صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 05 June 2023
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم ایران در حماسه 9 دی پشتیبانی خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند بر ضرورت پرداختن به این ارزش ها در قالب هنر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۴۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
سرهنگ پاسدار صلاح الدین قره تپه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه در خصوص حماسه 9 دی و اینکه هنر و هنرمندان چگونه می توانند عظمت این حماسه را به تصویر بکشند گفت: 9 دی سالروز بصیرت ملت ایران، روزی است که ملت ایران جواب دندان شکنی به دشمنان و منافقین دادند.

 

وی افزود: در این روز ملت همیشه در صحنه ایران به پشتیبانی ولایت دشمنان را مایوس و تلاش کردند اقتدار خود را در صحنه عمل به ظهور و بروز رسانده و وحدت و یکپارچگیشان را در برابر دشمنان نظام نشان دهند.

 

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: ملت ایران در حماسه 9 دی به دشمنان نظام و اسلام ثابت کرد که همواره پشتیبان نظام بوده و نظام را دوست داریم، لذا دشمنان را مایوس کردند.

 

زبان هنر زبانی ماندگارتر و عمیق برای بیان ارزش هاست

 

وی در بخش دیگر به نقش هنرمندان در معرفی این حماسه پرداخت و گفت: هنرمندان می توانند با زبان و بیان هنری که بیانی شیوا و تاثیرگذار است این اقتدار را به نمایش بگذارند و بر یکپارچگی و وحدت مردم بیافزایند.

 

قره تپه تاکید کرد: هنر تاثیر و ماندگاری عمیقی نسبت به سایر شیوه های بیان چون سخنرانی دارد و در واقع هنر بر خلاف شیوه های دیگر که آنی بوده دارای تاثیری مداوم و مستمر است.

 

وی یادآور شد: چنانچه هنرمندی با زبان هنر دست به بیان و معرفی این مقاومت، ایستادگی،  یکپارچگی و وحدت ملت ایران بزند شاهد تاثیر مضاعف آن نسبت به سایر شیوه ها خواهیم بود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: یک نقاشی، شعر و.... می تواند تاثیری عمیق بر بیننده و شنونده بگذارد، به نحوی که تا مدت ها بر ذهن او باقی مانده و بعضا حک شود و این در حالی است که شاید یک سخنرانی به صورت مقطعی تاثیرگذار بوده و این تاثیر عمیق را بر جای نگذارد.

 

هنرهای تصویری اثرگذاری بیشتری دارند

 

وی در خصوص اینکه کدام یک از قالب های هنری می تواند در معرفی ارزش های ایران اسلامی بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد گفت: هر یک از قالب های هنری تاثیرگذاری و پتانسیل خاص خود را دارد و تاثیرگذاری هر قالب هنری بستگی به نوع علاقه و نگاه هنرمند به موضوعاتی که می خواهد برای آنها اثری را خلق کند دارد.

 

قره تپه تاکید کرد: همه قالب های هنر به صورت کلی  این پتانسیل را دارند که ارزش های ایران اسلامی و این اقتدار و وحدت و یکپارچگی مردم را به نمایش بگذارند اما بعضی هنرها چون هنرهای دیداری چون عکس و فیلم تاثیرگذاری بیشتری را ممکن است داشته باشد.

 

وی افزود: زمانی که یک عکس تصویری از جمعیت انبوه راهپیمایان 9 دی را به نمایش می گذارد این وحدت بین جامعه اسلامی را بیشتر منتقل خواهد کرد و یا یک فیلم نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خاطر نشان کرد: در مجموع همه قالب های هنری این ظرفیت را دارند و این بسته به توان هنرمند و هنری که تولید می کند دارد و یک قطعه موسیقی حماسی نیز اگر به صورت توانمند تولید شود می تواند همان تاثیر عکس یا فیلم را داشته باشد.

 

آمریکا دلسوز ما نیست

 

وی بر پرداختن به موضوعاتی چون وحدت، اقتدار و هر آنچه ملت ما را در برابر دشمن یک ملت با عظمت و توانمند نشان می دهد از سوی هنرمندان تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که غرب و آمریکا از سر دوستی و دلسوزی نیست که با ما پای میز مذاکره نشسته اند بلکه آنها اقتدار ، صبر و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها را دیده اند که اینکار را کردند و این وظیفه هنرمندان ماست که این اقتدار و توانمندی را به تصویر بکشند.

 

قره تپه گفت: آمریکا پذیرفته که باید ملت ایران را به عنوان یک ملت مقتدر و توانمند بپذیرد و هنرمندان نیز باید این تفکر توانمندی و اقتدار را در قالب هنر به جامعه القا کنند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمان بسیج هنرمندان و هنرمندان عضو این سازمان بتواند روز به روز و هرچه بیشتر در قالب هنر به ارزش های اسلامی بپردازند و آنها را به جهانیان معرفی کنند.

ارسال نظرات