صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 21 November 2023
با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت به حداقل و فضائل اخلاقی از جمله ایثار، احسان و خوش خلقی نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۶۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر علی رحیمی زاد فرماندار گرمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ستاد ساماندهی مزار شهدای این شهرستان گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت به حداقل و فضائل اخلاقی از جمله ایثار، احسان و خوش خلقی نهادینه می‌شود.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گرمی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب به نسل سوم تاکید و خاطر نشان کرد: رمزبقاء این انقلاب به برکت خون شهداست و باید درجهت نهادینه شدن و گسترش فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه تلاش کنیم.

رحیمی زاد بر  ارائه راهکارهای علمی و عملی ترویج این فرهنگ غنی اسلام با ارائه مقاله‌ها و موضوع پایان‌نامه‌های دانشگاهی تاکید و خواستار برگزاری همایش و گردهمائی‌های  تبیین آثار و برکات فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

وی با اشاره به عظمت و شکوه ایثارشهدا و بویژه شهید نوجوان بسیجی شهید مرحمت بالازاده خواستار تعویض تندیس شهید بالازاده شد و گفت: تندیس شهید بالازاده که در میدان ورودی شهرگرمی نصب شده است درشان آن شهید بزرگوار و مردم ولایی گرمی نیست و باید بزودی تعویض شود.

رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گرمی درادامه نام‌گذاری کوچه ها و بلوارهای شهرگرمی بنام شهدای دفاع مقدس را خواستار ودرخصوص ارائه تحقیقات دانشجویی از سوی دانشگاه‌های این شهرستان با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.   

یاسر شاهی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی هم در این جلسه از برنامه‌ریزی برای دیدار از 86 شهید ارتش شهرستان گرمی توسط شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبرداد و تسریع درعملیات اجرایی تعویض تندیس شهید مرحمت بالازاده توسط شهرداری را خواستار شد.

یاسرشاهی افزود: شهرستان گرمی مفتخر به داشتن 312 شهید و763 جانباز دوران دفاع مقدس است که از این تعداد شهدا 25 شهید جاویدالاثر هستند.

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت گرمی همچنین از ساماندهی 248 مزار شهید با اعتباری بالغ بر3 میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد و افزود: مبلغ 1میلیاردریال اعتبارازمحل تملک دارایی شهرستان برای ساماندهی 38 مزارشهید اختصاص یافته است.  

شهردار گرمی هم ازعقد قرارداد با طراح و پیمانکارتعویض شهید بالازاده خبر داد و افزود: مقدمات ساخت تندیس جدید این شهید بزرگوارانجام شده و اعتبار240 میلیون ریالی برای این پروژه ازاعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

رسول حسن‌زاده افزود: قراراست تندیس جدید تا پایان سال‌جاری در ورودی شهرگرمی نصب شود

وی از تصویب طرح نام‌گذاری کوچه‌ها و بلوارهای شهرگرمی بنام شهدای دفاع مقدس در شورای نامگذاری این نهاد خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های بوجود آمده، براساس نقشه تفصیلی وجامع شهرگرمی عملیات تزئین کوچه‌ها و بلوارها بنام نامی شهدا بزودی آغازخواهد شد.

ارسال نظرات