صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 22 November 2023
عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتياد زنان هزار برابر مخرب تر از اعتياد مردان است و بر روي نسل‌هاي بعدي نيز تاثير بدي مي‌گذارد.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۹۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،سكينه عمراني  با بيان اين مطلب گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر صنعتي و محرك‌ها بويژه ميان دختران جوان در جامعه به صدا در آمده است.

وي با اشاره به نشست‌هاي متعدد فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي با سازمان‌هاي مختلف از جمله كميته امداد، بهزيستي و... اظهار داشت: يكي از مهمترين مواردي كه در اين نشست‌ها به آن پرداخته مي‌شود، اعتياد به مصرف مواد مخدر زنان و پيامدهاي ناشي از آن است، در حال حاضر مواد مخدر به شكل هاي مختلف و متنوع با ظاهري فريبنده در برخي محفل‌هاي زنانه توزيع مي‌شود و مصرف‌كنندگان از عوارض شوم آن بي خبرند.

عمراني، افزايش اعتياد زنان در جامعه ايراني - اسلامي دردناك دانست وتصريح كرد: بايد درباره مقابله با شیوع اعتیاد در زنان با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی، نقشه راهي تهيه و در اختيار نهادها قرار گيرد.

به گفته عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي، با اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌هایی بايد زنان فرهیخته برای ورود به عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حمایت شوند و بدین طریق از ایجاد سرخوردگی در زنان جامعه و روی آوردن آنها به آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد ممانعت به عمل آورد.

عمراني افزود: بايد برنامه‌هايي اتخاذ شود زمانی که شاخص‌های اجتماعی بهبود یابند دیگر بحث زنانه‌شدن بسیاری از آسیب‌ها هم از بین می‌رود و از آمار اعتیاد زنان به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بخش دولتی و غیردولتی در توان‌افزایی زنان در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید تلاش مضاعف بکنند و مهارت‌های لازم را برای زندگی در شرایط فعلی جهانی و جامعه برای زنان فراهم کنند.

عمراني تاكيد كرد: بايد عوامل اجتماعی که در گرایش زنان به سمت اعتیاد موثر هستند، به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم و با رصد تمام جوانب آن به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته عضو فراكسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي ، بررسی جامع این موضوع و آسیب‌شناسی آن می‌تواند در رفع این معضل بسیار موثر باشد.

عمراني همچنين؛ مطالعه و بررسي و تعيين سياست‌هاي راهبردي در حوزه اعتیاد زنان و مطالعه و ارزيابي مستمر و دوره‌اي در خصوص وضعيت زنان و خانواده‌هاي آسيب‌ديده از جرائم مرتبط با موادمخدر و روان‌گردان‌ها، تقويت و گسترش برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي، اجتماعي با رويكرد مباني ديني به‌منظور مصون‌سازي و صيانت از سلامت زنان و دختران سالم و در معرض خطر موادمخدر و روان‌گردان‌ها و اعتياد به آنها، هماهنگي و نظارت بر حسن اجراي فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي متولي دولتي و غيردولتي در برنامه‌هاي ويژه زنان و خانواده و تلاش در جهت ارتقاء كيفي فعاليت‌هاي آنان را از اقدامات پيشگيرانه با اعتياد عنوان كرد.
ارسال نظرات