیرات آن گفت: نسل جوان و نوجوان با توجه به اینکه در زمان جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور نداشتند امروزه حضور آنها در قالب کاروانهای زیارتی راهیان نور و آشنایی با مناطق عملیاتی خصوصاًً با بهره گیری از روایت لحظات نبرد از زبان راویان و مأنوس شدن چندروزی با فرهنگ شهید و شهادت و جبهه ها از نزدیک و دیدن نقاط حماسه آفرینی آنها و ... قطعاً می تواند در روحیه زائرین و شکل گیری شخصیت جوانان و نوجوانان و نیز تداوم و استمرار انقلاب اسلامی فوق العاده مؤثر واقع شود.

این رزمندگان 8 سال دفاع مقدس افزود: افتخارات و پیشرفتهای امروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون فداکاریها و ایثارگریهای شهدای والامقام، جانبازان، آزادگان و نیز دلاور مردان رزمنده ایست که در آن قطعه تاریخی برای ما با به ودیعه گذاشتن بهترین سرمایه خود یعنی جان عزیزشان عزت و اقتدار آفریدند و تأسی از نفس مسیحای حضرت امام و درایت رهبر معظم انقلاب فرهنگ خوداتکایی، اعتماد به نفس، توانستن انجام هرکاری، روی پای خود ایستادن، شرف و غیرت خود را حفظ کردن و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان ره آورد گرانقدر آن ایام است که به ما به ارث رسیده و امیدواریم که ما هم در صیانت از آرمانهای والای انقلاب در امتداد دفاع مقدس ضمن حضور در صحنه های انقلاب و ارزشی و انتقال فرهنگ آن ایام در ایجاد شور و نشاط ایثارگری کوشا باشیم.

 
مسئول فرهنگی، اجتماعی استانداری در مورد اینکه حضور نسل های جوان امروزی اعم از دانش آموز، دانشجو و سایر اقشار مردم در قالب کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی چقدر مفید است گفت: قطعاً نسل جوان و نوجوان امروزی صاحب منصبان و صنعتگران و بازرگانان و کسبه آینده هستند لذا بر مسئولین است که با برنامه ریزی صحیح و هدایت آگاهانه در عرصه ای که هجمه های فرهنگی پشت سرهم برجامعه و فرهنگ و مردم ما به عمد وارد می شود و دائماً توصیه های مقام معظم رهبری از شبیخون، هجمه، ناتو، جنگ نرم و ... دلیل بر این مدعا ست با بهره مندی از فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس که امروزه یکی از راههای انتقال مطلوب آن اعزام کاروانهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی و استماع راویان جنگ است باید نسبت به مهیا نمودن مقدمات و بسترسازی و کارمحتوایی در امر راهیان نور در کنار سایر فعالیتها اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.

انتهای متن/د
ارسال نظرات